fredag 17 september 2010

Fredag.

Jag kan tänka mig att många av er säger:
-Äntligen fredag!
Men jag...jag säger:
-Å,vad jag längtar till på måndag!
Jag ska nämligen jobba hela helgen. Och efter helgen har jag tre underbara lediga dagar, att se fram emot.
Fast å andra sidan ska jag inte klaga. Jag tycker faktiskt om att jobba helger. Det är faktiskt rätt mysigt.
Då gör vi det extra mysigt för pensionärerna,med bland annat fin porslin och gofika.
Men nog om jobbet!

I går satt jag i godan ro framför datorn (man måste ta det lugnt innan man skulle åka till jobbet,ser ni ;) ), då plötsligt min äldsta dotter kom inrusande.
- Vi har håltimme, så det kommer fem tjejer hit!

Så in kom det sex underbara, fnittriga ungdomar in i huset.













Ibland önskar jag att jag vore 15 år igen....men bara ibland.Inte ofta. Inte allt för ofta i alla fall. Men bara ibland :)

See You!

31 kommentarer:

Sussi sa...

Skönt att du har lite ledighet att se fram emot. För mig är måndag lika bra som fredag.. nästan! Det är ju lite mysigare att sambon är ledig i och för sig..
Och att man får dricka lite vin på helgen..
Okej då.. helgen är väl lite mer speciell då! ;)

Vad man kunde fnittra i den åldern. Många gånger visste man nog inte ens själv vad man fnittrade åt men kul hade man..

Ha en bra arbetshelg..
Kramisar

Carina Sjölund sa...

Ha nu en bra arbetshelg :))
Sv:Det är min bok.
Kram på dig

Anonym sa...

ja ibland skulle det vara kul
kram

Diana sa...

Nääää, du får inte lov att önska dig måndag! Detta är min lediga helg och jag vill njuta. Dumma dig! ;)
God morgon!

bokhyllan sa...

Fint att bo så nära skolan så att man kan sticka hem, om man skulle vilja!

♥ Carina ♥ sa...

Ja, jag tillhör dom som säger äntligen fredag idag :)
Ha en bra jobbarhelg!
Kram

Marran sa...

Hehe och genast blev det slut på husfriden :p

Vi är duktiga du och jag som jobbar i helgen!

Helene sa...

Då önskar jag dig en bra dag och en bra helg på jobbet = ))
Va mysigt ni verkar ha med "dom gamla" = ))
Ha en fin fredag.
Kram Helene.

Stattinskan sa...

... men tänk så mycket bry och bekymmer man hade med både det ena och det andra, mest det andra ;-)
25-30 tyckte jag var en spännande tid, fast så var jag ju lite sen i utvecklingen också ;-D
Kramar

Anonym sa...

Jag har bara konstaterat att det ÄR fredag. Längre än så har jag inte kommit :-)

ansepanse sa...

nej, jag skulle inte vilja vara 15 år igen, de åren av mitt liv var inte så roliga
Sv: pajen blev supergod
kramar

Afrodite sa...

Sex fnittriga tjejer i huset!? Då vet man precis hur det låter! Minns det som igår...;) (ja, det är ju inte SÅ många år sen vi var där själv, jag menar...)
Kramen och godmorgon!

Madeleine sa...

Hejsan! Ska oxå jobba helgen o ser fram mot måndag, tisdag då jag är ledig. Den där ölen måste jag nog smaka, ser god ut :). Ha en underbar helg. Kram Madde

sara - Glitterögon sa...

Japp, här är samma sak - en man som jobbar heeeela helgen, så vi tar fredag på söndag i stället :)

diana sa...

Minns den tiden då jag jobbade helger. Jag gillade det, Eller så är det minnet som är kort :)

Miruschka sa...

Hoppas det blir en bra helg, trots jobb och allt.
Femton år igen? Nja, kanske;)
Kram

Daniel sa...

Jobba flitigt! Tänk på penningen du får!

Dansbandsfrun sa...

Åh, vad jag hade velat va en fluga på väggen där ;) Men som du säger...bara ibland vill man tillbaka dit...oj va det kunde va jobbigt o ALDRIG hade väl hjärtesorger så stor plats i ens liv som då? (o allt för en kille med fjun på överläppen o moppe) hihihi
Va mysigt det låter med helgjobbet att ni myser till det me dom gamla. Älskart!
KRAM o ta vara på helgen!

Carina Sjölund sa...

Sv: Det är klart att du får låna den :))
Kram på dig

Sus sa...

Jaa! Att få va 15 nån liten kvart i kvartalet, det vore kul. Men inte mer!
Jag förstår att "Trevlig helg!" kan bränna när en arbetshelg ligger framför.
Kraaaaaam

SV: Jo, jag har frågat "förståsigpåare" men ingen kan eller vill fatta sig på sömngångeriet.

Diana sa...

Du jobbar varannan helg eller ni har annat schema?

♥ Sanna ♥ sa...

Men du vi räknas ju nästan dit ;) bara inte sååå fnittriga ;)
Kramisar

Mia systeryster sa...

Äsch då, vad är 15 mot att vara medelålders, få somna i soffan med ett glas vin på en fredag istället för att vara ute o fnittra med vännerna;) Vi ha det bra vi, vi medelålders=D Kram

Susanne P sa...

Visst skulle det varit roligt att vara 15 år igen...bara man slapp en liten jobbig syster som stod vid dörröppningen och sa:
-Jag ska bara hämta en sak som är min...

Nää..jag säger som Mia systeryster! Det är nog en ålder som passar mej just nu ;))
Kraaaaaam

Lena sa...

Då får vi som är ledig i helgen njuta av den och när vi sen börjar kneget igen så får du njuta av din ledighet.
Ha de

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

hoppas att du får det bra på jobbet och en skön ledighet till veckan!

Hannah sa...

Härligt med lite spontanbesök ibland.
/Hannah

soffie sa...

massoe av goa kramar från med

Fröken Ellinor sa...

Den tiden kan jag sakna jag också, det var så enkelt allting och man levde för håltimmarna och kompisarna. :)

Ha en bra lördag, kramar

Tigris Predikantan sa...

Dagarna går, snart kommer min dagen D som jag både ser fram emot och bävar för!

gunsan sa...

Visst är det härligt när man hör hur ungdomarna skrattar o tjattrar;)

Hoppas att du får en bra jobbarhelg o att solen skiner på måndag;)
kramizzzzz