måndag 13 september 2010

Storleken HAR betydelse!!

Eller hur?
Många säger att det inte har någon betydelse,men jag erkänner....utan att skämmas... att storleken har betydelse.
Jag snackar förstås om storleken på kläderna.
Vad trodde ni att jag snackade om?
Snuskisar ;)

I lördags då jag shoppade loss på stan köpte jag mig bland annat,(som ni vet,) två par byxor.
I vanliga fall köper jag byxor i storlek 36. Men i ovanliga fall kan det hända att jag behöver storlek 38.(Intresseklubben noterar!)
Byxorna som jag köpte(dom mörkblåa) fick jag lov att köpa i storlek 42!!!
42!!!

Annat var det med tröjan jag köpte.
I vanliga fall köper jag tröjor i storleken 36/38(Intresseklubben noterar igen!),men denna tröja köpte jag i storlek 34.
34!!!

Säga vad man vill, men visst känns det roligare att köpa en mindre storlek, än en större, än vad man bruka köpa?
Jag tycker då det!
Alltså......storleken har betydelse! :)

See You!

36 kommentarer:

bokhyllan sa...

Så sant som det är skrivet. Känner igen det där med storlekar som inte stämmer. Förvillande...

Petra sa...

Då kan jag vara den som räcker upp handen och säger att just den storleken HAR verkligen betydelse :-)

Susanne P sa...

Och jag har B75 på min BH!!!!! Ha, ha, ha!
Syster, du måste se verkligheten i vitögat! ;))
Kram

Sussi sa...

Man blir inte klok på alla dessa storlekar. Jag får oftast göra likadant..
Snart vet man inte längre vilken storlek man är! XS låter ju väldigt bra i och för sig ;)

Kramisar

Tigris Predikantan sa...

Så länge jag inte måste börja köpa XLL (då min vanliga storlek brukar vara 38) så är det ... någorlunda OK (köper 42 !).
:)

Diana sa...

Klart storleken har betydelse, fast själv föredrar jag största möjliga. ;)
God morgon snuskis!

Mia systeryster sa...

Klart just den storleken har betydelse;) Kram

♥ Sanna ♥ sa...

OM den har , på alla plan skulle jag vilja säga ;)
Hoppas du får en underbar måndag
Kram

Helene sa...

Ha ha såklart storleken ha betydelse...I kläd-affären = ))
Jobbigt med storlekar tycker jag för alla butiker är olika : /
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Carina Sjölund sa...

Förut skickade jag mycket efter kläder men det var nästan aldrig någonting som passade...
Antingen var det för stort eller för litet,så det är bättre att få prova kläderna först :)
Ha en bra kväll på jobbet :)) Kram

sara - Glitterögon sa...

Byxorna måste nästan varit felmärkta, eller? För inte kan en normal 36.a helt plötsligt vara en 42 just i den kollektionen? Nån vill jävlas helt enkelt ;)

Daniel sa...

Tycker det e roligare desto större. Gått upp på ett år från s till xl, skitkul!

Eva sa...

Ha-ha, jag tror att du VILLE att vi skulle assosiera till något snuskigt!
Vad gäller kläder så har jag också märkt att storlekarna blivit väldigt konstiga och att jag plötsligt inte kommer i de storlekar jag haft tidigare. Och det beror INTE på att jag gått upp i vikt. Är tydligen någon form av EU-anpassning.

Madeleine sa...

Hejsan! Tack för kommentaren i bloggen igår den värmde. Storlek har visst betydelse i allafall i klädes väg.
Ha en bra måndag. Kram Madde

Miruschka sa...

Förr visste jag exakt vilken storlek jag skulle prova först, nu är det bara att gissa. Men visst är det härligt om lappen skulle visa ett M (för mig alltså!)
Kram

finafrun sa...

Erkänner, storleken har betydelse ;)

Mona sa...

Det är ingen ordning på storlekarna nuförtiden. Samma gäller på skor tycker jag.
Kramis

Marran sa...

Jag håller verkligen med, klart det är roligare att köpa en storlek mindre, än en större.

SV:

Vi ska resa runt lite. Vi ska först till Singapore,sedan Malaysia, en snabbis till Thailand och sedan vidare till Laos och Vietnam där vi stannar tills vi åker till Sverige

Anonym sa...

Hahaha! Visst har den betydelse :-)

Sus sa...

Jaaa, storleken HAR betydelse...buhuuuu! Snyft!
Kraaaaaaaaaam

Åsa sa...

Det brukar ju vara skillnad på storlekarna mellan olika affärer (tyvärr).

Miss Juni sa...

Helt galet psykologiskt är det! Även om jag köper S på en avdelning med "stora kläder", så känns det betydligt roligare än att köpa L på en avdelning för normalstora. Sitter i huvudet!

pillan sa...

du har så rätt så gumman , klart storleken har betydelse , det vet väl alla ...
oavsett vad :)

diana sa...

Jag tänker inte så, i storlekar, när det gäller kläder. Jag brukar bara köpa de som passar :)

cecce sa...

Du har helt rätt..det är INTE kul att gå upp i storlek!! Har samma storlek som du:-)
Men byx-storlekar kan klart variera beroende på vilket märke det är.
Tror inte du behöver oroa dej:-)

Kramar!!

♥ Carina ♥ sa...

Du kan vara lugn! Jag tror inte det är du som är konstig i storleken. Det är kläderna!
Du är alldelens precis perfekt lagom som du är!
Puss vännen!

Fröken Ellinor sa...

Visst är det kul att köpa mindre, allt annat it's a lie ;-) Undra vilken storlek jag ska trycka i mig nu efter förlossningen.

Nåväl, stort tack för dina kommentarer med Noras födelse, sitter och läser igenom alla i min baby-bluse och lipar ;-)

Kramar i massor och må väl

soffie sa...

absolut har storleken betydelse i många olika situationer å när man får köpa en mindre storlek än man brukar då känns det bra,
kram

gunsan sa...

Ja det där med storlekar varierar ju på alla kläder, så man får nog sluta stressa upp sig om inte storleken stämmer.

Kramizzzzz

Barnens Hjältar sa...

Nu är jag hemma från Milano igen :-)

Bara Jag sa...

I detta (och många andra) sammanhang är storleken av yttersta betydelse!!

Kram!

Afrodite sa...

Så sant som det var sagt! Snart kan även jag köpa mindre storlek (hoppas jag)! =)
Godmorgon!

Fenixmonas sa...

Slälvklart, storleken hae en enorm betydelse...hehehe...Kram på dig!

maria sa...

storleken har absolut betydelse men jag föredrar att inte veta min just nu :)

ha en go dag !
kramen

ansepanse sa...

jag tror att nu förtiden är storlekar lite hipp som happ, inte som förr att alla var lika
kramar

Miss Juni sa...

Kan berätta att jag köpte ett par byxor i storlek SMALL när vi var i Borås nu i dagarna. Small! Visst, det var ju på avdelningen för större kvinnor, men ändå... ;o)