måndag 5 april 2010

Annandagpåsk.

Den sista dagen på denna storhelg.
För många börjar denna dag med ångest.
Ångest att.... i morgon börja jobbet igen ,efter en lång och skön ledighet.
För en annan...som har jobbat hela påskhelgen är att... äntligen är helgen över.
Nu börjar min ledighet.
Tre härliga,underbara,lugna,ljuvliga,lediga dagar.
Ungdomarna har påsklov=sovmorgon.
Jaja...nu är jag en av dom som tycker att sovmorgon...det är till halv åtta.
Men går man och lägger sig vid tio-tiden så räcker det att man sover till halv åtta.
Eller hur?

Jag kan inte sluta att tänka på min dikt som min syster skrev till mig.
Den var jätte vacker och jag blev jätte glad över den,men... lite "skryt" tyckte jag att det var....att hon hade sett så många "kändisar".
Nu är det min tur att "skryta" ;)

För en tid sedan var jag och David uppe på vindan för att leta reda på mina gamla fotoalbum.

Gissa vad jag hittade?

Jo,mitt "kändisfotoalbum"!

Här kommer lite bilder från några av dom"kändisar" jag har sett.




Herrey´s -84











Lili och Sussi -86










Tone Norum -86










Europe -86










Paul Rain -87









Anna Book -87









Style -87











Mange i "Stockholmsnatt" -87







Paulo Roberto -87






Treat -87












Noice -81



Jaja....Noice är "fejkad" men vad ska jag göra då? Då Syrran inte ville ta med mig in, på Kornsjö.
Men alla de andra korten är knäppta av mig...in real life.
Men du, syrran.....titta på den här:













Daniel Lindström....och jag!

Och ni minns väl dessa blommor ,som jag fick av honom :)
















See You!

35 kommentarer:

Mia64 sa...

Godmorgon!
vad kul att ha så många gamla idol bilder kvar.Önskar dig en fin dag /Kram

Sussi sa...

Oj du hade sett en hel del kändisar du. Några kan väl jag med vara med och glänsa med.. Pernilla Wahlgren, Thomas Di leva..
Okej då.. kanske inte så mycket att skryta över men nån måste ju se dom med hihi
Däremot ska jag gå och se Rod Steward i Juni när han kommer till Sverige. Det ska bli riktigt skojigt :-)

Du.. kan vi möjligtvis byta nu. Så kan jag vara ledig i 3 härliga dagar och du kan gå till mitt jobb och jobba!! ;-)

Kramisar

Fenixmonas sa...

Så kul med gamla minnen! Jag har nog rensat för mycket under senare år...hihihi...så det finns dessvärre inte mycket sådant kvar, om ens något...Kramiz

Miruschka sa...

Oj, tänk att du sett alla dem "in real life", det var inte dåligt.
Jag kan bidra med Britney Spears och Westlife:)
Ha en skön ledighet/kram

♥ Carina ♥ sa...

Vad många kändisar du har sett.
Jaha, Daniel Lindström kriget fortsätter ser jag...:)
Kram

pillan sa...

haha
ni är då för gulliga ni två !!
ska bli spännande att se vad "syrran" kontrar mä

kilar dit o kollar

kram och njut

Bara Jag sa...

Ha ha! Tone Norum hade jag helt glömt bort!

Annars har du ju sett alla stora namn som är värda att se.....

Kram!!

Susanne P sa...

Ähmmmm....hade du knäpp de andra bilderna sa du??!!
Jag vet att jag med bestämdhet var den som fotade Daniel...(fortsättning förjer!)
Kraaaam

soffie sa...

å va roligt att ha sett alla dessa kändisar,
Å va gött med ledighet för dej nu,här hos mej har vi påsklov nu så jag å barnen ska till Göteborg ett par dagar,
kram

Afrodite sa...

WOW! Jag är grymt impad! Så många kändisar! =) Och jag skrattade gott åt Paolo Roberto...han var inte direkt till sin fördel, om man säger så...*fniss*
Hmm...varför fick du blommor av Daniel Lindström...? *nyfiken*
Kram och ha en go' annandag påsk!

Afrodite sa...

Sv: Jisses! Ni ÄR ju skvatt galna...bägge två! =) På ett skönt sätt alltså! =)

Mona sa...

Jag har sett ganska många av dessa kändisar oxå.
Ljuva 80-tal.
Kramen

Maria sa...

Vad många kändisar du har sett i dina dagar och många gamla godingar :)
Roligt att ha dessa kort kvar...

Vad jobbar du med ?
Härligt att vara ledig nu i 3 dagar, själv börjar jag jobba i morgon igen :))

Ha en mysig kväll !
Kram

anne sa...

Varför fick du blommor av Daniel Lindström!?!?! :o

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha! Ja ... vilken tid!
Min sambon är det som infört denna tradition med mkt pynt så han hjälper till förstås!
:)

Eva sa...

Men du, vilken nostalgitrip! Det var ju från den tiden man var "ung och vacker" :-))
Så nu börjar din ledighet? Härligt.
Önskar dig en riktigt lugn och skön ledighet!
Kram,
Eva

Unknown sa...

Wow, det var en diger samling.

Sus sa...

oooooo....så många kändisar :)
Och ooooo så unga de var! Då!
Härliga tider...Då. Precis som Nu ;)

Ha det riktigt gott på din ledighet!

Kraaaaaaaaaam

Hannah sa...

Vilken nostalgi :)

Camillasrum sa...

Å vad kul att få se dessa bilder! Paul Rein, honom hade jag nästan glömt bort...å Europe som är så bra...:-)Dom flesta har jag faktiskt sett jag me´. Kram!

Lena sa...

Wow, vilken kändis värld du levde i när du var ung ;)
//Lena

syren sa...

Det var inte lite kändisar du sett. Ha en fortsatt fin kväll.kram

Fenixmonas sa...

Javisst är det våren men...attans så kallt idag!! Tror inte det är så mycket värmen utan ljuset som styr blommorna...Kramiz

Diana sa...

Jag ser liksom du fram emot morgondagen då jag också går av mitt arbetspass. Men maj/juni blir en härlig månad med tanke på allt ob!

♥ Sanna ♥ sa...

Du är ju för söt, du har ju sett en massa kändisar....
men känns som du är den största och coolaste kändisen för mig av alla dessa du är liksom bara dig själv och bjuder på det!!!!
Precis vad jag gillar
Stor varm kram till underbara dig!!!!
Hoppas att du får en mysig ledighet nu ;)

Mia systeryster sa...

Woow vilken samling=D Och det är ju så man kommer ihåg dom!!Kram

annas perssonliga sa...

Hej!
Vilka härliga gamla godingar du fångat på bild. Många var även mina favoriter i ungdomen.

Europe såg jag live 2006 i Oslo. En kul nostalgitripp :)

Ha nu en skön ledighet!!
Kram

Camilliondollar Baby sa...

Njut nu av ledigheten!

Kram

cecce sa...

Munnen intog formen av ett leende under hela läsningen. Ok...kanske inte de första raderna då. Det där om ledigheten...typ...retsticka där:-)

Ha en sköön lat morgondag!
Kramar

gunsan sa...

Vad många gamla härliga foton, det där på Daniel o dig var ju inte helt fel det helelr;))
Kramizzzzz

gunsan sa...

....heller.......

Diana sa...

Sv. Inte är du bara "och", nu var du elak mot dig själv!

Sussi sa...

Usch!! Nu har jag riktig ångest. Jag klev nyss in till jobbet så nu fattar man verkligen att ledigheten är slut :-(
Man får trösta sig med att det skulle bli ännu en varm dag idag (ca 7 härliga grader) så snön smälter undan mer och mer :-)

Kramisar

Afrodite sa...

Jahaja...inget nytt under solen här...=)
fast du kanske njuter av sovmorgon på din lediga dag? Gör du rätt i! =)
Kram och ha en skön dag!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka härliga foton,några av mina ungdomsidoler!