måndag 26 april 2010

Måndag.

Jag ska måla hela världen,lilla mamma.....
Den sången sjöng jag igår, då jag stod och målade väggarna i tvättstugan.
Full av solsken varje dag.....
Nu var det inte i gult jag målade,men glad var jag.
Att det regnar eller grått,det gör detsamma....
Grått ja, jag ville först ha grått och vitt i min tvättstuga,men David skulle bums ha en trä bänkskiva,så vi fick kompromissa ;)
Du ska solsken i ditt fönster ändå ha....
Och visst hade vi solsken utanför fönstret,men vem hade tid att sitta ute och sola när man skulle återuppta sin målarkarriär ;)
Sist jag målade gick det ju inte bra ,(om det kan du läsa om här),men nu jäklar...
Vilken teknik och vilken energi jag hade :)

















Ja..tills Gubben vaknade...då fick han ta över ;)



















See You!

28 kommentarer:

Petra sa...

Men vad du är duktig.

maria sa...

Vad duktiga ni är. Lika skönt att måla färdigt, solen kommer förhoppningsvis lysa många dagar framöver :)

Vad händer idag ?
Kram Maria

gunsan sa...

Härligt Camilla, vilken svung du har på penseln;))
Kramizzzzz

Miss M sa...

Men ojsan, ser att du är en "doer" =) Kommer att bli finfint det där!

Ha en skön måndag! KRAM

marie sa...

Hittade din blogg idag och jag lovar att jag kommer fortsätta kika in. Härlig blogg.
Härligt med en fräsch o fin tvättstuga o slippa tillbringa tiden i garaget...Vad duktiga ni är!
Må så gott!

Susanne P sa...

Hmmmm, jag tror nog att det blev en poese inför kamerna...
Sv. i vissa fall måste man trotsa signalerna ;)
Kram

Bara Jag sa...

Flitig som en myra :-)

sara - Glitterögon sa...

Det kommer att bli så fint, så fint.

Majken sa...

Vad duktiga ni är!!

Hoppas du får en riktigt fin dag!
Kram

Miruschka sa...

Du ser ju riktigt proffsig ut när du håller på;) Ska bli spännande att se slutresultatet, hur det blir när ni har kompromissat!
Hoppas det går bra att jobba/kram

ansepanse sa...

och snart har du tvättstugan klar :)
kramar

Diana sa...

Vad blev det för kompromissfärg då? Tycker det är så svårt att se vilken den riktiga färgen är på bilder, något lite beige eller? :)

Camillasrum sa...

Vad roligt att måla, iaf när det är stora väggar :-) Blir jättefint!

Sus sa...

Duktiga du!
Jag har nästan helt vikit undan för sonens kunnande.
Det är kul att måla! :)Men röram med renovering kan tära på själen :S

Ha det gott! Kraaaaaaam

Mona sa...

Det är roligt att måla, speciellt när resultatet blir lyckat!

♥ Carina ♥ sa...

Tur för dig att din gubbe kliver upp tidigt, tänk vad jag hade fått väntat :)
Ses i morrn!
Kram

Afrodite sa...

Här var det energi, minsann! Duktiga ni är! =)
Och du...tack för drömtydningen! =)

moster sa...

En sån tur att David vaknade så du slapp stå där med rollern...

Lena sa...

Det är riktigt roligt att kunna få vara med och renovera lite. Men det är jobbigt att måla så nu kanske du får träningsvärk ;)

Anonym sa...

Ni är så duktiga!
Jag älskar sången också:
Alla blommorna du gärna ville köpa,
lilla mamma jag ska måla dom till dig!
Jag ska måla hela världen lilla mamma,
och allt ska bli så ljust och glatt för dig!

Mia systeryster sa...

Gud så duktiga ni är, ni kan komma hit sen och fortsätta måla, om ni vill;) Kram

Fenixmonas sa...

Duktig du är som ligger i och målar! Länge sen jag gjorde det! Kramiz

soffie sa...

va roligt att måla om och va duktiga ni är som gör det själva,
kram

diana sa...

Jag är imponerad över hur ni håller på ;)

cecce sa...

Duktigt jobbat!
det ser mycket bra ut tycker jag:-)

kramar

Nette sa...

Vad flitiga ni är! Jag behöver också ta fram målarburken snart tror jag!

Ha en bra vecka! :-)

Kram
Annette

Margit sa...

Camilla!!!
Jag tycker att du är en duktig målare!!! Låt ingen säga nåt annat till dej!!
Önskar dej en GOD NATT och en fin tisdag!!!
Kram!!

Sussi sa...

Okej då!! Jag tror väl på dig då!! hihi
Men visst är det tråkigt att måla. I alla fall om man ska göra det länge. Första 5 min brukar vara kul sen går det utför.. ;)

Kramisar