tisdag 21 september 2010

Vilodag....pyttsan!

Tack alla ni,för era goda råd,i går, att jag skulle ta mig en vilodag.
Men så blev tyvärr inte fallet.
Jag startade på morgonen med att putsa fönstren i braskamin rummet och bytte gardiner där.
Men som jag sa i ett tidigare inlägg ,så går det inte att bara putsa fönster.
Nä...det ska städas också.
Så jag tog och städade braskamin rummet också.
Sedan tog jag sovrumsfönstret och städade där.
Då man ändå var på hugget tog jag och stor städade toaletterna.
Japp...jag putsade fönstret även där.
Men nu,vänner...
Nu har jag bara tre fönster kvar.
I Sannas rum. I Sofias rum och i tvättstugan.
Vet ni hur skönt det känns?
Det går inte med ord att beskriva.

En annan sak som jag gjorde i går var att rädda en fjäril.
Rädda och rädda...jag vet inte om den överlever så värst länge ute heller.

Det hade nämligen kommit in en fjäril i vårt hus.
Se här:



Vad gör man, då man ser en fjäril som vill ut?







Jopp...man öppnar fönstret.












Vad gör man då fjärilen inte fattar att den ska vända på sig?





















Jo,man fixar fram ett hjälpmedel.

Och då....












...flög den iväg, så fort,så jag inte hann med att knäppa :)

Vad gör man ?
Jo.....












Man ställer sig och bakar chokladsnittar :)

See You!

32 kommentarer:

Diana sa...

Det blev verkligen en hektiskt dag för dig! Egentligen har du ju bara tvättstugan att putsa fönsterna i, tjejernas rum kan du ju delegera över på dem (det är bra att kunna putsa fönster innan man flyttar hemifrån). ;)
God morgon!

Mia systeryster sa...

Oj vilken dag, här i stockholm har det regnat nästan varje dag i september ,så att putsa fönstrerna känns hopplöst! Kram på dig o ha en härlig dag!

Miruschka sa...

Vad du jobbade hårt igår!! Skönt att känna att det är gjort, även om det regnar idag:( Typiskt egentligen att det regnar så fort man putsat fönster, vad beror det på egentligen??
Kram

Sussi sa...

Nu ska Camilla få beröm..
BRA GJORT!! :)
Vi satte dit ett fönster igår men det var väl typ allt vi gjorde på hela dan..
Hmm.. Dom där kolasnittarna väntar jag fortfarande på ;)

Kramisar

Petra sa...

Vilken fin fjäril.
Kram

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha,ha!
:)

soffie sa...

wow va vacker fjäril och mums va gott du bakat,du hann med en hel del igår,
ha en lugn och skön dag idag :)

gunsan sa...

Hurra hurra för dig, djurvän och fönsterputsare o bagare, inte illa;)

Men det är väl märkligt att det ska regna idag då nu när dina fönster är rena.........hmhm det är kanske därför det regnar.....
kramizzzzz

ansepanse sa...

så nu har du blivit fjärilräddare också :D
kramar

Majken sa...

Jösses vilken energi DU har!!! :D
Önskar jag hade ens hälften av den...

*stor kram*

Carina Sjölund sa...

Du var som en flitig myra i går :))
Sv:Jag kan komma och lämna boken i morgon innan jag åker på jobbet!
Kram

Miss Juni sa...

Tänk om jag oxå kunde få något sådant tvätt & putsa-fönstren-ryck nå´ngång...

Helene sa...

Va du är duktig !!
Ha en fin dag och ta det lite lugnare kanske = ))
Kram Helene.

malin sa...

Mm den såg riktigt god ut den där kakan :)

floosan sa...

En fjäril symboliserar början på något nytt =)

Dansbandsfrun sa...

hahaha skylla på stackars fjärilen för att du va gottesugen! Bah! ;)

Marie-Louise sa...

Ingen rast ingen ro bara gneta bara gno...kunde passa bra på ditt inlägg :) Vilken energi du har. /Kram

Åsa sa...

Ibland kan det vara ganska skönt att få saker och ting bortgjorda, i alla fall efteråt.

Stattinskan sa...

Du borde skämmas!!!!! Du får oss andra, nä nu blev det lite fel ... du får mig att skämmas för min lättjefulla vardag med utflugna barn och min nya livsdevis "jag gör som jag vill och när jag vill" Nu kändes det nästan som om jag skulle behöva göra armhävningar och efter det knäskura golvet med en tandborste för att få ett någolunda rykte igen ;-D

Sus sa...

Oj oj vilken aktivitet! Ingen latdag blev det minsann.
Måntro att det känns skönt!
Kraaaaaaaam

finafrun sa...

vilken hjälte! bra att du räddade fjärilen ;)

pillan sa...

chokladsnittar ...mums såg riktigt goda ut , kanske blir såna till helgen

♥ Carina ♥ sa...

Nu är det på sin plats att du tar en vilodag tycker jag. Rädda fjärilar, putsa fönster och baka, tar på krafterna :)
Kramkram

maria sa...

men fina människa ;)
var får du all energi ifrån ?
kan tänka mig att det är fint hos dig nu då...

kramen

Barnens Hjältar sa...

Åh vad sugen på choklad jag blev :P

Afrodite sa...

HA HA!!! Vilken knasfia du är! =)
Underbart inlägg (fast synd att du inte tog dig en vilodag ändå...det hade jag garanterat gjort om jag fått chansen!)
Kramen och godnatten!

Bara Jag sa...

Det var inte lite du hann med på en dag! Och leka hjältinna hann du oxå :-) Jag betalar dig 150 kr per fönster om du putsar mina med.... Kram!

Susanne P sa...

Guuuud så jobbig du är!! ;))
Kram

Fenixmonas sa...

Klart det känns gott när du gjort så mycket och dagens goda gärning också! Kramiz

Stattinskan sa...

Gooood mööööörning Ångermanland :-)

cecce sa...

Vilket dagsverke!!
Inte dåligt!
Är det de chokladsnittarna jag tänker på???
Hoppas de blev goda!

Ha en fin dag!
Kram

Anonym sa...

Du hade säkert ihjäl den där fjärilen. Alla bloggare verkar vara så mordiska! :-)