tisdag 31 augusti 2010

Kristallen.

Nu är det snart dax för kristallen.
Så nu tänkte jag visa er hur jag tycker.

Och dom nominerade är.....



Årets dokusåpa


Bonde söker fru, TV4

Ensam mamma söker, TV3

Mästarnas mästare, SVT

Paradise Hotel, TV6

Stjärnorna på slottet, SV

Och vinnaren(för mig) är.......Mästarnas mästare.




Årets underhållningsprogram

Idol 2009, TV4

Let´s Dance, TV4

På spåret, SVT

Skavlan, SVT

Vem kan slå Filip och Fredrik ? Kanal5

Och vinnare(för mig)är....Idol.



Årets tv-drama

Arn, TV4


Johan Falk, TV4

Kommissarie Winter, SVT

Mannen under trappan, SVT

Millennium, SVT

Och vinnaren(för mig) är.... Millennium.

Årets humorprogram

Ballar av stål, Kanal5

Blomstertid, TV4

Roast på Berns, Kanal5

Solsidan, TV4

Succéduon med
Anders och Måns, SVT

Och vinnaren(för mig) är.....Solsidan.





Årets barn- och ungdomsprogram

Guds tre flickor, SVT

Ordstorm, UR

Rekordbyrån, SVT

Vid Vintergatans slut, SVT

Wild kids, SVT

Och vinnaren (för mig) är....Wild kids. (För jag har inte sett något annat program.)





Årets livsstilsprogram

Arga Snickaren, Kanal5

Fuskbyggarna, TV4

Halv åtta hos mig, TV4

Lyxfällan, TV3

Mauro & Pluras kök, TV8

Och vinnaren (för mig) är.....Fuskbyggarna.





Årets fakta- och akualitetsprogram

Agenda, SVT

Boston Tea Party, Kanal5

Efterlyst, TV3

Sveriges historia, TV4

Världens konflikter, SVT

Och vinnare (för mig) är....Efterlyst. (För jag har inte sett något annat program.)





Årets granskning

Agentskandalen, ur TV4Sporten & Fotbollskanalen.se, TV4

Att skapa en seriemördare, ur Dokument inifrån, SVT

Bodström, ur Kalla Fakta, TV4

Den andra våldtäkten, ur
Uppdrag Granskning, SVT



Vattenfall, ur TV4Nyheterna, TV4

Och vinnaren är (för mig) är....Den andra våldtäkten,Uppdrag Granskning. (För jag har inte sett något annat program.)





Årets dokumentärprogram

Drottningen och jag, SVT

Familjen Bernadotte, TV4

Mamma till en mördare, TV4

Sluten avdelning, SVT

Videocracy, SVT

Och vinnaren (för mig) är......Familjen Bernadotte. (För jag har inte sett något annat program.)





Årets realityprogram

Familjen annorlunda, TV4

Guldfeber, TV6

Spårlöst, TV4

Svenska Hollywoodfruar, TV3

Och vinnaren (för mig) är....Spårlöst.

Tycker ni som jag eller tycker ni något annat?


See You!












24 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag ser tydligen inte mycket på TV, märker det när jag ser vilka som är nominerade.
Men jag "hejar" på:
*Millenium
*Solsidan
*Wild Kids
*Halv åtta hos mig
*Den andra våldtäkten
*Svenska Hollywoodfruar (min kompis är ju med där")

Kram

Mona sa...

Herre gud vilken lista. Det där brukar jag inte se på, men det du valt ut, är ganska liknande som jag röstar på.
Kramen

Sussi sa...

Vi är helt överrens förrutom på en punkt! Årets livsstilsprogram ska ju givetvis vara halv åtta hos mig! Du kanske bara halkade på tangenterna?? ;)

Kramisar

Petra sa...

Måste säga att jag håller med dig på alla punkter.

soffie sa...

jag är väldigt dålig att kolla tv,här blir det mest bolobompa:)
sen brukar jag följa desperate housewifes och nyheterna kolalr jag varje dag,
men svenska hollywoodfruarna följde jag,gillade dem skarpt;)
jag kollar även på Efterlyst,
ha en goo dag

Anonym sa...

Oj. Jag har inte sett så mycket av dom där så det är svårt att säga...
Jag får väl titta ikapp idag då och återkomma :-)

Margit sa...

Skickar en liten hälsning!!
Snart så åker vi...
kramiz!!!

bokhyllan sa...

Hoppsan, många tv-program. Har missat många av dem.
Själv har jag bara en favorit: "HALV ÅTTA HOS MIG." Nummer ett utan tvekan, tycker jag. =)
Ha en fin dag!

gunsan sa...

Ahhhh va lika det blir, tycker som dig förutom då kanske på sista där jag ibland såg familjen Annorlunda;))

kramizzzz

ansepanse sa...

jag tittar inte på alla de där programmen så jag kan nog inte rösta
kramar

Diana sa...

Shit, jag tittar så lite på tv att jag nog inte sett 10% av de programmen nu nämner! Ojoj, vart är dagens ungdom på väg?!

Monkan sa...

Allt är likt förutom att jag var helt besatt av Halv åtta hos mig för det var så himla bra tycker jag. Resten tycker jag att vi har exakt likadant !
Monika

Miss Juni sa...

Kristallen?? Jag tittar aldrig på TV & jag fattade nada...

Carina Sjölund sa...

Jag tittar väldigt lite på tv,nästan ingenting med andra ord. Kram på dig

Åsa sa...

Jag håller nog med dig. Fast jag är förvånad att "kommissarie Winter" överhuvudtaget är nominerat, men de kanske hade svårt att få ihop fem annars.

diana sa...

Jag kollar inte så mycket på teve, så jag ska inte se Kristallen ;)

Sus sa...

Vissa program har jag aldrig sett..meeeen...
Millenium,efterlyst och fuskbyggarna har synts...men Millenium var i storhet bara bäst!
Hollywoodfruarna kan jag bara inte låta bli att glutta på emellanåt...what a world??
KRAAAAAM

Mia systeryster sa...

Halv åtta hos mig måste ju bara vinna sin kategori, annars var vi överens om de programmen som jag kände till;D Kram

Stattinskan sa...

Jamen då behöver jag inte titta ... för du har väl aldrig fel ... eller? ;-D

Susanne P sa...

Men oj så många program...måste man välja!?
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag har knappt sett nåt av programmen men du har säkert rätt :)
Kramen

gunsan sa...

SV: som tur är så träffar jag inte på hästbajs på mina promenixar om jag inte går på skogsvägen förståss o då kan det ju bli lite kladdigt om man trampar fel;)
kramizzzzz

Kiza sa...

Hej. Jag kikar in till dig, sett din blogg o kommentarer hos några av mina gamla bloggare. Alltid kul med nya bloggar o bekantskaper. Välkommen till mig o hälsa på om du känner för det. Bra val "Kristallen" /KramelikrAM

Fenixmonas sa...

Hinner ju nästan aldrig med att se någon TV så jag har inte en aning! kramiz