onsdag 18 augusti 2010

Det händer mycket i Stockholm.

Denna vecka har varit lugn.
Jaja...lugn,i den bemärkelsen att det inte har hänt något utöver shopping och fotografering ;)
Idag, då vi var i Stockholm, så såg vi det här:














Vi visste inte då vad det var som hänt ,men det var visst det här som hade hänt:.


"Busschaffis vållade problem för rånare.
Två män flydde efter misslyckat rånförsök.

En rådig busschaufför hjälpte i dag till att förhindra ett värdetransportrån i centrala Stockholm.Chauffören blockerade flyktvägen och rånarna flydde tomhänta ned i tunnelbanan.Två personer lämnade Holländargatan/Kungsgatan till fots efter att de försökt råna en värdetransport.Det efter att en busschaufför ställt sig tvärs över flyktvägen med sin buss. Yxa lämnades

– Gärningsmännens bil är beslagtagen och vi söker nu igenom den för bevis, säger Towe Hägg, polisens presstalesperson.Rånarna hade en yxa men den lämnades också kvar på platsen.

De fick inte heller med sig något byte.

– Det är en stor avspärrning och mycket folk har samlats, säger en Aftonbladets medarbetare på platsen.Tunnelbana stängdes.Rånarna flydde ner i Hötorgets tunnelbana och stationen var under några timmar avstängd medan polisen sökte igenom perrongen.Ingen person skadades fysiskt."

Och när vi var på väg hem ,efter vår dag på stan och Gröna Lund, fick vi veta det här.

Som tur var åkte vi inte med den färjan.

Och så fick jag se fyra "kändisar"idag.

Vilka det var får ni veta i ett annat inlägg :)

See You!


27 kommentarer:

Mamma P sa...

Åh berätta om kändisarna. Det är så roligt! :)

Douglas Söderlind sa...

Häftigt!

♥ Carina ♥ sa...

Oj oj oj, vad det händer och fötter i storstan!!
Be careful out there!
Kramis

Miruschka sa...

Du och dina cliffhangers;)
Kram

Diana sa...

Vad taskig du är som inte berättar! Lärde inte din mamma dig att han man sagt a får man säga b!

♥ Sanna ♥ sa...

Hej vännen har en sjuk lilltjej igen..
Har mailat dig fick du det
Kram

Afrodite sa...

Åh, en cliffhääänger...=)
Godmorgon!

Petra sa...

Det händer saker där du är.

Älskar Cliffhängare. Bring it to me!

Marran sa...

hehe det händer mycket i storstan ^^

Fenixmonas sa...

Låter som du upplever spänning på högsta nivå! Kramiz

Tigris Predikantan sa...

Det är sånt bl.a som håller mig borta från innerstan! *ler*

gunsan sa...

Ujuj vad det händer o fötter, här är det betydligt lugnare;)
Undrar nu vilka kändisarna är, hmhmhm;)
kramizzzzzz

ansepanse sa...

vad spännande!
kramar

Helene sa...

Ha en bra TORSDAG !!
Kram Helene.

Sussi sa...

En storstad i ett nötskal alltså. Det är hemskt vad det kan hända där. Som sagt var, tur att ni inte åkte i färjan som rammade kajen!! Var kaptenen full eller???

Dom där kändisarna vill jag veta mer om. Hoppas du tog kort på dom också!

Kramisar

Mona sa...

Det händer visst massor i Sthlm när du är där. Ha en fortsatt trevlig dag!

ella sa...

hihi händer mycket där=)

Carina Sjölund sa...

Hoppas att du har haft härliga dagar i storstan :) Kram

Anonym sa...

Ja, det hände verkligen en hel del...

Få se nu, vilka kändisar kan det ha varit? Inte jag, i alla fall, för jag hade ju hunnit åka hem ;-)

Diana sa...

Sv: Du vill inte hjälpa mig bli av med Kinderäggsfigurerna och du har inte ännu berättat vilka kändisarna var... Buuuu! ;)

Eva sa...

Ja, det händer mycket på stan. Det var det som var så irriterande när jag hyrde en liten 1:a mitt i smeten; alla utryckningsfordon dygnet runt...

Sv: Jo, jag hade en annan blogg men jag lade ner den. Gick inte att låta bli att skriva om mina vardagsproblem, med boendet... Men jag märkte att folk inte gillar att läsa sånt. Fick knappt några kommentarer plötsligt. Så det fick mig att tänka till; vem skriver jag för egentligen. Kom fram till att jag inte ville blogga vidare där.

Men, med spökbloggen är det liksom annorlunda. Via den har jag fått kontakt med många som velat maila om sina upplevelser och det har även lett till att jag kunnat hjälpa några på distans, med avstörningar. Så den lägger jag inte ned. Tror det är ganska ovanligt med spökbloggar också :-) så jag har liksom funnit min nisch.

Kram,
Eva

Afrodite sa...

Men kära nån...är du inte hemma än??? Det första man gör när man kommer hem är att blogga, det vet du väl...??? :))

Mia systeryster sa...

Vad det händer grejjer när ni kom till stockholm;)Skönt att ni inte var med på färjan, läskigt!!Kram

Marie-Louise sa...

Ja här i storstan händer det mycket ;)
Vilken tur att ni var på en annan färja.

soffie sa...

å va spännande saker du varit med om idag,åå nyfiken jag blev på vilka kändisar du stött på,
kram

Diana sa...

Sv: Snyggt det blir att placera en massa köpesvampar i gräsmattan bara för att ta bilder...

annas perssonliga sa...

Alltid roligt att se "kändisar", jag brukar tro att det är någon jag känner innan poletten trillar ner och jag kommer av mej innan jag sagt hej, hihi.

Vilken tur att ni inte var på färjan!!

Kram