lördag 3 april 2010

Påskafton.

Jag måste först få tacka er alla som gratulerade mig på min födelsedag, igår.
Vad duktiga ni var som förstod att det var jag det handlade om ;)

Vill ni veta vad jag fick?

Den som inte vill veta kan sluta läsa nu.
Och till er som vill veta, kommer det lite bilder :)
Men först en dikt som min älskade syster skrev till mig.

"Du den bästa syster i världen är
Och jag håller dej så väldigt kär
Och jag vet att känslorna går åt båda håll
fast vi har i vårt liv haft våra groll:

Jag har minsann sett artister på både
det ena och andra stället
Medan du suttit och surat utanför istället

Pink Hink, Brolle, Glen Spove, Gyllene Tider & Noice
har jag sett och det var ju skojs

När vi tillsammans var ute för att lyssna på
Daniel Lindström, och mot slutet jag blommorna skulle få

Så tror du att du tog din revansch
när du slängde dej, helt hejdlöst, och trodde du tog din livs chans

Men hade det inte varit för mej & benen
så hade du slagit ditt huvud i scenen

För blommorna var ämnade till mej
och jag var ju bara så rädd om lilla dej

Trots denna "lilla" incident
är du min syster och jag vet helt bestämt
Att ingen i världen kan vara så lycklig som jag
som har en sån underbar syster
som jag kan jäklas med var dag!

Vad ska man annars ha en syster till?!

Kram & grattis på din födelsedag, syster!
"

Tack söta du!
Men som alla förstår så är det väldigt svårt att få ihop ett rim ,så en och annan lögn hamnade i dikten.
Men vad gör det....den var ju från min syster, så hade ni väntat något annat ? ;)

Och nu bilderna från min födelsedag.




Jag bjöd förstås på tårta.








....och fikabröd.







Jag fick...



Blommor...






.....och blommor.










En jätte mjuk pläd.








Parfym.













Tre jätte fina,jättestora ljusstakar.












Handdukar.






Massagedyna.












Lotter.....











...och lotter.






Om jag vann på lotterna?

Hör och häpnad!!
De sex lotterna som jag fick av min mor och far skrapade jag fram vins på alla.





Lägsta beloppet på alla,men dock :)



På de andra sex,som jag fick av syrran och hennes familj vann jag bara på en.





Dock bara 10 kronor.






En perfekt födelsedag,vill jag lova!
Sedan att det kaffet inte blev så perfekt...det är en världslig sak ;)


See You!

20 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Jag önsar dej ett gott nytt år!

Mia64 sa...

Godmorgon!
ser ut som du hade en fin dag.Ha en fortsatt fin påsk /Kram

♥ Carina ♥ sa...

Men kaffet blev ju bra till sist. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, haha
Puss & Kram

Miruschka sa...

Vilket fikabröd du hade bullat upp, ser jättesmarrigt ut:)
Vad var det med kaffet, blir nyfiken eftersom Susanne och Carina också nämnt det.
Ha en härlig påskafton/kram

sara - Glitterögon sa...

Jamen då får du ju nya lotter att skrapa hem storkovan med :)

Tigris Predikantan sa...

Vill också fylla år ... NU *ler*
:)

Sussi sa...

Vad härlig den mjuka pläden såg ut. Och ljusstakarna älskar jag. Jag har nästan likadana fast i grått :-)
Jättefina presenter men synd att du inte vann mer pengar ;-)

Ha en mysig påskafton
Kramisar

Susanne P sa...

Tack för gott fika!
Ska vil slåss (som vanligt;) ) om kaffehistorian eller...försten vinner?!
Och som du vet är ju alla ord i dikten sanna! Men som sagt man måste vända och vrida på dem så det blir ett bra blogginlägg ;)
Kraaaam

anne sa...

Vilken födelsedag! Man hade kunnat tro du fyllde "jämt" med diktande och allt!

soffie sa...

men å vilken perfekt födelsedag å vinst blev det med:)
Ha en fortsatt glad påsk

Bara Jag sa...

En underbar födelsedag verkar du ha haft!! Kramar!

Dansbandsfrun sa...

Grattis i efterskott!!
Bilderna ser ju underbara ut, funderar på vad det är för kakor som ligger brevid hallongrottorna?
ha en härlig dag!
Sv: japp, han ska starta ett eget band sen som ska heta "MINIZ" ;) kram

Mona sa...

Vad fina presenter till en 25 åring. ;)
Kram

Sus sa...

Vilken härlig födelsedag!
Dikten är så fin så lilla tåren känns i ögonvrån!
Mumsiga kakor och god mat (har syrran berättat)
Vilka presenter! Nu vet jag vad jag ska önska mig härnäst, pläd och massagedyna ála Camilla :)

Glad påskafton! Kraaaaam

Mia systeryster sa...

Gott allting såg ut, och vilka fina presenter, och dikten ,helt suverän!!Verkar ha varit en mysig dag!!Kram

Lena sa...

Den där massagedynan skulle göra stor nytta här hemma. Fina presenter!
//Lena

cecce sa...

Wow! Så mycket goda kakor! Å vilken tårta! Precis min stil:-)
Jättefina saker fick du med!
Massagedynan hade jag gärna haft en här hemma!!

Ha nu en fin fortsättning på påsken!

Kramar!

Mia64 sa...

Godmorgon!
önskar dig en fortsatt fin påsk/Kram

Nette sa...

Grattis i efterskott! :-)

Ha en fortsatt bra påskhelg!

Kram!

Anonym sa...

Vilka fina presenter :-)

Hahaha! Ni kommer att strida om Noice och Daniel hela ert liv...
Kram från en som haft ont om tid på sistone...