lördag 17 april 2010

Vårtecken 5

Bara man tar sig ut så kan man hitta både det ena och det andra ;)
Både vår och vinter.
Mina krokusar,som jag inte trodde skulle titta fram förrän till midsommar,har tittat fram nu.













(Och hör och häpnad.....tyvärr inga bildbevis..... men Gud vilka massor av tussilago jag såg, då vi åkte till stan igår.)

Och på baksidan.....fortfarande vinter.













Stan ja....inte roligt för David att gå på stan med oss tjejer.
Det visade sig att det var halva reapriset på kläder.
Farligt,farligt för en shopaholics som jag! ;)
Om jag gjorde några fynd?
Hahaha...det är klart jag gjorde!
Men det blev mest fynd till ungdomarna.
Till mig blev det bara två bh:ar och fyra ljuslyktor.






Alltid något ;)









See You!

24 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag sprang på stan på lunchen men hittade nada!
Åh, har du sett tussilago. U och jag gick en långpromenad igår men inte en enda tussilago såg vi...
Kram

Fenixmonas sa...

Jodå, våren kommer lite överallt, trots de snöhögar som finns kvar!
Ja, det är hemskt med naturkatastrofer och de som drabbas. Tycker det är bra att flygbolagen inte tar några risker. kramiz

Maria sa...

Vilka söta ljuslyktor...

Det vanliga är ju att man shoppar mer till barnen än sig själv..

Härligt med massor av vårtecken men vad mycket snö ni har kvar på baksidan...

Önskar dig en skön lördag !
Kram kram

Anonym sa...

Jag tror du bara hittat på det där med tussilagosarna ;-)
Väldigt fina ljuslyktor!
Kram

Stattinskan sa...

... tjusiga ljuslyktor men var de på rea? Samvetsfråga ;-D
Kram

ansepanse sa...

ljuslyktorna skulle passa bra hemma hos mig :)
kramar

Bara Jag sa...

Hurra! Våren är här! Såg tussilago idag - det känns bra!

Kramar!

sara - Glitterögon sa...

Tjusiga ljuslyktor.

Tur ni har vår på framsidan i alla fall :)

diana sa...

Fynd är bra ;) Vilken kontrast egentligen, snö och krokusar.

Diana sa...

Vår på ena sidan och vinter på den andra. Hoppas solen tittar fram mer så att det andra försvinner med. :) Snygga lyktor!

Sus sa...

Vilken kontrast...snö och krokus :)
Det är kul att följa ditt "klimat" där uppe, här i skåneland är krokusen för länge sedan överblommad.
Jättefina ljuslyktor och vilka härliga färger!

Kraaaaaam

Susanne P sa...

Vi har som två årstider här; vår på framsidan och vinter på baksidan!
Kram

Dansbandsfrun sa...

jag kände med pirr i kroppen igår av tussilago! visst e de märkligt med tanke på att blomman i sig inte ens är söt? ;)
kramar

soffie sa...

fina ljuslyktor,vi har med sett tussilago idag !Roligt med shopping då det är rea:)
kram

cecce sa...

Kan inte fatta att ni fortfarande har snö!!
Brukar ni ha det så här års???

Ja...sådan mor ...sådan dotter...antar jag.
Med hela magen full av sockerkaka och godis försöker jag nu somna den lilla...med datorn i knät...
Stackars barn:-)

Fina ljuslyktor förresten!!

Kramar

nillas liv på pinnen sa...

Vid första anblicken tyckte jag att det var bildern på bh:arna. Oj, vilka moderna, tänkte jag.

Diana sa...

Sv: Haha, jag ska höra om Batman är villig att starta kurser. :)

♥ Sanna ♥ sa...

Krokusar är så vackert detharviockså men har fortfarande intehittat en endaste tussilago ännu alla andra har utom jag
kram

gunsan sa...

Härligt med lite blommor som dyker upp, känns liksom lite mer att det är vår då, men blev lite sur på eftermiddgen när det började hagla, men det är väl det gamla vanliga april-vädret förstås.
Kramizzzz

Mia64 sa...

Godmorgon!
jättefina ljuslyktor, sådant som lätt slinker ner när jag shoppar ;)/Kram

pillan sa...

ja men det var väl bra saker , är der rea så är det

Sussi sa...

Ja, shoppa är riktigt kul :-)
Dom där ljuslyktorna var ju hur fina som helst..
Var det indiska du hittade dom på??

Kramisar

Gbgmamman sa...

Jättesnygga ljuslyktor!

Stattinskan sa...

... hoho????
Kram