fredag 26 juni 2009

Ännu en dag med härlig sommar värme.




När det är så här härligt väder finns det en nackdel.
När ska man handla och när ska man städa och när i himmelska fridens namn ska man hinna med att se Glamour?
Oj, det blev visst tre nackdelar
I går kväll sa jag till David att vi måste handla i morgon... men när?
Om det är fint väder ska vi väl till någon strand och vara där hela dagen.
Och när vi har varit där hela dagen ska vi hem och fixa middag.
Och när vi äter middag dricker vi väl ett glas(två) glas vin.
Och då kan vi inte åka och handla.
Så när ska vi handla?
Så vi var tvungna att handla i dag på förmiddagen.
Så vi kom inte i väg förren efter lunch i dag.
Men vid tolv-tiden så tog vi båten till Sannafjärden.
Där på stranden var vi ensamma ett tag sedan kom det en båt(som visades vara en granne som bor lite längre bort i från oss)
Ungdomarna hittade en pöl med blå lera.
Så där roade sig dom mest hela tiden.
-Ibland måste man få vara barnslig, sa Amanda.
Och det håller jag med om.
Dom kom och visade mig hur leriga dom var ett ex antal gånger.
Men vad gör det, dom hade ju roligt.
Klockan(det magiska klockslaget)16.00 åkte vi hem igen.
Ungdomarna fick åka hem och plocka ur diskmaskinen medan jag och David åkte och handla.
(vi hade glömt att köpa kyckling och sol skyddskräm)
Vet ni att på Ica var det 10 som var det lägsta skyddsfaktorn.
10!!!
Har jag bränt mig kan jag kleta på mig 4:an.
For på macken......inget där heller.
Men hallååå!!!
Har folk blivit rädda för att bli brun eller?
Ja, ja jag får väl köra med min coccos olja då.
Men i alla fall. Nu ska jag bli av med lite aggression.
När vi kom hem ( tjejerna hade plockat ur diskmaskinen) fick jag plocka bort allt som var i diskhorn.
Plocka upp väskorna efter vår utflykt.
Diska stekpannan efter vår upp stekta palt som vi åt till lunch.
Marinerade kycklingen som vi ska grilla i morgon.
Tjejerna och jag fixade sallad, dukade fram fixade i ordning potatisgratängen och vet i Gudarna allting vi gjorde.
David stod ute och grillade.
När vi ätit och druckit upp vårt vin klev jag upp från stolen och gick till diskbänken.
Diskade allt som behövdes diskas, ställde in allt annat i diskmaskinen, plastade in mat som blev över. Gjorde så att diskbänken såg ren ut helt enkelt,
Det enda som fattades var Davids tallrik.
Tror ni han kom in med den???
Nä.
Han låg på en sol stol och vilade.
Jag gick ut och sa.
-Tycks du ha laga middagen i dag?
Vad tror ni han svarade?
-Ja, det var tufft.
-Lugna ner dig, sa han.
LUGNA NER MIG!!!
Vem fan ska plocka undan allt om jag skulle LUGNA NER MIG!!!
Inga kanske.
Men jag lugnade faktiskt ner mig efter jag blivit lite smått irriterad.
Tänk vad duktiga killarna är som kan laga mat.
Dom gör det bra.
Man förstår att det tar knäcken på dom.
Det måste vara väldigt tufft och stå där och grilla kött.
Så visst är dom väl värd att vila efter maten.....not.
See You!

3 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Nu börjar semestern ser jag ........Simma lugnt.

susanne sa...

"Åh vilken god middag, helt perfekt, vad du varit duktig som grillat så bra...the master cock" Har hört det förrut...ingen nyhet! Vilken tur att han fick ta igen sig så han inte fick hjärtklappning!!! Tänk på den du...
Massor av Kramar
Syster

♥ Carina ♥ sa...

Ha ha du är rolig. Men en Inga skulle man ha haft. Har total idè torka vad gäller maten. Tänk att bara kunna säga: Nu är vi hungrig kan du fixa maten Inga. Det vore en höjdare. Städa kan jag göra själv, men maten....Suck!
Äta gör man ju varje dag. Städa gör man ju...mindre ofta :)