tisdag 20 april 2010

Herman!

Som sagt...jag kanske tänker för mycket ;)
Jag har ju även glömt att berätta att jag har varit "smet skötare" nu i 10 dagar.
Jag fick en smet av min äldsta dotters kompis.
Smeten...eller kakan,heter Herman.
Den ska vårdas i 10 dagar innan man kan grädda den.
I går var det 10 dagar sedan jag fick den och jag har i dessa dagar 10 ,vårdat smeten av all min kärlek.
Så igår var det dax att göra Herman till en ärbar maka....nä....jag menar ätbar kaka ;)
Så här blev resultatet:













Han innehåller kanel,äpple och hackad choklad.
Han blev riktigt god.
Men det tror jag det....han är ju bakad av min kärlek ;)

See You!

25 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Bakad på din kärlek. Då är den säkert super duper god!!
Kram

Sussi sa...

Men så god kakan Herman ser ut :-)
Min syster fick nåt sånt där med och frågade om jag möjligtvis ville vårda honom också men jag bara betackade mig. Sånt ansvar klarar inte jag av hihi
Antagligen hade inte Herman blivit någon kaka hos mig! ;-)

Sv. Det tråkigaste är att man ofta brukar hitta på det man inte hittat innan ganska så snart efter man har köpt nytt!

Ha en solig dag (förhoppningsvis?)
Kramisar

Maria sa...

Då måste den vara supergod :) och den låter jättegod...

Hoppas du får en fin dag med det du gör :)

Kram kram

Diana sa...

Coolt! Jag har bara hört talas om de smetarna, inte testat det själv. Men vad häftigt att ha en liten att ta hand om.
Ha en bra dag du med! Kram

Afrodite sa...

Ja, han låter ju onekligen god, den där Herman! =) Så mycket kärlek...Och så vips - så försvann han, eller? =)
Kram på dig!

Mia64 sa...

Godmorgon!
den kakan såg god ut/Kram

Miruschka sa...

Har sett i bloggvärlden om dessa degklumpar som ska gosa till sig flera dagar. Men det är inget för mig som inte ens har tålamod att baka en sockerkaka;)
Såg att du var uppe med tuppen, så jag antar att du jobbar idag.
Ha det bra/kram

gunsan sa...

Ohh en liten Herman-kaka, låter nästan som en surdegskaka, tänk så mycket lustigt det finns, men huvudsaken är ju att den är ätbar;))
Kramizzzz

Dansbandsfrun sa...

Eh...va?
Har aldrig hört talas om...
Ha en härlig dag! kram

Bara Jag sa...

Kärlek plus att den stått och mognat till sig. Den som väntar på något gott.....

Kram!

Daniel sa...

Jisses det kallar jag kaka med respekt, väntan å värme!

Slafsa å njut!

Rita sa...

Herman ser verkligen ut att ha vårdats med din kärlek =) Skulle tro att han inte blev så långlivad ;)

Ha en skön dag!
Kram

mickis sa...

Härligt att se att din Herman överlevde.. Min råkade dö... tror det var brist på kärlek och omsorg ;)

ha en härlig dag!
Kram

Saga och Sofia, sa...

Hoppas den är god....
Vi vill gärna smaka!
Love / Vi

cecce sa...

Mmm...Hermankakor är jättegoda.
Var dock längesedan jag hade en Herman själv.
Det är ju en typ av surdegskaka!!

Hoppas du får en fin kväll!
Jag ska på Tupperwareparty!

Kramar

ansepanse sa...

en smet som ska vårdas i 10 dagar! och Herman heter den :D
kramar

soffie sa...

spännande men kan det va bra när den blir så gammal?
ha en härlig kväll

Dansbandsfrun sa...

SV: Men vaddå gratis? Hur menar du?
hahahaha
jag hade så kul att jag höll på att dö =)
kram

Sus sa...

Gott!
Herman har också vandrat genom mitt hem och min ugn ett par gånger.
Det är himla kul :)

Kraaaaaaam

bjorne sa...

Gillar allt som den består av men varför tar det så lång tid.

Susanne P sa...

Jag har dock ingen man i byrån ;) men en Herman i frysen!!!
Kanske man skulle ta och sätta lite fart på honom...
Kram

Mia systeryster sa...

Bakad av kärlek:) Hoppas den är god med tanke på hur lång tid den tog att baka=D Kram

Camillasrum sa...

Jag blev också erbjuden en Herman, men eftersom jag skulle bort får det bli en annan gång :-) Hoppas den smakade :-) Kram!

Diana sa...

Sv: jag som hade sett fram emot ett nytt inlägg när jag tittade in här... men känn ingen press för min skull... ;)

Sandra sa...

Åh! Det där skulle jag vilja göra. Du har inte recept på den? :)