lördag 24 april 2010

Lördag.

Igår var det som sagt fredag och jag var ledig hela dagen.
Nä...där ljög jag.
Jag var inte ledig en enda sekund.
På morgonen efter jag skjutsat ungdomarna till skolan slängde jag i en maskin tvätt.
Och vet ni?
Det gick! :)
Medan maskinen tvättade mina kläder så städade jag badrummet,duschade,åt frukost och tog hand om gårdagens tvätt.
Då maskinen var klar slängde jag in en till.
Och vet ni?
Det gick! :)
Hängde tvätt,handlade,plockade ur diskmaskinen,dammsög och..... ja,ja....jag satt lite vid datorn också :).
När Gubben vaknade var det dax för tapetsering i tvättstugan.
(Han hade jobbat natt så han sov till klockan tolv.)




Så här bra samarbetar vi ;)










Nä...jag skojar bara...
här bra samarbetar vi.

















Sedan var det dax att laga middag.
Det blev Taccos...













... och jag drack ett glas rött.

















Jag diskade och plockade undan.
Ringde min Syster som jag alltid gör efter ett (eller ett par)glas rött.
Eller så brukar hon ringa mig :)
Såg på tv.
Pissade och gick och lade mig.
Du ser....
Inte kan man kalla det för en ledig dag ;)

See You!

29 kommentarer:

Susanne P sa...

Ser man på...det var "guldfisk-skålen" som kom till användning i går...
Nästan så jag förstod det ;)
Kram

Maria sa...

Vilken full proppad dag du hade men du verkar haft en bra och rolig dag :)

Jag tycker att du ska komma till Stockholm så kan vi drick rött vin tillsammans :))

Ha en skön lördag !
Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Du är flitig som en myra vännen. Och vet du, klarar man att tapetsera tillsammans då klarar men det mesta :)
Kram kram

sara - Glitterögon sa...

En mycket arbetsam fredag låter det som. Riktigt duktigt av er... och så med en lugn avslutning framemot kvällen.

Sussi sa...

Hej hopp.. Nu är jag vaken!! :)

Haha ni jobbar ungefär lika bra ihop som jag och sambon gör!! Samma arbetsfördelning liksom ;)

Men du.. tog du det lilla glaset bara?? Jag har sett att Chilli har ÄNNU större glas så bege dig dit du så kan du få ta det stora glaset vin ibland ;)

Hoppas du får en lugnare dag idag?
Kramisar

Rita sa...

Borde inte den sista bilden vara före den första, eller...?? =)

Ha en underbar helg!
Kram

Tigris Predikantan sa...

Ledig? Du vill nog inte veta vad jag gjorde ... eller inte, igår ... usch mig!
Ja, det är bra att hålla sig till endast 1 glas vin. Nyttigt *ler*!

Stattinskan sa...

Ha ha ha ... du är för rolig du :-D
Puss i pannan

Mia64 sa...

Ja det låter som du har haft fullt upp.Mycket gjort på en dag så vinglaset var du värd/Kram

Diana sa...

Det ser ut att vara ett riktigt sAMArbete... hrm, detta skämtet blev bara roligt om du läser ama de casas blogg... gör du det? Kika in till henne annars, hon är rolig! :)

Dianaq sa...

Sv: Vilken tur! Annars hade det blivit platt fall för mitt skämt. :)

Petra sa...

Att ha sin lediga dag brukar inte vara just lediga dag. Ha en skön lördag. Kram

Margit sa...

Oj oj Camilla!!! Vilken hetsig dag du hade...på din lediga....
Och öppna ,¨....och stänga kranen ocksååå"hela tiden".....det tar OCKSÅ tid....
Så nu har ni tapetserat och gjort fint!!! Det får vi väl se på Bloggen närdet är färdigt!!!??
Det "kräver vi"!!!!!VI VILL SE!!!!!!
En stor lördasgkram!!!

Lena sa...

Du fick mycket gjort.
Haha det där vinglaset måste du väl stå upp för att dricka ur ;)
//Lena

Åsa sa...

Pissade... Du e rolig du ;)... Kram

Sandra på Ön sa...

Det var verkligen en intensiv dag :)
Hoppas att du har haft en bra lördag.
Kram Sandra

Mona sa...

Vi käkade också taco igår och smakade lite vin....men inte i lika stort glas som du. En fråga: Är det ett riktigt glas eller är det ett fejk-kort?? :)
Fint samarbeta ni har!
Kram

Anonym sa...

Vad trevligt att "det gick" för dig så många gånger idag. Hoppas helgen fortsätter på samma sätt ;-)
Kram!

Mona sa...

En fråga till då da:
Dricker du vin ur den eller?? Hehehehe

anne sa...

Det var då en ruggigt lång fot på det vinglaset! Är du säker på att det inte var en ljuslykta du drack ur? ;)

bjorne sa...

Det var en aktiv dag och inte förvånad om du var tvungen att gå på toa när du dricker vin ur en lampkupa med fot,ha de gott.

Eva sa...

Ha-ha, ja ungefär så där var det när jag var gift. Jag pekade och han tapetserade :-))

cecce sa...

Haha!
Underbara bilder:-)

Kram kram

annas perssonliga sa...

Haha, nej absolut ingen ledig dag.... bara att dricka det glaset vin känns som ett heltidsjobb :)

Ha dt gott!
Kram

diana sa...

Ett glas vin bara alltså ;) Hahaha, jo du hade allt fullt upp. Garvade gott åt peka-på-väggen-bilden ;)

Bara Jag sa...

Härligt att tvättmaskinen funkade vid första försöket ;-) Här håller tvättmaskinen på att lägga av helt.... Den centrifugerar inte och snurrar inte alls under tvätten om det ligger mer än ett par tubsockor i den - bajs!!

soffie sa...

oj vad du hann med mycket på din lediga dag,
Wow vilket glas,
Ha en goo söndag å gonatt

gunsan sa...

Ohhh vilken dag, jag blir trött bara av att läsa allt, det är ju superjobbigt att stå så där o peka hela tiden;)), tur är det väl ändå att det finns glaskupor så att man kan få sig lite vin;))
Kramizzzzz

Dansbandsfrun sa...

Underbar jobb-fördelning hahaha! Kanonbra inlägg, noggrant och en suverän slutkläm! kramar