måndag 6 september 2010

Ved.

Det har varit lite dåligt med ved, hemma hos oss.













Det händer ju inte ofta att vi eldar på sommaren,men nu är det höst, och det är kallt....tycker jag,i alla fall.Fast vi hade en kanondag ute igår....såg jag genom mitt fönster.
Men det känns att det är höst ,så....nu ska här eldas!!

Men då är det ju det här med ved.
Den liksom kommer ju inte självmant in till braskamin rummet.
Nä...man får gott jobba för att få i sig lite värme.
Jaja...Gubben jobbar nog mest,för det är han som klyver veden och det är han som hämtar veden.
Men veden ska ju från släpkärran också.













Det är då ungdomarna kommer in i bilden ;)













Sedan är det bara att sätta igång att elda :)













Nä...elda!,sa jag :)
















Så ja ;)

See You!

36 kommentarer:

Stattinskan sa...

Jag förstår så väl att det är slitsamt för DIG det här med eldandet ;-D

Miss Juni sa...

Oj, vi är sent ute med veden iår känner jag...(I år OXÅ, rättare sagt!) Och vilken lyx, att kunna förvara den INOMHUS!! Slippa springa omkring i snön mitt i smällkalla vintern för att plocka in ved...

Petra sa...

Godmorgon.
Så mysigt med brasa, myskläder och raggsockor.
Ha en bra måndag.
Kram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Åh ser härligt ut!
Bra att hjälpas åt alla:)!

Helene sa...

Härligt med braskamin !!
Vi har ingen egen men min syster har en så jag brukar åka dit och lägga mig framför den och njuta av den sköna värmen = ))
Ha en fin måndag.
Kram Helene.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Sv; Väääääääldigt lätt hänt!:)

♥ Sanna ♥ sa...

Så himla fint och mysigt att elda nu när hösten närmar sig
Kram

Mona sa...

Aha, du kör med barnarbete. Hihihi.
Ha en fin måndag!

Miruschka sa...

Jag undrar vad DU hjälper till med, ser inte dig någonstans på bilderna;)
Men du jobbade väl för fullt med att fota,allt för oss bloggläsare;)
Ha en bra (ledig?) dag!
Kram

Sussi sa...

Ja någon måste ju sköta kameran också. Det är et viktigt jobb ;)
Vi har haft premiäreldandet efter sommaren igår. Det börjar bli rätt så kyligt på kvällarna nu.

Kramsiar

floosan sa...

Åh va mysigt, önskar att vi också hade braskamin. Jag hade också lätt sköt fotograferingen ;)

Diana sa...

Åh vad mysigt med brasa! Skönt att alla andra gör jobbet med, då kan man njuta lite extra. :) God morgon!

gunsan sa...

Det jobbiga med att samla in ved är ju att hålla i kameran;)) Men visst är det nåt visst med att tända brasan när man börjar huttra till, har man sen en maschmallows i närheten så är det ju inte helt fel;))
kramizzzz

Tigris Predikantan sa...

Lyxigt!
:)

Camillasrum sa...

Javisst är det härligt att få elda men slitjobb att få in den :/ Ha en bra dag!

Carina Sjölund sa...

Här är det sonen som får klyva och stapla veden,men det är inte speciellt poppis från hans sida.Men han jobbar på riktigt bra :) Ha en bra dag! Kram

ella sa...

mysigt att elda=)ja d va varmt igår å blir d idag med=)ha en bra dag

bokhyllan sa...

Vad jobbigt för dig, det här med att bära in veden. Tur att någon måste fota. =)
Ha en fin måndag!

sara - Glitterögon sa...

Ja, det är ju lite jobb med veden. Och när man är klar har man blivit så varm av allt vedbärande att man inte behöver elda ;)

Anonym sa...

det är allts du som har det tyngsta jobbet som eldvaktare
kram

Fröken Ellinor sa...

Vad mysigt!! Att ha ved inför vintern är prio och vad fint du har gjort om här inne, riktigt snyggt.

Kram på dig

ansepanse sa...

det är ganska mycket jobb med ved, vi eldar ju också med ved så jag vet :)
kramar

Susanne sa...

Usch vilket jobb, tur att man bor i lägenhet ;o)
Hoppas dagen varit bra

Kramen

Anonym sa...

Bra arbetsfördelning där :-)

Sus sa...

Det ser så mysigt ut med en sprakande brasa.
Kan jag ta in grillen...kanske :)
Kraaaaaaam

♥ Carina ♥ sa...

Du sitter bara där och sjunger va??
♪♫ peta in en pinne i brasan, hämta ett par öl och revbensspjäll ♪♫

Susanne P sa...

Det var en bra arbetsfördelning... ;)
Och nu ser jag vart tapetserarbordet är...bildbevis!
Kram

soffie sa...

mmm va mysigt att sitta framför en brasa och bara njuta,
kram

HannahSthlm sa...

En reklamfilm-inspelning! Vet ej när den dyker upp på internet men någongång framöver...förmodligen;)!
Lägger upp bilder från studion ikv lr imorgon!

Kramar!

Barnens Hjältar sa...

Åh vad mysigt!
Vill med ha kamin men men, det skall byggas också ;-)
Filmkvällen blev bra, Inglourious var en skum film :P

Mia systeryster sa...

Men visst är det mysigt att äntligen få elda?=D kram

floosan sa...

hhaha ja det krävs en hel del för att åka buss i dag

diana sa...

Såå, barnarbete och en slav till man. Hmmm, lär mig oh du idol ;)

Barnens Hjältar sa...

Ja det blev verkligen på bar gärning :-)
God afton själv..fastnade framför filmen Flickan som jag skulle sett igår egentligen. Den var riktigt rörande

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Att bära ved är också ett sätt att få upp värmen...hehehe...kramiz

Afrodite sa...

Åh, vad mysigt! Vill oxå ha en braskamin!
Ha en fin dag!
Kram