måndag 12 april 2010

Måndag.

Idag är det den 12 april = Det nya schema med att jobba varannan helg har börjat. Jag börjar detta schema med att vara ledig :)

Igår så röjde vi i garaget och i förrådet.....igen.
Tänk vad fort det blir stökigt där.
Jag tycker inte att det var länge sedan vi städade i förrådet.
Där blir det så fort stökigt.
Men nu går det att gå in där igen.
Men hur länge det får vara fint där....det får vi se :)
Garaget däremot, har ju varit rena rama soptippen dom senaste månaderna.
All inredning från badrummet och tvättstugan har kastats in där.
Men nu när vi har röjt, kan vi åtminstone gå in där,men tillsvidare får jag ha garaget som tvättstuga och inte som ett garage :)

Eftersom jag är kvinna,kunde jag inte bara städa....
Nä,jag planterade även om mina Änglatrumpeter.
Så här ser dom ut nu.













Och så här såg dom ut i höstas.













Nu är det väl ändå vår?

See You!

25 kommentarer:

pillan sa...

ja nog är det vår alltid ..

så skönt och underbart

Mia64 sa...

Godmorgon!
önskar dig en fin måndag /Kram

Dansbandsfrun sa...

Är det SÅDÄR dom ska se ut? Mina som jag hade för några år sen måste ha varit sjuka...det "hände aldrig" nåt med dom, blev bara pinnar ;)
(dom är jättevackra när dom e klara sen)
Ha en härlig dag! kram

Gbgmamman sa...

Det var skillnad det, så visst är det vår! Kram.=)

Bara Jag sa...

Som du skrev påminner våra helgaktiviteter mycket om varandra :-)

Sv. Ilandsproblem så det skriker om det!! Vad är en bil i garaget mot svält och brist på vatten.....

ansepanse sa...

visst är det vår nu
kramar

Majken sa...

Ja tänk vad masn samlar på skräp... Varför?

Önskar dej en riktigt skön ledig dag!
Kram

Miruschka sa...

En lååång promenad blev det, närmare bestämt runt Husum.
Intressanta blommor det där, så otroligt vackra när de blommar.
Hörde Saga ska komma och hälsa på, hoppas det är OK med dig!! Kram

Tigris Predikantan sa...

Visst är det vår!
:)

♥ Carina ♥ sa...

Det är så bra att du säger till när du planterar om dina, så då vet jag när det är dags. Då ska jag sätta om mina också :)
(Pst! Du har fått ett sms)
Kram kram

cecce sa...

Klart det är vår!
Det vittnar dina änglatrumpeter om:-)

Vårt förråd ser ut som en katastrof!!!
Borde ta tag i det men...en annan dag...typ:-)

Kramar

sara - Glitterögon sa...

Men säg inte att Högakustenbron ska rasa - nu kommer jag aldrig mer att våga åka över den igen :/

Jaa, nu är det vår. Härligt, härligt.

Anonym sa...

Finns det liv finns det hopp - jag hoppas i alla fall att det är vår :-)
Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Änglatrumpeter är så fina men ganska giftiga har jag hört stämmer det???
Ta hand om dig vännen och du skönt med att börja vara ledig när nya schemat infinner sig ibland ska man ha tur ;)
KRAM

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Fina blommor!
Visst är det härligt när man får rensat!

Camillasrum sa...

Det är tydligen till dig man åker om man vill köpa änglatrumpeter då *blink-blink*. Tänk om man hade dina gröna fingrar! Kram

Susanne P sa...

Min blommjord ligger så fint, helt orörd på altanen...
Kanske en dag så tar jag itu med mina blommor ;)
Kram

Susanne P sa...

Men vart tog min kommentar vägen?????
Kram

Sus sa...

Åhhh, Änglatrumpeter! Jag blir så avundsjuk!
Varför gjorde jag av med alla??
Duktiga du som också röjt och kastat...avunsjuk, igen :)

Kraaaaaam

soffie sa...

tjohoooo för våren!

Margit sa...

Hej camilla!! ja det var verkligen en stor förändring på dom ÄNGLATRUMPETERNA...Roligt att se hur det "växer"...och gror!!
Ja, skräp, det tar då aldrig slut. Fyller alltid på sej...man får kasta, o köra bort...ge till Röda Korset eller Second...om det går att använda vidare..
Här har vi nu soligt o fint på dagrana... Lase o jag har suttit o njutit,ätit ute under dagen...
Kramen vännen!!

Mona sa...

Spännande att höra hur det kommer att gå för er med nya schemat o så.
Kram

gunsan sa...

Har nu konstaterat att jag ska skaffa en Änglatrumpet;))
Kramizzzzzz

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Usch ja, måste ta tag i våra förråd nu i veckan...sen kanske det går att hitta någor där...kramiz

Afrodite sa...

JA!! Nu är det vår! =) Med alla människors röjande och planterande, kan det inte vara nåt annat än vår! Härligt att höra att mer än jag har denna förmåga...att samla på sig en massa skit i förrådet så att man inte kan ta sig in till slut! Mannen tror att det bara är jag som kan åstadkomma en sån oreda...=/
KRAM