lördag 4 september 2010

Kristallen.

Som ni kanske minns skrev jag ner "mina" vinnare på kristallen i detta inlägg.
Igår var det Kristallen på riktigt och så här blev resultatet.

Årets underhållningsprogram

Idol 2009, TV4 (Tyckte jag)
Let’s dance, TV4
På spåret, SVT (vinnaren)
Skavlan, SVT
Vem kan slå Filip och Fredrik?, Kanal 5


Årets dokusåpa

Bonde söker fru, TV4
Ensam mamma söker, TV3
Mästarnas mästare, SVT(Vinnaren) (Tyckte jag)
Paradise Hotel, TV6
Stjärnorna på slottet, SVT


Årets tv-drama

Arn, TV4
Johan Falk, TV4
Kommissarie Winter, SVT
Mannen under trappan, SVT
Millennium, SVT(Vinnaren) (Tyckte jag)


Årets humorprogram

Ballar av stål, Kanal5
Blomstertid, TV4
Roast, Kanal5
Solsidan, TV4 (Solsidan) (Tyckte jag)
Succeduon med Anders och Måns, SVT

Årets barn- och ungdomsprogram

Guds tre flickor, SVT
Ordstorm, UR
Rekordbyrån, SVT
Vid vintergatans slut, SVT
Wild kids, SVT (Vinnaren) (Tyckte jag)

Årets livsstilsprogram

Arga Snickaren, Kanal5 (Vinnaren)
Fuskbyggarna, TV4 (Tyckte jag)
Halv åtta hos mig, TV4
Lyxfällan, TV3
Mauro & Pluras kök, TV8

Årets fakta- och akualitetsprogram

Agenda, SVT
Boston Tea Party, Kanal5
Efterlyst, TV3 (Tyckte jag)
Sveriges historia, TV4
Världens konflikter, SVT (Vinnaren)

Årets granskning

Agentskandalen, TV4
Att skapa en seriemördare, SVT
Kalla fakta – Bodström, TV4
Uppdrag granskning - Den andra våldtäkten, SVT ( Vinnaren) (Tyckte jag)
Vattenfall ur TV4Nyheterna, TV4


Årets dokumentärprogram

Drottningen och jag, SVT (Vinnaren)
Familjen Bernadotte, TV4 (Tyckte jag)
Mamma till en mördare, TV4
Sluten avdelning, SVT
Videocracy, SVT

Årets realityprogram

Familjen annorlunda, TV4
Guldfeber, TV6
Spårlöst, TV4 (Tyckte jag)
Svenska Hollywoodfruar, TV3 ( Vinnaren)
Ullared, Kanal5

Fem rätt av 10 möjliga...inte så tokigt gissat av mig ;)
Fast man kan säga att jag har halv taskig smak,då det gäller tv-program ;)

See You!

26 kommentarer:

Miruschka sa...

Naturligtvis vann min kompis (Maria du vet)! Jag såg inte programmet igår, mycket annat på TV:n igår så jag gav mig.
Kram

Petra sa...

Tack för uppdaterinen, jag missade själv denna för jag var på tjejmidag.

Diana sa...

Hihi, inte nog med att du orkar titta på programen i fråga... du orkar titta på kristallen med. :)
God morgon!

Sv: Jag har bakat muffinsen. Hehe

♥ Carina ♥ sa...

Det var ju hyfsat gissat :)
Ha en fin dag!
Kram

Anonym sa...

godmorgon.
hade glamour fått vara med hade de bäl kammat hem alla kategorier
kram

Anonym sa...

Eller halvbra, kanske? ;-)

Tigris Predikantan sa...

50% rätt är ju väl bra? *ler*

Helene sa...

Jag såg oxå på det !!
SOL-SIDAN är ju klart bäst = ))
Hoppas det börjar snart igen.
Och hoppas att du får en fin lördag.
Kram Helene.

(ps.visst är det spännande i Glamour nu )
HI HI...

Afrodite sa...

Så bra! Nu behöver jag inte gräma mig över att jag inte såg galan! Tack! =)
Bra gissat där!
Kram på dig och fortsatt härlig lördag!
Nu ska det slappas i solen här! =)

Afrodite sa...

Tack för tips! Vad har du för fyllning i fläskfilén? (nyfiken och orkar inte tänka själv...) =)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

såg inte detta! jag gillar hollywoodfruar,tycker det är riktigt underhållande!

diana sa...

Inte illa i alla fall :)

soffie sa...

Va duktig du va,
haha solsidan det programmet gilalr jag,
Ha en goo lördag

Sus sa...

Tjaaa, vi är väl hyffsat medlmåttiga både du och jag :)
Kraaaaaaaam

Stattinskan sa...

Nä, du är inte så tokig när allt kommer omkring ;-D
KRAAAAM

HannahSthlm sa...

Ny spännande tävling hos mig med chans att vinna en exklusiv nyhet från Emma S. Wiklund's nya skincare-serie!Värde 249 kr. Var gärna med!:)

Kram & Trevlig Weekend!

♥ Sanna ♥ sa...

Men vilken koll du har ändå det som jag tycker var bäst var att SOLSIDAN vann det pogrammet är underbart mer har jag nog inte tittat på om jag ska vara ärlig är ingen tv freak som sagt ,)
KRAM och mysig lördag!!!!

Diana sa...

Sv: Kan du inte skriva ett brev till min kommun om att de borde döpa en gata i mitt namn?

Sus sa...

Ha haaa...
Sv:det kvittar verkligen :) Men enda är med e och den man sitter på eller reser till är en ända eller ända dit :)
Trevlig lördagkväll!

Marie-Louise sa...

Jag har aldrig tittat på Kristallen och aldrig ens funderat på vilka som ska vinna. Vad trevligt att läsa om någon som faktiskt gör det :)
Trevlig fortsättning på helgen. /Kram

cecce sa...

Missade programmet.
Men vad gjorde det?
Jag fick ju resultatet här:-)
Bra gissat!!

Kramar

floosan sa...

Tack, jag satt just och funderar vem som fick pris och inte. Måste hålla med om att 5 rätt är inte illa pinkat

gunsan sa...

Blev inget kristallen för mig, såg bara slutet.

SV: att inte göra någonting.....då blir jag suuupertrött;)) fast du skulle bara veta vilka långa fika-pauser jag har hihi

Kramizzzzz

Madeleine sa...

God morgon denna vackra höst dag. Det var inte dåligt prickat. Konstigt att folk inte vet vem Janne Önnerud är???? Ha en underbar söndag. Kram Madde

Sussi sa...

Medel är mycket bra. Eftersom jag tyckte ungefär likadant som du förrutom halv åtta hos mig (som också var fel) så var jag också medel. Mycket nöjd ;)

Kramisar

Miss Juni sa...

Har aldrig sett programmet, men om man ska tippa i förväg...då innebär det att du sett alla dom där programmen?? *Imponerad* Dom jag känner igen som jag sett är Idol, Let´s Dance, Svenska Hollywoodfruar, Efterlyst, Solsidan, Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Halvåtta hos mej...ja, det var nog dom!