måndag 27 september 2010

Blom

Och då snackar jag inte om Tobbe Blom, som jag nämnde om igår.
Nä...
Nu snackar jag om min Änglatrumpet.
Japp....nu står den i full blom.
13 underbara blommor blommar nu.
Dom är så otroligt vackra,men......
Inget gott som för något ont med sig.....eller hur var det där? ;)
För lite "spill" får man räkna med.












Det sorgliga är att det inte bara är blad som lossnar, utan att det även är jätte många knoppar som också har trillat av.













Men jag njuter av varenda blomma som blommar.

















Så idag,på min lediga dag, ska jag sitta som tjuren Ferdinand gör,under sin korkek.Han som luktar på blommor,ni vet ;)
Filmen som man alltid tittar på, klockan tre....varje julafton. Jag tror ni fattar nu ;)
Men jag ska sitta under min "korkek"......och lukta på blommorna.
Fast... jag kommer inte att sitta under den.
,jag ska sitta bredvid den,på en soffa,med laptopen i knät och lukta på blommorna :)
Undra just om det kan bli en film man kan visa på julaftonen? ;)













See You!

30 kommentarer:

Petra sa...

Den är så fin, då får du ta att den drösar.
Ha en underbar måndag.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Avundas dig din dag idag ;)
Åh, så fin den är nu med alla blommor. Njuuut av dom och doften.
Kram

Carina Sjölund sa...

Vad vacker den är :))
Nu hoppar jag i kojs :))
Ha en fin dag!
Kram kram

diana sa...

Tja, där är säkert nån Asta eller Hjördis som skulle titta på den. ;)
Är det "chocken" av att komma in som gör att den tappar blad?

Maud sa...

Jättevacker!! Hos mig faller inte bladen av av sig själva. Här har vi en katt som hjälper till!!
Grrrr..

Sussi sa...

Jag har bara 7 blommor i blom på min änglatrumpet (fast fler är på G :)) men att den doftar har inte jag märkt! Jag kanske har noll luktsinne? ;)
Fin är din i alla fall. Blommorna har spritt ut sig bra. På min blommar bara toppen. Fast det är väl ingen dålig början det, med tanke på att den aldrig blommat förr ;)

Ha en mysig måndag
Kramisar

finafrun sa...

vad vacker! ha en toppen-ledig dag!

gunsan sa...

Ohhh vad vacker den är, tänk om min kanske ser ut så där nästa år eller nästnästa år, hoppas hoppas;))

Njut nu hela långa dagen;)
kramizzzzz

Tigris Predikantan sa...

Åh, den är ju jätte fin!
:)

Miruschka sa...

Du får ta och dela av dig hemligheten, hur man ska bära sig åt att de blommar alltså!
Jättevacker blomma!!
Kram

Marie-Louise sa...

Men en sån vacker änglatrumpet :) Den har du verkligen lyckats med :)

Daniel sa...

Blommor som blommar så nätt gillar vi!!!!

Majken sa...

den är så himla fin... så maffig :)

Önskar dej en skön & blomstersniffande måndag!
Kram

Barnens Hjältar sa...

Superfina!!
Boken heter "samma djävla ångest", den finns lite här och där men billigast på litenupplaga.se

Sus sa...

Åhhh, vilka vackra bilder!
Nu blev jag avundsjuk igen :)
Kraaaaaaaam

Mona sa...

Tobbe var duktig som dansade sådär bra med hjärnhinneinflammation.
Tjusiga blommor.
kram

Åsa sa...

Jättefina blommor har den. Men den känner väl på sig att säsongen är slut och att det är dags att gå och sova nu.

gunsan sa...

SV: Våra små kära höns har vinterbostad, Roffe har byggt nere i källaren,så där sover de på nätterna året om o sen bor de därnere hela vintern, fint värre hihi;))
kramizzzz

Marran sa...

Vad roligt att den blommar, verkligen jättefin :)

Diana sa...

Nu när nästan hela dagen gått... exakt hur länge var det skoj att sitta och glo på din korkek? ;)

soffie sa...

å va kul att den äntligen blommar va vackra blommorna är:)

Afrodite sa...

Njut på du, under korkek...eh, änglatrumpeten! Den är helt underbar! =)
Kramen

Stattinskan sa...

Bättre i blom än aldrig ...
Jag tycker i allafall att du ska skicka in en demo till SVT ;-)

Diana sa...

sv: Du är tosig. ;) Sov gott!

Mia systeryster sa...

Typiskt att de fäller så snabbt man tar in dom, de hamnar i chock!! Men så fin den är, njut!!Kram

Susanne P sa...

Jag vet att de doftar gudomligt fast i dag tror jag inte att jag skulle uppskatta någon som hellst doft...
Vackra bilder!
Kram

bokhyllan sa...

Änglatrumpet är verkligen en vacker blomma!

Fenixmonas sa...

Så vackert men så sorgligt att den tappar så många. Den tål inte att bli varm igen, omställningen blev för stor. Jag har tagit in min Nerium och kört upp till systerdottern för vinterförvaring...den tål inte frpst. Kramiz

Stattinskan sa...

Hallå? Hallå? Hallåååå????
Nähäpp ... jag får väl försöka med brandslangen lite senare då ;-D
Gomorron

Anonym sa...

jaha har du agerat tjur idag då?
kram
den filmen vill jag se