torsdag 12 augusti 2010

Hjälp!

Kära underbara vänner.
Jag skulle vilja ha er hjälp med att höra era bästa tips,vad man kan göra i Stockholm med omnejd.
Jag vet att det finns hur mycket som helst att göra och att se på (mycket har vi sett och varit på,)men jag vill höra vad ni tycker man absolut inte får missa.
Vilka museer är bäst?
Vilka restauranger är bäst?
Sevärdheter?
Allt!
Jag vill veta allt!
Jag tackar så mycket på förhand!
Kommer ni ihåg vad jag besökte i fjol då jag var i Stockholm?
Och vad jag äntligen fick besöka.

See You!

35 kommentarer:

Petra sa...

Du skall absolut ta en sväng till NKs delikatess. Sätt dig vid bardisken, beställ ett glad gott vin och en tallrik av deras goda saker.

Jättefin färg på håret.

Stattinskan sa...

Haha, det finns ju en del sjukhus du kan besöka ... Neeee, nu var jag inte snäll. Jag är sällan i Stockholm men jag skulle vilja gå på Planetariet eller vad det heter och sedan skulle jag nog båtluffa lite i skärgården ;-)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Åh önskar jag kunde hjälpa!
Hoppas ni får kul med massor att hitta på!

Sussi sa...

Ja du.. Den enda gången jag är i Stockholm är det för att gå på Grönan, åka till fjäderholmarna för att se en fars eller gå på någon konsert eller annan föreställning så det är väl det jag kan tipsa om ;)
En sak kom jag på dock... Man kan SHOPPA :))))
Tänk man bor så nära och ändå inte åker dit oftare än vad man gör..

Jag skickar dig mitt telefonnummer på facebook så får du meddela om du ändrar dig om att träffas på måndagen och jag hör av mig om jag ändrar mig och hittar en lucka att träffas på fredagen. Spännande att se hur det blir ;)

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Hoppas ni får en riktigt trevlig stockholms tripp :) Kram

lolla sa...

morning
åhhh gud jag har inte varit till Stockholm på flera år, förr brukade vi alltid åka dit några dagar på sommaren,jag gillar såklart alla cafeer och uteserveringarna bäst.
är faktiskt riktigt avis på dig :))
kram lolla

Camilliondollar Baby sa...

Jag som bor i Stockholm har faktiskt inga tips. Går aldrig på muséer eller nåt... Ja, jag vet att man bör göra sightseeing i sin egen stad. Men jag hade kört på NK´s delikatessdisk, det ska jag göra själv nån dag.

Kram

Susanne P sa...

Här kommer lite tips från en världsvan resenär;
du ska absolut se Domkyrkan i Uppsala (ja, jag vet du sa Stockholm...)! För den har jag sett...Både framifrån, från höger sida, från vänster sida och från baksidan! ;)) (den var ju f*n överallt den gången jag körde vilse...)
Sen tar du E4 söderut och kör långt, långt, till slut kommer du till en jättefin stad som heter Örnsköldsvik och där, där är det FINT!! ;))
Kram

Susanne P sa...

....nu kulle det vara norrut....Inte undra på att jag kör vilse...! :))

floosan sa...

hoppas ni får en trevlig tripp. tyvärr har jag bara tips om man har minderåriga med sig, aldrig vart där utan kidsen=)

Helene sa...

Hej.
Jag vet bara dom "gamla" vanliga ställena...
Gröna Lund, shopping på stan, gamla stan ( mysiga fika-ställen finns där ).Sitta nere vid strandvägens ute-cafeer är ju mysigt, då kan man ju få se en och annan kändis gå förbi = ))
Annars vet jag inget mer : /
Hoppas du får en fin dag !!
Kram Helene.

Sofia sa...

Jag har ingen aning vad man kan hitta på i stockholm! :) Sorry! =)

Marran sa...

Det finns ett supermysigt litet museum i handen utanför stockholm. Det går pendeltåg dit så det är inga problem om ni inte har någon bil med er..

Har inte helt koll på öppettiderna men ring och hör med han som äger stället:

telefon 070-541 25 90 (smeden Martins telefon) eller maila på martin.ahlsen@spray.se

De har även en hemsida http://yggdrasilhantverk.se/museet/

Afrodite sa...

Hundra år sen jag var där ju...=/ Men Grönan är ju ett måste...=)

Diana sa...

Oh, där är ett muséeum (vars namn jag glömt men googla) som har utställning om gamla kläder, visar även upp brudkläder! Dit hade jag gått!
Har du för mycket pengar i plånboken hade jag definitivt käkat en nobelmiddag i statshuskällaren, en helt otrolig upplevelse!

diana sa...

Har inga tips, men önskar dig en trevlig resa ;)

Miss Juni sa...

Jag är inte till mycket hjälp, tyvärr. Har mest varit på flygplatsen...har nog inte varit inne i Stockholm se´n jag var 12 och intressena har ju ändrats en del sedan dess. ;o) MEN, jag tycker det skulle vara en utomordentligt god idé om du nu sammanställer en STOCKHOLMS-GUIDE av alla braiga tips du får in - så kan vi andra mer oerfarna Stockholms-resenärer ta del av den när det blir dags! :)

Diana sa...

Sv: haha, skulle jag ge honom tre uppätna Kinderägg? Okej... Nådä, det är 9 än så länge orörda ägg däri. ;)

Sus sa...

Skäms Skäms Skäms meeen...
jag har aldrig varit i Stockholm trots min 51 år...
Skäms igen...men det har bara inte blivit av..:(
Lycka till med alla tipps!
Kraaaaam

♥ Carina ♥ sa...

S H O P P A!! :)

Miruschka sa...

Har varit i huvudstaden så många gånger, men det blir bara på de vanliga ställena!
Men att bara strosa runt på Djurgården är inte helt fel...
Kram

Afrodite sa...

Sv: Det mesta jag skriver ÄR sant! Och detta inlägg hade varit sant ända tills för sju år sen. Då åkte jag verkligen allt och lite till då jag var på dylika ställen. Sen mötte jag "Hang-over = min överman = en karusell på Liseberg 2002. Den förstörde allt! Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv! Och plötsligt insåg jag även att jag är ju dödlig! Så...tyvärr är det idagsläget inget sanningsenligt inlägg (vilket jag snart kommer att avslöja offentligt)...men allt för bloggen! =)

annas perssonliga sa...

Hej!
Jag har varit i Stockholm ett antal gånger... roat mej, jobbat, besökt träningskonvent men nu är det några år sen sist och det står helt still i huvudet. Jag har alltid gillat gamla stan, en klassiker. Har ni möjlighet skulle jag föreslå en båttur i skärgården.

Ha så kul!!
Kram

floosan sa...

ooja det var det =) har du läst den?

Fröken Ellinor sa...

Hahahha hur jag fick med sambon? Vår TV börjar gå sönder och de har Net on Net utanför samt en teknikavdelning. Han knorrade faktiskt inte SÅ mycket även om han fick en överdos, men jag fick mycket shoppat så jag var nöjd.

Stockholm ja, missa inte Chokladfabriken.se om ni för möjligheten. Så fantastiskt gott.

En stadsvandring i Gamla stan är aldrig fel om vädret är det rätta.

Åk Djurgårdsfärjorna ut till Gröna Lund och förlusta Er lite.

Resturang Fåfängan med en fantastisk utsikt över hela staden.

Sedan är det trevligt att besöka slottet och de klassiska ställerna om man inte gjort det.

Kul med ett besök!

Kram

soffie sa...

jag skulle vilja åka upp på Globen om jag åker dit,sen skulle jag som är tokig besöka nån kyrka såklart,
kram

Fröken Ellinor sa...

Vad fin du var i håret förresten, skönt att fixa sig ibland :)

Hoppas det kan vara till någon hjälp. Är ju uppe rätt ofta och ibland med jobbet där jag ordnar turer för sevärdheter. Men som alltid så hänger ju mycket på vädret.

Kram

Stattinskan sa...

... nåja ... jag tyckte nog tipset om att köra norrut till det vackraste landskapet i Sverige var bäst ;-D Det var bara ett fel ... Sollefteå skulle det nog stå :-)

Mia systeryster sa...

Hör av dig om du vill ha tips på restauranger, Tycker ni ska se gamla stan, ev, söder, finns jättemånga fina ställen på söder. Djurgården(där skansen och grönan ligger) Museum är jag dålig på, där är alla turister mkt bättre än oss som bor här. Det bjuds på många aktiviteter lite varstans i stan just nu på sommaren, Gratis. Hoppas ni får en superdupermysig semester!!Kram

maria sa...

Djurgården, Gamla Stan är ett måste..Street marknaden vid Hornstull kanske är nåt :)Skyliften på Globen :)

En fika med mig i Farsta ;)

Bloppisen drar igång så fort jag fått upp lite kläder där :)

När åker ni ?
Kram

Diana sa...

Sv: haha, jag tror inte man hittar på en historia om en tappad cheeseburgare. :)

cecce sa...

Oj, det var längesedan jag var i Stockholm:-)
Jag tycker skärgården är värd ett besök. Det går många skärgårdsturer om vädret tillåter. Stockholms skärgård är underbar.
Sen gillar jag att strosa runt i Gamla stan...Inte så originellt...men dock.
Kramar!

gunsan sa...

Ojoj du har ju fått en massa förslag;))
Stockholmare som jag är så har jag inget mer att komma med, det bästa förslaget tycker jag kom från systra din;))
.....det där med att följa E4:an norrut;))
kramizzzzz

Bara Jag sa...

Här kan jag tyvärr inte bidra - lantlolla som jag är..... Gissar att resan till Hufvudstaden blir till belåtenhet utan input från mig ;-)

Anonym sa...

Om det är fint väder ska ni absolut ta en båttur i skärgården. Det är hur fint som helst!
:-)