söndag 21 juni 2009

Hemma igen...




Jaha, nu är an hemma igen efter en vecka nere i Stockholm.
Det har varit en mycket trevlig vecka men tyvärr går det så himla fort.
I går kväll satt vi och spela spel medan ungdomarna satt och såg på film.
Direkt efter frukosten i morse for vi norrut.
Ömsom regn ömsom sol, men det blev bara varmare och varmare ju längre norrut vi kom.
(borta bra men hemma bäst)
Nu har vi just ätit en sen middag och David är ute och klipper gräsmattan.
Själv tvättar jag kläder i mängder.
Hur kan det bli så mycket tvätt?
Det blir nog sex/sju maskiner innan jag har kommit i kapp.
Tur att det blir fint väder, så jag kan hänga ut tvätten när den är klar.
Jag fick en kommentar på min sista blogg inlägg om en fråga om det var svårt att hitta till Hasses grav plats.
Nu vet inte jag om det är någon som bara vill skämta mig aprillo men då får den skylla sig själv för här kommer svaret.
Nä, det var inte svårt att hitta hans grav, det var svårare att hitta till vart alla gravar fanns till Gustavsbergs kyrka, för den låg en bit bort.
Men har man käften med sig, frågar man sig fram.
Vi gick tyvärr in i fel ingång så vi fick leta lite.
Men efter ungefär 15 minuter hittade faktiskt Sanna den.
Kyrkogården var inte så stor.
Men om du kommer in från rätt port så ligger han (och hans mor, som dog fyra månader efter honom) på vänster sida, andra raden, sjätte graven.
Klart sevärt.
Så alla ni som har vägarna förbi Gustavsberg...Åk dit.
Jag är sååå glad att jag äntligen kom mig dit.
Tack Danne och Marlene...För allt.
See You!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!

Det var inget skämt, jag tackar för informationen och ska göra ett besök dit i veckan.
Jag kan varmt rekommendera boken: Bedårande barn av sin tid, historien om Noice av David Bogerius.
Vemodig men fantastiskt bra! Du har säkert läst den kan jag tänka mig :-)

Mvh Lina

♥ Carina ♥ sa...

Skönt att höra att ni är hemma igen. Ses och hörs snart. Kraaaaam

Anonym sa...

du är verkligen en nooicefantast. du har inte åkt heliko´pter med honom också nån gång?