söndag 22 augusti 2010

Min semester tripp. Del 1 ;)

I morgon kommer jag att avslöja vem som vann tävlingen.

Men idag ska jag berätta lite om min Stockholmsresa.
Som sagt...jag har hur mycket som helst att berätta, men jag ska försöka att berätta den korta versionen ...och i flera inlägg :)
Vad ska jag börja med?
Jag tar det från början.
Fredagen den 13 augusti åkte vi ner till min kusin och hennes familj ner till Upplands Väsby.
Men vi började med att stanna till i Gävle för att spela discgolf.










Där fanns det även ett ute gym som vi naturligtvis skulle prova .
Nä...naturligtvis inte av mig ;)










Termometern ute visade då 29 grader.
Rena rama utlandsvärmen!

lördagen åkte vi ut till Drottningholm.
Samma temperatur då.













Att mina fötterna blev svullna...det behöver vi inte prata så högt om ;)













söndagen åkte vi in till Stockholm för att shoppa.












Och på måndagen åkte vi till Uppsala ,till Ikea och för att träffa Sussi.

Vad som hände resten av veckan, får ni höra en annan dag.
Japp...en cliffhanger till :)

See You!

34 kommentarer:

Petra sa...

Dina cliffhängare är underbara. Fina kort från resan, speciellt svullo foten :-))

maria sa...

Låter spännande med disc golf :)
Har jag aldrig gjort...
Fina bilder du bjuder på. Jag gillar det du shoppat...
Stackars dina fötter ;)

Ha en go söndag !

Åsa sa...

Så där blir det när man ska gå i fina skor =) Endast foppatofflor ska man ha =)

Fröken Ellinor sa...

Fina bilder och det låter som ni har haft med tur med både shopping och väder, exakt så som det faktiskt ska vara ;-)

Hahahah skönt att höra att man inte är ensam om att slarva järnet...

Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Vad roligt med ett utomhusgym. Fast träna i 29 graders värme låter svettigt :)
Godmorgon!

Diana sa...

Låter som om ni hade det fullt upp... fast trevlgit med. ;) God morgon!

Mia64 sa...

Godmorgon!
härliga bilder, verkar som ni hade det trevligt/Kram

Sussi sa...

Ni valde verkligen rätt vecka till erat besök. Vädre var jättebra då :)
Eller det kanske inte var ni som valde utan vädret var framme för att hedra er ;)

Utomhusgymet var en superbra idé. För dom som vill utnyttja det vill säga.. Vi tittar väl bäst på hihi

Du är lite taskig tycker jag.. Jag vill ju veta vem som vunnit din tävling nu! ;)

Kramisar

Susanne P sa...

Stackars dina fötter...
Kram

Sus sa...

Många kuligheter ser jag!
Och aj! Vilka onda fötter :(
Denna sommaren är trots allt skåneregn inte kort.
Kraaaaaaaaaam

ansepanse sa...

usch vilka svullna fötter!
kramar

bokhyllan sa...

Ni verkar haft det bra... förutom föttrena då... =)

Helene sa...

Va MYSIGT ni har haft !!
Fina bilder = ))
Ha en skön dag.
Kram Helene.

Afrodite sa...

So far, so good! Verkar ha varit en härlig resa. Syns ju på dina fossingar! *fniss* =) Ser fram emot resten!
Kram och go' söndag!

Afrodite sa...

Förresten...läste precis på google att gubbsjukans kvinnliga motsvarighet brukar kallas tantsjuka...men det gäller väl inte oss va'...;)

Diana sa...

Sv: Haha, än så tiger han som muren.

annas perssonliga sa...

Hej!
Attans att jag missade tävlingen :( Grattis till alla besökande!!

Jag hänger kvar måste veta vem som vunnit och se hur semestern varit :)

Kram

Maud sa...

hehe Dina fötter såg ju för gulliga ut! Hoppas de inte värkte allt för mycket!

Anonym sa...

Det var en himla massa ni hittade på ju :-)

Fötterna såg ut att göra ont... Men det skulle vi ju inte prata så högt om, så jag viskar det här.

floosan sa...

Härliga bilder såg ut och va en lyckad tripp!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

fina bilder! ja man går alltid mycket när man är i Stockholm!

Mona sa...

Vilka feta fötter! Du skulle ha haft stödstrumpor på dig.
Kramen

pillan sa...

åh nej ,,,, vilka fötter .
det var inte så skönt va ?

Mia systeryster sa...

Svullna fötter av värmen är inte kul, kan tänka mig att du inte shoppade skor under din semestertripp;) Väntar på fortsättningen=D Kram

diana sa...

Det var rejält svullna fötter.

Lena sa...

Oj vad dina fötter har svullnat....ser inte så skönt ut.
Ha en fortsatt trevlig besök i Stockholm.
(vad konstigt det lät)
Ha de bra i Stockholm

Majken sa...

det är värt att få svullna fötter när man gör Sthlm :))

Fina kort du tagit :)
Ha en skön kväll!

gunsan sa...

Vilket häftigt ställe med utomhusgym;))
Snygga saker du shoppade, väskan är jag förtjust i;))
De små fötterna ser ut som om de behövde få sig lite vila;))
Ser fram emot morgondagens inlägg hihi.
Kramizzzzzz

Carina Sjölund sa...

Dina fötter behöver nog vila ett par dar :) Kram

soffie sa...

ajajstackars små fossingar,
va kul att få se alla fina bilder från din resa,
kram

Miss Juni sa...

Men stackars dej - vilka fötter!!

Anonym sa...

du är mkt för cliffhangers du

Fenixmonas sa...

Aj, aj, aj...det känns med så svullna fötter! Kramiz

Bara Jag sa...

Vågar man gissa att du hade sandaler på dig ;-)

Kram!