lördag 11 september 2010

Det bllir inte alltid som man tänkt sig.

Men det behöver inte bli till det sämre.
I går blev det en sådan dag.
Jag hade tänkt mig att städa och eventuellt putsa fönster.
Men förmiddagen gick åt till att se "Uppdrag granskning".
Det handlade om dementa i Piteå som bodde på ett hem ,men med ingen fast personal på avdelningen.
Gräsligt!
Och att höra hur dom ansvariga försökte att försvara sig, det blev mer och mer patetisk ju mer man lyssnade.
En vårdare,som jobbade på den avdelningen, har kämpat i ett år för att få bli hörd,men vem har lyssnat på henne?
Nä...precis....ingen!
Om ni inte såg "Uppdrag granskning" tycker jag att ni ska ta er tid att titta på det programmet.

Oj....det var inte meningen att jag skulle skriva ner allt det här.
Som sagt...det blir inte alltid som man tänkt sig :)

Efter jag sett "Uppdrag granskning" så åkte jag iväg och handlade.
Där träffade jag en gammal kompis som lite senare dök upp hemma hos mig för att surra ett tag.
Strax efter hon gått så dök min underbara moster upp.
Med tunnbröd.








Mums!




Men mellan besöken hann jag med att baka Cecces goda kakor.













Och snacka om goda kakor.
Kan säga att det var tur att jag hann och knäppa kort på dom..... för dom försvann snabbt ner i våra magar.

På kvällen blev det myspys framför tv:n med chips och ja....givetvis ett glas rött.

Som sagt.....visst blev det här en bättre dag än att jag skulle ha hållit på att städat hela dagen :)

See You!

25 kommentarer:

Susanne P sa...

De där kakorna verkar verkligen vara goa!
Du är den tredje bloggaren som har bakat den (fjärde med Cecce)!!!!
Kram

Douglas Söderlind sa...

Trevligt!

Åsa sa...

Trevligare om inte annat. Städningen finns ju kvar till sedan =)

Anonym sa...

Det gäller verkligen att prioritera rätt, och det gjorde du :-)

Carina Sjölund sa...

Kakorna ser riktigt goda ut :)Alla är så duktiga :) Måste kanske ta mig i kragen jag oxå att baka någon dag :) Kram på dig

Majken sa...

Ja det blev det ju... & städa kan man ju alltid göra någon annan dag :P

Önskar dej en härlig lördag!!

Miruschka sa...

Städningen finns kvar, hellre ta stunden med vänner och släktingar istället!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Definitivt mycket trevligare...:)
Dom där kakorna cirkulerar verkligen i bloggvärlden just nu. Tänker också försöka mig på dom :)
Synd att dom är uppätna annars hade jag kunnat komma och provsmaka...;)
Kram och go lördag!

Afrodite sa...

En MYCKET bättre dag! Kanske ska jag som du var lite wild'n crazy idag och skita i städningen! Göra nåt roligare! Ja, inte baka då! =)
Äh, jag får nog ta ett snabbt ryck! Sen ska jag nog hälsa på broder och träffa deras nya underverk - valpen Zelma! =)
Kram och ha en underbar lördag!

ansepanse sa...

vad gott med tunnbröd!
kramar

Sus sa...

En bra dag med både allvar, fika och kvällsmys!
Och inte sjutton springer städningen ifrån dig :)
Kraaaaaaaaaam

Dansbandsfrun sa...

jag SER verkligen att det är sånnadäringa kakor som SMÄLTER i mun...Åååååhhhh......
(nu MÅSTE jag häva i mig ett glas vatten, det är säkert ungefär samma smak) TACK Camilla! Hmpf... ;)

kram

Helene sa...

Det lät mycket bättre än städning = ))
Är det repris på det programmet ??
Ha en fin lördag.
Kram Helene.

sara - Glitterögon sa...

Men fy, alla bakar ju Cecces kakor, utom jag som är för lat... och med andra ord får skylla mig själv ;)
Mumms med tunnbröd också.

Mia systeryster sa...

Äsch städningen finns kvar;) Visst var de otroligt goda kakor, livsfarliga=D Kram

cecce sa...

Hej!
Såg tyvärr inte programmet, men det verkar ju tokigt. Man blir så upprörd då gamla och sjuka inte får den vård de behöver. Skrämmande.

Kul att du gillade kakorna. De verkar valsa runt i bloggvärlden nu:-) De är verkligen goda!

Trevlig lördag!
Kram

Lena sa...

Ha en go helg

Maud sa...

Jag känner ända hit hur gott kakorna luktar!

soffie sa...

å himmel va gott med de kakorna,
hoppas du haft en underbar lördag,
kram

gunsan sa...

Ja du, dessa kakor för högsta betyget o en liten guldkant;))
Tur att du inte började att städa;)

Såg inte Uppdrag Granskning, men jag hörde kvinnan berätta på Debatt, otroligt hur det kan få gå till.....
Kramizzzzz

pillan sa...

så sant som det är sagt , jag hade jätte mycket som skulle fixas idag ...blev bara shopping

Diana sa...

Jag jobbar ju själv inom branchen och det är rätt mycket som känns rätt galet. Hoppas att de som tar vid efter valet väljer att satsa lite på vården...

diana sa...

Absolut. Det finns ett uttryck: A clean house is a waste of life :)

Anonym sa...

ska nog ta o se uppdrag granskning och baka ´kakor

Sussi sa...

Det är tur att program som Uppdrag granskning finns så någon tillslut lyssnar på den vettiga anställda som har bra åsikter.

Vad du har varit flitig i helgen..

Kramisar