onsdag 8 september 2010

På den säkra sidan.

Vi har haft jätte fina höstdagar nu en tid, med nästan 20 graders värme. Men jag är orolig att det är kallt på nätterna.
För kalla för mina älsklingar, att stå ute.
Jag vill ju inte att dom ska stå ute i mörkret och frysa.
Dom kan ju bli rädd, så för säkerhetens skull tog jag och lyfte in min "lilla" älskling, (den som inte har några knoppar.)
Ja!!!
Jag bar in den!!!

















I bland är man starkare än vad man tror ;)
Ibland kan man saker, man inte visste att man kunde.
Bara viljan finns... så kan man!
Kan säga att då jag bar in denna blomma fanns viljan ;)

See You!

34 kommentarer:

Diana sa...

Vilken tabbe, jag ser hjulen på krukan... ;)
God morgon!

Mia systeryster sa...

Vilken jätteblomma, klart den inte kan stå ute och frysa!Godmorgon!

Anonym sa...

med lite vilja kan jag med få det till hjul :) klarar de sig inne då?
kram

♥ Carina ♥ sa...

Jösses vilka jättar!! Så där skulle mina se ut om jag ställde dom i...i dockskåpet :)
Kram och godmorgon!

Majken sa...

ja ibland gäller det att bita ihop.. ;)
Maken kanske inte hade förstått vikten av att låta växten komma in i värmen & då får man ta saken i egna händer... :D

Fina änglatrumpeter du har....

Majken sa...

men du fuskade allt lite och rullade in den... ;-)

cecce sa...

Vilka jätteblommor!!!
Hur stark är du egentligen?
Får jag kalla dej Pippi Långstrump:-)?

Hoppas du får en varm och solig dag!!
Kramar

Petra sa...

Du får bryta upp taket om den fortsätter att växa.

Miruschka sa...

Nu har du satt dig själv på pottkanten: "bara viljan finns, kan man"!
Det lär du nog få höra nästa gång du ber David om hjälp med någonting;)))))
Ha det bra!
Kram

Sussi sa...

haha jodå.. bar minsann!! Mig kan du inte lura! Prova med att att du dragit den så kanske jag tror dig hihi
Jag ska alldeles straxt gå ut och titta till min änglatrumpet. Den står i ett uterum så förhoppningsvis klarar den kylan lite längre. Min har dock ingen kruka med hjul så hur jag ska få in den sen har jag ingen aning om!

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Vilken jätteblomma! Man kan nästa tro att du har börjat att styrkrträna:) Kram på dig

Rita sa...

sv: Sorry, men ge inte upp! En vacker (eller regnig) dag kanske det blir din tur =)
Ha en underbar dag i alla fall!
Kram

gunsan sa...

Ojoj, den slår min med en bra bit, var precis ute o kikade på min stora knopp o helt plötsligt såg jag två till, fast det var ena små rackare;)
kramizzzzz

Helene sa...

Klart att den FINA inte ska stå ute och frysa !!
Va stark du är = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Tigris Predikantan sa...

Blomma? Träd skulle jag säga *ler*. Ett fint, stort träd ... vad stark du måste vara!
:)

Dansbandsfrun sa...

Är det bara JAG som inte ser några hjul?
Det är ju bara helt vanliga "PLUTTAR" det har ju alla krukor ;)
Men du, har du varit i nån blomsteraffär nångång?
Dom har SMÅ blommor också...bara så du vet ;)
kram

ansepanse sa...

det är ju nätt och jämt att den får plats inomhus, hoppas att den kommer att blomma
kramar

Mia64 sa...

Oj vilken fin blomma så höga blir aldrig mina utan jag lyckas oftast ta död på dem /Kram

Barnens Hjältar sa...

Ja det kan jag tänka mig :P
Tack för omtanken. Ännu ingen bra tandläkare hittad men det kommer nog.
Ha en fortsatt fin dag!

Diana sa...

Sv: Sorry... Jag är djuuupt imponerad! (nöjd nu?) ;)

Mona sa...

Wow, vilken gigantisk stor blomma. Du ÄR stark.
Kramen

Marran sa...

Det är verkligen sommarvärme nu och det är underbart :)

Sus sa...

Tänk vad man kan och orkar bara viljan finns :)
Klart du måste vara rädd om din lilla...stora! älskling. Ta fram halsduken, vet ja!
Kraaaaaaam

sara - Glitterögon sa...

Är du säker på att det var du som bar, så att det inte var blomman som bar dig? Den är ju enorm!

Maud sa...

Hm, jag tycker mig se hjul på krukan... ;)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilken vacker blomma!
Själv vattnar jag ihjäl mina!

Eva sa...

Jisses vilken stor blomma! :-o

Åsa sa...

Nu måste du ju bygga ut inne också..

Susanne P sa...

Vad du kan!
Kan du allting?
Kan du åka slalom då? ;)
Kram

soffie sa...

klart den ska va inne på nätterna :)
va fin den är din älskling!
kram

Nette sa...

Men vilken hjälteinsats av dig! Tänk att den fick stå inne och gotta sig i värmen istället för att stå ute och frysa om bladen och foten! ;)

Kram
Nette

Anonym sa...

så det var hjul på den iag ;)
kram

Fenixmonas sa...

Nej, nu börjar det allt bli för kallt! Jag ska ta upp o in mina Nerium nästa helg. kramiz

Anonym sa...

Nu är det hjul igen ;-)