söndag 11 april 2010

Semester?

Jag som skulle ha semester igår,men dagen blev värsta arbetspasset!
Man kan säga att jag jobbade från klockan 8-19.
Som jag sa igår åkte vi till Sundsvall....till Ikea.
Klockan åtta på morgonen var vi redo att åka.
Men innan vi satte oss i bilen.... vet ni vad jag såg?
Ett vårtecken till!
Japp,och denna gång hittade jag vårtecknet utomhus.





Mina tulpaner är på väg upp.




För jag gick faktiskt ut!!
Och eftersom det nu är vår nu....så kommer det att bli mer av den aktiviteten.
Inte att men att vara ute.
Min aktivitet ute blir att ligga och sola ;)
Oj...nu är jag ute och cyklar!
Nä...det är jag inte alls.Jag gillar inte att cykla.
Gilla....det var ett snällt ord ;)
Vad jag menar är att det var ju Sundsvall jag skulle berätta om :)

På resan ner till Sundsvall måste vi åka över Högakustenbron.



Högakustenbron är en hängbro.
Brons fria spann är 1 210 meter och den är 17,8 meter bred. Den segelfria höjden är 40 meter och hela brons längd är 1 867 meter.
Pylonerna är 182 meter höga och var Sveriges högsta byggnadsverk (TV-master oräknade) fram till att man byggde Öresundsbron.
Bron har idag Skandinaviens näst längsta brospann,Europas tredje,och världens elfte.


Väl framme så var det bara att shoppa loss.
Vi köpte möbler till tvättstugan,lakan,kläder,kuddar,saxar,lampa,galgar,handdukar,diskborstar
och vetiGudarna allt.
Självklart köpte jag värmeljus också :)
Jag tror att jag har blivit smittad av Sussi.
Ljusoman! :)
Ljus i alla dess färger, ska det vara.
Lila,blå,grå,grön,gul,svart,röd,turkos...allt efter vilken färg jag har på handdukarna i badrummet.
(Ljuset i lyktan,i badrummet,måste ju matcha handdukarna där....eller hur?)

I alla fulla fall så rymdes allt vi köpt i bilen....med nöd och näppe ;)













Kan avslöja att tjejerna,som satt i baksätet,fick sitta väldigt trångt på vägen hem :)
En och annan påse fick vi "pula" in där också.

Klockan sju kom vi äntligen hem.
















Trött och med väldigt ömma fötter.... men otroligt nöjd :)

See You!

29 kommentarer:

maria sa...

Låter som ett helt arbetspass ni haft, men ett roligt sådant :)
Kul med shopping på Ikea...Jag älskar oxå ljus..

Visst är det mysigt med alla vårtecken ute.
Gillar du inte att cykla ?

Ha en skön söndag !
Kram

Susanne sa...

Roligt med shopping till hemmet. Jag älskar också ljus!
Härligt att du äntligen hittat ett vårtecken hos dig :o)

Hoppas du får lite semester idag istället
Kramen

pillan sa...

wooow vilken shopping tur ..
fantastiskt måste jag säga .

om ni har sånna vårtecken måste jag ut och leta jag mää, för jag har inte sett nått ännu ..

men nu sja jag leta

ha re bra

Mia64 sa...

Godmorgon!
ja det brukar bli tuffa pass på Ikea och bilen blir ju också lätt full.Ha en fin söndag /Kram

♥ Carina ♥ sa...

Dom där arbetspassen är ju hur roliga som helst!
Jag måste nog också åka och jobba där nån dag... Tjejerna hade ju tur som slapp ta bussen hem :)
Kram

Marie sa...

Det är roligt att åka till IKEA men helst mulna dagar när man inte har ngt annat särskilt att göra. I dag skiiiner solen här och jag ska ta med
en stor kopp kaffe ut i solen och slöa i min sköna "Brassestol"

PS Jag gillade också Noice en gång i tiden!

kram!

Miruschka sa...

Skulle inte vara helt fel att få jobba sådär, bland det bästa som finns är det att få gå på IKEA. Blir man less på den affären är det bara att gå över till köpcentret.
Vilka färger är det som gäller just nu i badrummet??
Ha en skön dag/kram

Majken sa...

Att göra ikea är både kul och tröttsamt...
Förstår att bilen var knökfull på hemvägen...

Ha en skö söndag i vårsolen :)
KRAM

Afrodite sa...

Vilket underbart arbetspass! =) Såna hade man stått ut med oftare faktiskt! På IKEA och med en massa fint med sig hem...ljus...mmm. Me like too! =) Ha en underbar söndag du med! KRAM

sara - Glitterögon sa...

Det där med att ni "måste" åka över Högakustenbron är ju ett väldigt nätt litet måste. Där är ju så fint. Älskar höga kusten... rotsidan, nordingrå... - åh, lovely :)

Anonym sa...

Oj - du behöver lite semester för att ta igen dig!
Det var inte lite grejer som kom med hem...
I värsta fall hade du ju kunnat lämna tjejerna... ;-)
Kram

annas perssonliga sa...

Hej!
Ojdå 18 mil till Ikea.... jag har verkligen blivit bortskämd med ett runt hörnet. När ni åker gäller det att inte glömma något. Vi kan åka dit och ta en fika för skojs skull och köpa några värmeljus, kanske blir en tur i eftermiddag...

Ha det gott!
Kram

Sussi sa...

Jag tycker det låter som ett riktigt roligt arbetspass! Tänk att jag äntligen har lyckats fått någon att handla mycket ljus hihi
Men som du säger är det ooooootroligt viktigt att ljusen ska matcha!! ;-)

För mig blev det en sovmorgon till kvart över tio i morse. Jag måste ju sova bort dom extra glasen vin man drack hihi

Ha en fin dag
Kramisar

Stattinskan sa...

Ja, haha ... det är inget dumt extraknäck du har ;-D även om det blir mindre istället för mer i börsen :-)
Kram

Hannah sa...

Vad mycket snö du har fortfarande. Eller är det en gammal bild? Här är det bar backe. Bara lite snö på vissa ställen.

ansepanse sa...

en så´n dag är ju som ett helt arbetspass
den bron har jag också åkte över några gånger
kramar

Lena sa...

Det blev visst en rejäl shoppingrunda på Ikea.
Kul att kunna få handla lite.
//Lena

Susanne P sa...

Ja, du. Denna bro...du har ju haft äran att åka över den tillsammans med mej :)
Vet du vad?!
Jag såg tussilagon i dag!
Men vi åkte bil så dottern var inte så pigg på att stanna för att morsan skulle få ett underlag för en bra blogg ;)
Kram

Margit sa...

Hej Camilla!!
Förstår att det blev en fulltecknad dag...bra bilresan fram o åter...samt ALLA timmarna att gå runt..och titta på allt!! Och att bilen blev "full" inte heller så konstigt!!
Du får väl vias lite bilder i bloggen senare när du satt upp/har fått grejerna på plats!! VI MÅSTE FÅ SE!!!

Önskar dig en fin kväll och en ny bar lUGNARE vecka...
Kramen vännen!!

Sus sa...

Vilken resa och vilken shopping! Kan bara säga Grattis!
Det är inte alltid man är sååå nöjd efter en Ikeavistelse..."det är slut på varan , kommer om en vecka", kan det ju låta.
Då är det bara att börja montera :D

Kraaaaam

Mona sa...

Jag kan säga att ni köpte mera på Ikea än vad vi gjorde.
Roligt med fynd och ljus köpte jag oxå. Doftande saker.
Kramen

Mia systeryster sa...

Kul med lite shopping, du ser jag håller koll på er;D Kram

Åsa sa...

Hittade också vårtecken idag! Geggamoja!! Jepp våren är äntligen här.

soffie sa...

oj va grejejr du fick handlat va roligt.Å vilken bro tack för infon om den.
Men guuu va snö ni fortfarande har kvar hoppas solen kommer vara framme nu så den smälter undan snabbt.Men va kul med tulpanerna som är på väg upp.

cecce sa...

Usch..jag gillar INTE broar. Vågar knappt åka över Öresundsbron...

Det kan man kalla shopping:-)Brukar bli en trång hemfärd efter ett IKEAbesök:-)

Ha det så bra!
Kramar

gunsan sa...

Ni fick ju igen bagage-luckan i vilket fall o det var ju bra;)
Ljus kan man aldrig få för mycket o självklart så måste färgerna stämma annars så funkar det ju inte;)

Kramizzzzz

♥ Sanna ♥ sa...

Vilket underbart vårtecken och vilken shopping hoppas att vi får se lite fina bilder vad ni shoppat här har studsmattan ölockats fram och barnen är så glada.
Kram

Nette sa...

Ih! Har ni fortfarande sådär mycket snö? Det ser ut att finnas kvar ända till Midsommar! ;-)

Ha en bra vecka!
Kram

Sussi sa...

Jag har faktiskt också upptäckt vårtecken! Mina jordgubbsplantor har börjat få gröna blad! Här ska ätas jordgubbar i sommar sen ;-)

Hoppas du vaknar till en solig och fin dag :-)

Kramisar