torsdag 23 september 2010

Poff!!!

Ja... fort går tre dagar.
Poff...så är dom förbi.
Nu är mina tre lediga dagar över för denna gång :)
Ledig och ledig...det var egentligen bara på tisdagen jag var riktigt ledig.
Men det jobb jag gjorde dom andra dagarna var ju faktiskt frivilliga.
Så jag klagar inte.

I går åkte jag och handla,bland annat mjöl. För här skulle det bakas,ser ni....igen :)
(Vad är det som har hänt med mig?)
Jag blev sugen på att baka bagels.













När jag stod där och bakade så tänkte jag på min älskade trumpet, som fortfarande stod ute.
- Nä...jag ska nog ta och bära in den nu,tänkte jag.
Bära eller brista.
Risken fanns...nä ,risken var stor ,att knopparna skulle ramla bort av allt mitt bärande.
Men jag tänkte att nu är det ändå för sent att sitta ute och njuta av blommorna.
Så endera skulle allt gå åt h*vete eller så skulle jag få njuta av blomningen inomhus.
Sagt och gjort så.....














...bar jag in den.
Ingen knopp lossnade, så nu är det bara att hoppas att knopparna slår ut till blommor.
Gissa att jag kommer att sitta på soffan mycket och länge då.
Äh,förresten...det gör jag ändå. Laptopen min finns ju där :)

See You!

22 kommentarer:

Sussi sa...

haha men det är ju alltid skönt att ha en annan anledning varför man sitter i soffan länge ;)
Hoppas nu din blomma blommar inne med. Eftersom min står i ett uterum kanske den kan stå lite längre där så jag väntar lite med att kånka in min.
Jag ska baka scones senare idag. Det är ju nästan lika avancerat som det du bakade.. ;)

Kramisar

♥ Carina ♥ sa...

Ni bor ju nästan som i en djungel nu. Utan alla läskiga djur förhoppningsvis :)
Kram

Carina Sjölund sa...

Kände att det luktade nybakat hos dig i går :))
Synd att jag inte kunde stanna på en kopp kaffe :((
Men plikten kallade.
Kram

Helene sa...

Ja den är så fin din blomma !!
Det blir perfekt utsikt ju från datorn = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Susanne P sa...

Och min är på G!
Och min är på G!
Och min är på G!
Ja, Änglatrumpeten alltså... ;)
Kram

Diana sa...

Ännu en kruka med hjul på... ;)
Bagelsen ser smarriga ut, philadelphiaost, skinka och tomat. Mmmm

gunsan sa...

Snart hoppar nog Balloo fram;)) men ojoj vilken tur du har som har knopparna kvar, gå inte för fort förbi knopparna nu så att de rasar i vinddraget;))
kramizzzzz

Miruschka sa...

J*kla tjat om dessa blommor! ;))
Kram

Majken sa...

åhhhh vad gott med nybakat :)

Hoppas du har en bra jobbtorsdag!
kramen

bokhyllan sa...

Nybakat bröd, finns det något godare!

Diana sa...

Sv: För att krydda det hela kan man ju säga night-serialkiller. ;)

Åsa sa...

Tänkte också skriva att du bor i en djungel, tills jag såg att Carina skrivit det redan. Så nu vet jag inte vad jag ska kommentera........=)

Eva sa...

Bagels är mums! :-P
Själv börjar jag min ledighet nu. Har nämligen tagit ledigt i morgon för att ägna mig åt flyttbestyr! Ska bli kul, även om jag är förberedd på att det kommer att bli väldigt rörigt de närmaste dagarna.
Kram,
Eva

pillan sa...

receptet på dina bagels vore toppen dom ser verkligen goa ut

Mia systeryster sa...

Snart har du en hel djungel hemma=D Härlig anledning att få sitta i soffan!! Du bara bakar och bakar;)Kram

Elin - Ett hus till oss sa...

Vad duktig du är som bakar, så gott med nybakat bröd!

Sv: Du måste testa sushi, så gott! :)

Kram Elin

cecce sa...

Vilka jätte-trumpeter du har! Imponerande!!
Å bagels...det har jag aldrig bakat! Också imponerande!

Kramar

soffie sa...

hoppas det blir blommor nu,
å mums va gott med hembakat,
gokväll

Nette sa...

Jösses vilka stora växter!! 8-/
Ni får bygga ut ifall de blir ännu större! ;-)

Ha en underbar helg!
Kram!

Fenixmonas sa...

Du är så himla duktig! Jag hinner aldrig med något nu för tiden...Hoppas att du får njuta av blommorna inne! Kramiz

ansepanse sa...

det blir mycket grönt där :) magnifika växter
kramar

Anonym sa...

Den är otroligt maffig det däringa instrumentet från himlen :-)