måndag 28 februari 2011

Mors födelsedag.

Idag är det vår min mors födelsedag.
Grattis mamma!
Men vi var där och gratulera henne redan igår.
Varför vi gjorde det?
Jo...för idag ska jag till tandläkaren och sedan ska jag jobba kväll. Så där har vi "boven" igen...tidsbrist!
Men som sagt...tyck inte synd om mig för att jag ska till tandläkaren.
Inte att jag ska jobba heller,för den delen ;)
Nä...jag ser det som ett besök hos en god vän.
Ja...hos tandläkaren,alltså.
Tandsköterskan är nämligen en gammal jobbarkompis till mig.
Men när vårt jobb skulle läggas ner, så fick vi söka andra jobb.Någon annanstans.
Eftersom hon hade tandskötare utbildningen i sin "rygga",och fick erbjudande att få detta jobb, så slutade hon några månader före mig och började som tandskötare.
Själv fick jag söka på andra service hus/ålderdomshem/sjukhem,eftersom det är den enda utbildningen jag har i min lilla "rygga".
Nå,ja...det är snart sex år sedan nu. Men det är roligt att vi har fortfarande kontakt med varandra.
Även om det oftast blir på hennes jobb :)
Men ni kan väl hålla en tumme, eller två i alla fall, för mitt tandläkarbesök.
För... jag vill inte ha hål!!!

See You!

38 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag förstår att du inte har råd med en tandläkarräkning efter lördagens IKEA-shopping;))
Naturligtvis håller jag tummarna!
Kram♥ och god morgon

bokhyllan sa...

Självklart håller jag tummarna. Alla jag har. Lycka till!
Kram.

Carina Sjölund sa...

Klart jag håller tummarna att det går bra hos tandläkaren! Förresten vilken vill ha hål i sin tand????
Ha en bra kväll på jobbet!
Kramen♥

Herr Nilssons Fru sa...

Håller alla tummar (= 2) har inte fler o så håller jag tårna också!!!
Men har man en vän hos tandläkaren, ja då blir ju klart besöket bättre o lugnare. vill inte påstå att jag njuter av sånna besök.

Grattis till din mamma!!
Kramiz Anki

Krönikören sa...

Det är med automatik synd om alla som ska till tandläkaren - även dig.

Extra kram idag!

4U2 sa...

Tandläkare? Håller tummarna! (ler)

Mita sa...

Nä precis hål i tänderna vill man ju inte ha.
Katten musen tio tusen,fy för musarm,en mus räcker att hålla reda på ,hahaha.....
Lycka till hos tandis, och stort grattis till lilla mamsen,
Kramiz!

Paula sa...

Hål i tänderna inte kul;( JAg håller tummarna:) HA en fin dag! Kram

Helene sa...

Lycka till hos tandis !!
Och du...jag jobbar 12-20 idag...Vi får tänka på varandra = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Visst är den det! Jag lovar att du ska få se en bild på ett påklätt träd när tiden kommer för det. Hoppas det går bra hos käftis idag!

Anonym sa...

Stackars, stackars, STACKARS dig! Håller tummarna för "noll hål"!

Grattis till mamma :-)

Petra sa...

Grattis till mammsen.
Ha en bra måndag.
kram

Helen sa...

Klart att tummen hålls.....

Kramar

ansepanse sa...

jag håller båda mina tummar jag :D
GRATTIS till mor din
kramar

Miss M sa...

Håller 2 tummar! Tandläkaren är HEMSK =( KRAM

gunsan sa...

Ska man till tandläkaren...o jag misstänker att jag går till samma;)) då behöver man ilnte vara rädd, goa systrar o go tandläkare;))
Lycka till o hoppas det blir billigt;)
kramizzzz

Anonym sa...

Visst är det toppen att ha en vän som är tandläkare... för då blir inte själva tandläkarbesöket såå himla trist.

Givetvis håller jag tummarna att du inte har något hål i tänderna.

Ha en fortsatt fin måndag !

Monika Häägg sa...

Att gå till tandläkaren är ju inte någon höjdare. Förr tyckte jag att det var ganska OK. Det var på den tiden jag hade en tandläkare som brukade sjunga för mig. Saknar min gamle tandläkare. Nu för tiden är det mest att gapa tills käkarna nästan går ur led!

Susanne P sa...

Det spelar ingen roll hur söta och snälla personalen är hos tandläkaren, det är INTE kul att gå dit!
Kram

Diana sa...

Grattis till mamsen!
Tandsköterska funderade jag på att välja som inriktning ett tag, men bytte till äldrevården istället. Jag är nöjd med mitt nattjobb men jag har hört att tandsköterskorna tjänar mer (speciellt de som jobbar privat). Hoppas du slapp hål och fick ett bokmärke!

Eva sa...

Hoppas det gick bra hos tandläkaren. Verkar ju nästan som de flesta har MINDRE hål ju äldre det blir. Kanske slarvade man mer med tandborstningen när man var yngre?

Sv: Uj! Blir du kissnödig av spöken! :-)) Tycker du bloggen är för läskig så kan jag maila dig en länk till min andra blogg istället. Där skriver jag inget alls om sånt här. Den är alltså mer normal :-)

Anonym sa...

Håller tummarna! Ha en fin start på veckan!

Majken sa...

Grattis till lilla mamma!

Hoppas det gick bra hos tandläkaren och på jobbet!
Ha en fin kväll!
KRAM

Åsa sa...

Tänk att tandläkare ska vara så förknippat med skräck, det kanske finns några som gillar att gå till tandläkaren (tvivlar dock)

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till din Mamma!
Nu är det väl inte lönt att hålla tummarna för tandläkarbesöket är väl redan över. Men jag gissar att det gick bra, du med din saliv, hihi.
Kram

Stattinskan sa...

... och fy, jag ogillar trynhajen mer än jag kan beskriva. I fjor tog jag mig själv i kragen och gick dit ... för första gången på tio år!!! Tack och lov inga hål, men en del söndertuggade plomber ... Jag ryser bara jag tänker på "T-ordet" eller snarare på vad det kostar!

Stattinskan sa...

Nämen äsch och skit och örfilar till mig ... Glömde ju det viktigaste
G*R*A*T*T*I*S till mamsen :-D

Sus sa...

Håller tummarna hårt hårt, det är min tandistur om en vecka, huu!
Kraaaaam

Sussi sa...

Jag håller både tummar och tår för att allt ska gå bra hos din vän tandläkaren. Det måste vara svårt att prata bara när hon har fingrarna i din mun hela tiden ;)
Och inte får jag glömma gratta din mamma! GRATTIS!! :)

Sv. Klart det blev kvar.. Men vad var du då? Nu åt vi ju upp resterna utan dig! ;)

Kramisar

Susann sa...

Tandläkaren ! fyyyyyy det är ju det värsta jag gör, stackare där :)
Massa kramar till dig :)

Lena sa...

Tandläkaren vill jag helst slippa men man måste väl för tandhälsans skull gå dit ibland.
Imorgon ska jag på mammografi inte heller så kul med det går lite snabbare och det kostar inte skjortan.

Marie-Louise sa...

Men fy på mig, min mamma fyllde år i lördags och jag glömde blogga om det. Fy det måste jag rätta till nu. Tack för att du påminde mig genom ditt inlägg.

Jane sa...

Jag håller tummarna för att du inte har något hål.
Vad skönt att ha en kompis som är tandsköterska.
Jag är ju livrädd för tandläkaren!!!
Kramar / Jane

Mia systeryster sa...

Grattis till din mamma!
Hoppas det gick bra idag hos din kompistandläkare;)
Kram

Huskatt sa...

Grattis till din mamma och lycka till hos tandläkaren!

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Idag är en ny dag och det är försent att hålla tummarna...hoppas det gick bra! Kramiz

cecce sa...

Hoppas tandläkarbesöket gick bra
och att du får en fin tisdag!

Kram

Miss Juni sa...

Det jag tycker är jobbigast med att gå till tandläkaren är det stora HÅL det gör i plånboken!! Jäklar i min låga vad det är dyrt att krafsa runt lite i tänderna!!