söndag 4 april 2010

Påskdagen.

Idag är det påskdagen och jag ska(som vanligt) jobba.
Storhelgs ersättning...jo,jag tackar :)

Jag ser att många av mina bloggvänner har hittat vårtecken.
Tussilago,krokusar och det bästa vårtecknet som finns....ingen snö.
Än har jag bara hittat ett vårtecken och det har jag gjort inomhus .
Kan bero på att jag aldrig är ute ,men genom mitt fönster ser jag bara snö ;)
Det jag har hittat som jag tycker är ett vårtecken är att mina älskade Änglatrumpeter skjuter för fullt.
















Snart ska jag sätta dom i jord.
Åååå,vad jag längtar till dom börjar att blomma.
Dessa fantastiska vackra blommor och dess fantastiska underbara doft som dom utsöndrar.
Men jag får gott vänta ett bra tag till innan den dagen kommer.
Men den kommer...var så säker :)

See You!

23 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Yes! Va så säker:-)

Mia64 sa...

Ps. det blev en lite Leija/Kram

pillan sa...

men din stackare , jobba !!!
Fyyy vad drygt det lät , men o andra sidan när jag börjar jobba igen nästa vecka ska ju jag på resa till Göteborg och se Uggla , så det är väl rätt okey ändå !!

vilken toppen födelsedag , samma parfym har jag!
Luktar gott..
ohc en massa gott fika , och en massa lottvinster ...guuu va perfekt !

hoppas du fick en bra dag på jobbet där pengarna bara rrulla in ..

kram

♥ Carina ♥ sa...

Bra att du påminner mig. Då ska jag "tjoppa" ner mina också :)
Kram

Fenixmonas sa...

Ja, det är underbara blommor, brukar fotografera dem i Turkiet, men har inte provat här hemma...Kanske skulle göra det i år...kramiz

Maria sa...

Dem blommorna är så vackra :)

Önskar dig en fortsatt trevlig påsk !
Kramar Maria

sara - Glitterögon sa...

Alltid något - vårtecken inomhus.
Men är det inte änglatrumpeter som är fasansfullt giftiga?
Ha en fin dag på jobbet.

Rita sa...

Visst är dom vackra när dom blommar!
Du sa nåt, kanske ska ta mig en tur i trädgården o fota lite krokusar. Visst är det vår i luften trots att det är kallt.
Kan inte vara roligt att jobba en långhelg, stackare.
Önskar dig en fortsatt bra påsk i alla fall!
Kraaam

Sussi sa...

Här tittar vi också ut på snö. Inga vårtecken i rabatterna här heller :-(
Men den som väntar på nåt gott...

Kramisar

Tigris Predikantan sa...

Ja, det är synd om alla som har snö fortfarande ( då menar jag stora mängder, här finns det i mycket liten skara), det är vår och snart sommar ... !
:)

Camillasrum sa...

Fortsatt glad påsk på dig! Hoppas det går bra på trots att du jobbar :-) Men fint sen när kosingen ramlar in ;-) Kram!

Bara Jag sa...

Ja, enda vårtecknet utomhus torde väl vara den obegränsade mängden snösörja och behovet av gummistövlar :-)

Sv. Lillasyster är tapper!

Kram!!

Mona sa...

Min son har stora växter i sitt rum nu. Han har planterat tomat och n´å anné som vi inte riktigt vet vá dé är. Spännande
Kram

soffie sa...

hoppas du haft en bra jobbdag ,själv har jag invigt men kära baden baden idag mmm,
Ha en god fortsättning på påsken

Lotta sa...

Stor kram från mig

Miruschka sa...

Du verkar ha gröna fingrar, blir imponerad av dina änglatrumpeter. Har sett dem på bild tidigare, tror aldrig jag skulle klara dem.
Ha det så bra/kram

Lena sa...

Vi kämpar för fullt med snön i våran trädgård. Vi räffsar upp snön med en kratta för att den ska försvinna lite fortare. Och nu börjar man se lite av gräsmattan.
//Lena

Susanne P sa...

Undras hur många som levde över vintern hos mej i år...änglatrumpeterna menar jag ;)
Om det nu skulle krisa så vet vart jag ska bege mej om jag skulle behöva nya :)
Ett vårtecken kommer i morgon!
Kram

Susanne sa...

Tråkigt att inte våren kommit till dig :o( Denna helg har varit så solig och varm och jag har fotat många vårblommor :o)
Ja tänk vad pengar du tjänar denna helg ;o)
Älskar dessa Änglatrumpeter!!!

Hoppas du hunnit med lite påskfirande också
Kramen

Mia systeryster sa...

Älskar änglatrumpeter=D Stackars dig som måste jobba, men som sagt, det ger ju mer pengar att jobba såna här dagar=D Kram

Afrodite sa...

Mmmm, verkligen underbara blommor! =)
jag har varit lite frånvarande pga sonens flytt
Kram på dig

gunsan sa...

Vårtecken?????.....jo, jag har faktiskt sett ett vårtecken och det var Wille-killens ena boll som dök upp under snön, inte helt fel faktiskt tihi;))'
Kramizzzzz

Margit sa...

Hej Camilla!!!
Då ställer jag mig ocksåtill skaran och säger GRATTIS att dy fyllt år!!! SDå många fina presenter du fick också!!! Det var inte dåligt!! Massagedyna, den va inte dum den...ja dom andra presenterna var ju också bra!!! Och du vann ju också...man får inte förringa dom små summorna heller...
Ja när vi jobbar i vården så är det "bara att bita ihop"..o jobba.
Kramen min vän!!