torsdag 22 april 2010

Livet.

Jag har tänkt på en sak.
Nä,jag har tänkt på många saker men...
Det jag tänker på just nu, är det här med "livet".
Vi lever ett liv och det livet varar....vi säger i 80år.
Alltså har jag levt i halva mitt liv.....typ.
Min barndom minns jag tyvärr inget av.
Inte mycket i alla fall.
Hur kan det vara så?
Att vissa människor minns sedan dom var tre/fyra år gamla ,men jag....
Icke sa Nicke!
Liiiiite minns jag när jag var sex år,men det är inte mycket.
Att jag hade vattkoppor och Syrran och våra nya grannar skulle till skogen för att plocka blåbär,men jag fick inte följa med.
Det minns jag!
Jaha...här har vi ännu en gång som jag inte fick följa med Syrran ;)
Jag vet inte varför jag inte har några minnen, innan sex års åldern,men så är det i alla fall.
Sedan finns det kanske några minnen ifrån lågstadiet.
Men också det väldigt lite.
Det är inte först i mellanstadiet jag har mina första riktiga barndomsminnen.
Alltså när jag var typ 10 år.
Att inte minnas dom tio första åren har nog satt sina spår på mig.
För om man räknar bort alla år jag inte minns....10 år......och eftersom man sover bort ...vi säger 1/3 av sitt liv....tar vi bort 10 år till...
Då tro alltså min hjärna att jag bara är 20 år ....förstår ni matematiken ? ;)
Hjärnan liksom förstår inte att den är så pass gammal som den egentligen är ;)
Men när man ser sig själv på kort tänker jag:
- Jo...lite har jag nog förändras....frisyrerna i alla fall ;)
















Undra just hur jag kommer att se ut när jag är 80?
Hmmmm....det får vi nog snart se ;)

See You!

29 kommentarer:

Maria sa...

Tänk vad mycket vi har kvar av våra liv :)

Önskar dig en underbar torsdag !
Kram kram

Petra sa...

Mina första minnen är från när jag var 6 år. Kommer så väl ihåg när mamma berättade att jag skulle bli storasyster.

Sussi sa...

Härlig logik där. Jag förstår precis vad du menar hihi
Jag minns inte heller så mycket från barndomen. Tror mitt första minne är från när jag var ca 4 kanske men sen är det ett rejält hopp till mitt nästa minne som var vid 6 års ålder och utomlands.

Kramisar

Miss M sa...

Men Gud vilket helt underbart kollage *love it*

Ha en skön dag! Kram Malin

Stattinskan sa...

Jag kommer faktiskt ihåg redan från det jag var dryga året och låg sex månader på sjukhus och bara fick se mamma och pappa genom en glasruta ...
Stackars mig! :-)
Kramar

gunsan sa...

Veckans bästa inlägg o häftigaste collage, sååååå duktig o fiffig du är;))
Jag har ett minne och det är när jag var ......ca 8 år och hade halsfluss, alla satt och åt goda smörgåsar men jag kunde inte det, kommer ihåg att jag tyckte så synd om mig själv;))
Kramizzzzz

Miruschka sa...

ÄNTLIGEN har jag fått förklaringen till varför jag känner mig MYCKET yngre. Tack Camilla, dagen är räddad;)
Hoppas du får en bra dag i soliga Husum, jag sitter (nästan) och deppar i ett regnigt E-tuna. Tur jag har en solstråle runt mig på dagarna!
Kram

Mona sa...

Roligt att se dig i olika åldrar.
Kram

sara - Glitterögon sa...

Men huj vilka funderingar. Deprimerande :/
Jag tror dock att vi lever fler än bara ett liv, så futtigt det hade kännts. Och varifrån kommer själen... och vart tar den vägen sen?!
Jo, fler liv lever vi garanterat.
Då får du passa på att spara på minnen därifrån.

annas perssonliga sa...

Hej!
Jag minns mycket från min barndom. De tidigaste minnena är nog från 2-årsåldern när jag sprang in i en dörrkarm.
Vi får hoppas att vi lever till vi blir minst 80 år och får behålla de minnen vi har :)

Kramar

Susanne P sa...

Gud så söt du var när du var liten ;)
Men jag saknar den där bilden där du står uppklämd mot ett hörn för att du vägrade att stå/gå själv...
(Ja, du är ju söt nu med...)
Kram

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

tur det är en bit kvar till 80!
fast jag klär mig ju redan som en liten tant!

♥ Carina ♥ sa...

Vilket fint collage! Du kanske har blivit klokare med åren också, för du verkar ju jättebra på matte nu :)
Kram

Diana sa...

Gud vad skönt att du också har dåligt minne! Jag kan minnas enstaka händelser från det att jag var typ 3 men jag har inget "konstant" minne förrän i mellanstadiet eller så. Läskigt att det är så.

ansepanse sa...

kommer du inte ihåg när du var liten - jag har många minnen av min barndom, många, många
kramar

Tigris Predikantan sa...

Enligt min ena dotter så kommer jag att ha permanentat (!?) kort hår när jag blir äldre... hon bara "ser" mig så... Nä nä, så ser inte jag mig som äldre *ler*!

Maud sa...

Coolt kollage! Vilket program har du använt till det?
Och vad söt du var på alla fotona! =)

Mia systeryster sa...

Men det är väl positivt att vara 20=D Jag minns rätt mycket måste jag säga, nöjd med det;) Kram

diana sa...

Men du, då är det ju inte konstigt att man känner sig som 15 ibland egentligen ;)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder av dig :-)

Jag minns rätt mycket från när jag var liten. Men en del saker har jag nog fått berättat för mig så många gånger att jag TROR att jag minns dom...
:-)
Kram

Lena sa...

Ja det är konstigt att man inte minns så mycket av de första åren i sitt liv. Jag minns inte allt sen när barnen var små. Kanske jag har ett dåligt minne eller så är jag bara glömsk ;)
//Lena

Sus sa...

Jag minns själv otroligt lite innan 10 år, så du är inte ensam.
Det är egentligen mest fragment till långt upp i åldern.
Jag märker att vissa minns jättemycket men att jag minns mycket lite.
Vi får minnas det vi minns :D

Kraaaaaam

Fenixmonas sa...

Gillar verkligen ditt resonemang här...förstod väl att jag inte var sååå gammal! Hihihi...Jojo, det går snabbare än vi tror! Kramiz

cecce sa...

Hahaha!
Vilket kul inlägg!
Du tänker bra tycker jag.

Du är dej lik på alla foto.
Tycker inte alls du ser en dag äldre ut än tjugo. Förresten blir man bara snyggare med åren.
Eller hur??

Kramar

soffie sa...

va fint collage och va trevligt inlägg,jag satt med och funderade på det att jag enligt statistiken har halva mitt liv kvar att leva,lite läskigt men ändå tänk va år vi har kvar:)
kram

Margit sa...

ja vi får fortsätta att Blogga allihopa. så då kan vi få se på bilder på varandras bloggar...hur vi då ser ut...
Vi har haft en trevlig fikastund på eftermiddan, marie, Bea, Line o jag. Det var så trevligt att få räffas igen...
Kram!!

Tanten sa...

Det är för att du är så ung att du inte kommer ihåg så mycket från dina tidiga barnaår.
De minnena kommer när du blir gammal :-)
Ha de gott!
Kram

Stattinskan sa...

Hohoooo??? Det är morgon nu ...
Fredag dessutom :-)
Ha det gott!

Ruth i Virginia sa...

"Tanten" har alldeles rätt. Jag fyllde just 82, och jag kommer ihåg namnen på varenda en av mina klasskamrater från första klass till realskolan, när jag tittar på skolkorten. Men fråga mej vad jag åt till middag i förrgår, så blir det totalt blankt. Allt som inte är nerskrivet glöms fort.

Det första jag kommer ihåg, var när min far dog. Jag var 4 1/2 år och jag fick pussa honom på pannan, och min mor sa, att han inte kunde vara hos oss längre. Han skulle bli en stjärna som alltid skulle komma att se ner på jorden och vakta över oss, min bror och mej.