torsdag 11 juni 2009

SEMESTER!!!



Ja, nu har har den efterlängtade semestern kommit.
Fick sluta 14.45 idag eftersom jag inte fick ut min rast i tisdags.
När jag kom möttes jag av ett bombnedslag i grov entre´n. Började med att städa städa grov entre´n.
Jag gick in på toaletten för att pilla, såg att den behövde rengöras.
Städade toan och tog ut handdukarna.
Gick in till tvätt stugan och slängde i en tvätt i maskinen.
Kom ut i köket och såg att golvet var fullt med fågel dun och fågel frön.
Dammsög (hela huset.)
Hjälpte David med middagen.
Åt och plockade undan.
Hängde upp tvätten som var tvättad.
Vek ihop kläderna som hängde på linorna (sedan förra tvätten).
Ja, visst är det härligt med semester.
Vi åt i alla fall gott.
Köttfärspaj.
Och jag kostade faktiskt på mig ett (två) glas vin.
Det är ju semester, om jag inte sagt det tidigare.
Och i morgon är det skolavslutning.
Hoppas det inte regnar.
Men det där med väder kan man ju inte rå på .
Det blir vad det blir.
Och på söndag bär det av.
Stockholm...here we come.
David säger: att de flesta flyr storstan på semestern men vi ska till storstan.
Är vi inte kloka?
Jo, vi är kloka.
Det är ju för fan kul i Stockholm.
See You!

5 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Du är klok som en uggla om du frågar mig.
Tänk att så där ganska precis såg min dag ut också när jag kom hem från jobbet (slutade 13.00)
Bortsett från att jag INTE har semester, jag åt INTE paj utan våfflor, jag drack INTE vin utan mjölk. Men annars var det samma, ganska, likadant :) Puss & Kram

moster sa...

moster sa....väl unt med semester,va ä s-holm jobbar sex dar till.(avundssjuk ja)Puss från moster

Susanne P sa...

DAVID!!! Varför kan inte min syster förstå: skogen,lugnet,vatten,myrar=avkoppling???!!!
Staden, folkmassor = STERSS mm.mm.mm.mm
Stockholm = nära-dödenupplevelse!!!!!!
Kram från (i detta fall)
en oförstående syster

Douglas Söderlind sa...

Stoockholm är vakrast på sommare det tycker jag åxå

ewe sa...

försök att få mamma att tänka som dig camilla! :o