lördag 13 juni 2009

Blåsväder.




Men det gör inget för jag har tvättat kläder och hängt ut dom så dom hinner och torka tills i morgon då vi ska packa.
(Undra om grannarna ser vilket kön som domminerar i vårt hem.)
Jag skulle gå ut och plantera en blomma och tog på mig jackan.
När jag kom ut kände jag att det var varm i luften.
Gick in och såg att det var 19 grader.
Körde ut ungdomarna.
Satte mig själv ner för att skriva lite.
Undra hur alla studenter mår idag?
Förmodligen mår vissa rätt taskigt.
Men man hoppas att de flesta mår bra och att dom hade det roligt.
Men själv tycker jag att studenten har blivit för överdrivet.
Student klänning, håruppsättning, bal. Fast att dom flesta börjar om på en ny skola till hösten.
Och går några år till.
Annat var det på min tid.
Gick två år i gymnasiet och fick sommarjobb på Linden.
På hösten fick jag gå på ett vikariat och blev sedan fast anställd.
Jobbade där i 18 år.
Linden lades ner och jag fick jobb på Rönnen.
Och har nu jobbat där i fyra år.
Och jag har klarat mig bra utan student klänning, bal och tjusig håruppsättning.
See You!

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Håller med. Överdrivet var ordet. Sen ska det bokas tid för ex. frissan typ ett år innan. Hoppas det blir en bojkottning på det där innan det är dags för våra töser.
Nä slut på pausen, nu ska här klippas gräs. Urk!!!
Ps. Lite mallig är jag att du aldrig behövt hämta hem henne när hon sovit över här :)
(sen att hon aldrig fick låna telefonen mitt i natten, är en annan sak) skoja bara....