lördag 19 februari 2011

En annan ängel.

Jag vet en till som sitter i himlen och sjunger.
Det är Hasse Carlsson i Noice.
Om han hade varit i livet, hade han fyllt 46 år i dag.

Hasse Carlsson, egentligen Hans Raymond Karlsson, född 19 februari 1965 i Gustavsberg, död 4 september 2002 i Gustavsberg, var en svensk sångare och gitarrist.

Hasse slog igenom 1980 med Noice.
Han lämnade bandet i april 1982 och satsade på en solokarriär.
När Noice 1995 gav sig ut på en återföreningsturné, hanterade Carlsson återigen mikrofonen.

Efter att Hasse lämnat Noice hamnade han i ett tungt heroinmissbruk.
Hasse Carlsson avled hösten 2002 av den kroniska leversjukdomen hepatit.

Grattis Hasse på födelsedagen!

Minnet lever ♥



   
Och eftersom Hasse och syrran var är rätt lika ....(Nja...frisyren i alla fall ;) )

 ...så passar jag på att visa er en bild, på Hasse och Syrran.
Bara för att, liksom :)

See You!

34 kommentarer:

Diana sa...

Oj, är du säker på att Hasse inte var en Hassa, han ser ganska feminin ut? Tragiskt att han inte fick leva längre, hade han gjort det hade kanske fler vetat vilka Noice var... ;)

Sv: En tjej som heter Caja klarade C utmärkt!

Miruschka sa...

Det måste ha varit en tuff dag för dig, i september 2002!
Jag har aldrig varit någon fan av Noice, men å andra sidan är jag ett x antal år äldre än dig;)

Ha en fin lördag!
Kram♥ och god morgon

♥ Carina ♥ sa...

Jag vet ju att han är/var din idol, men Susanne är fasiken sååå mycket bättre tycker i alla fall jag ;)
Ha d gott framför kaminen idag. Det tänker jag ha och när jag går ner till hallen kommer jag att gå snabbt som f*n!
Kram och godmorgon!

Paula sa...

Tittar in o önskar dej en godmorgon! JA, Noice gillade jag med:) HA en fin dag! Kramar

4U2 sa...

God morgon!

Petra sa...

Godmorgon!
Så synd att han gick bort för tidigt.
Kram

Afrodite sa...

Åh, Hasse och Noice...så sorgligt och onödigt öde för en lovande ung kille...med hela livet framför sig! Grattis till honom idag! =)
Och en kram till dig och din snygga syrra! (ja, inte jag då, utan den riktiga...)

ansepanse sa...

visst var de lika :)
en del lever hårt och snabbt
kramar

Mia systeryster sa...

Tragiskt öde för honom.
Syrran var sötare, men en viss likhet fanns det ju;)
Kram

lena sa...

Gillade med Noice, tragiskt när en ung människa dör!.Kram på dig!

Madeleine sa...

R.I.P Hasse, tragiskt, Skit bra grupp :) Kram Madde

Mita sa...

Lite lika är dom nog,*ler* men ack så tragiskt när unga fastnar i tungt missbruk.Dom har ju så mycket kvar att ge,
Ha en fin dag,
Kram vännen!

Malin sa...

Jag tror inte jag visste om att han hade dött...fast jag vet inte, kan ha hört det och glömt bort... Ja, tragiskt livsöde även där. Nocie var stora men jag var med inne på Freestyle ;-) var tom på en konsert, det du!
Syrran är ju klart snyggare!

Carina Sjölund sa...

Tragiskt att man måste gå bort i så unga år!
Har nyss kommit in från en skön promenad i solen :)
Kramen♥

Susann sa...

oj vad tiden går,
har ju lyssnat på han ett antal gånger .

Camillasrum sa...

Haha, sötaste syster din :-) Men jag gillade faktiskt Noice ett tag och har nån gammal LP med...
SV: Det behövdes faktiskt inget hot! Han gick med på det självmant, han brukar tycka att det är rätt kul att dansa om vi är ute, men det blir ju inte så ofta. Kanske blir ändring på det nu!Jag super-längtar!!
Lördax-kram!

Sus sa...

Ja denna sorgliga narkotika, må den brinna i helvetet!
Snygg frilla...liksom :D
Kraaaaaam

Marie-Louise sa...

Sorgligt med all denna narkotika och alkohol som förstör för så många.

Anonym sa...

Visst är det tragiskt när människor går bort alldeles för tidigt...

Vad lika dom var ;-) Hur var det nu igen, hade du sett dom live, eller var det bara syrran? ;-)

floosan sa...

hihi ser vissa likheter, helt klart! Kram

Miss Juni sa...

Jag undrar mest vad syrran säger... ;o)

Anonym sa...

haha vemmm är vem?? näevars men han var allt lite feminim.
nu funkar länken
kram

Diana sa...

Sv: Hoppas du får en supertrevlig lördagskväll du med!

soffie sa...

å jag va kär i hasse jag med,guu så tragiskt att han inte klara av ett liv utan droger,
ha en goo kväll ,fniss härlig bild på syrran din :)

Anonym sa...

Ja det är nog helt omöjligt att räkna hur många gånger jag spelade Noice låtar under den tiden...

Jisses så bra dom var !

Och jag som hade tjatat halvt ihjäl festivalsarrangörerna på min ort (jag kände dom) om att dom skulle ta dit Noice för det var ju absolut DOM man ville se just då och inte några andra artster.

Ja ha... vad händer... Noice kommer och spelar på min ort... men tror du inte att mina föräldrar hade bokat in en semesterresa just precis denna vecka som festivalen äger rum MED mina stora idoler NOICE !!!

Jag var såååå arg !

Tyvärr gick ju Hasse bort i alldeles för tidig ålder.

Jag hörde att även ni hade haft kylig hos er under morgonen/förmiddagen. Nu hoppas vi att det blir varmare ute framöver.

Och vet du... det snöar här hos mig nu !

Ha en mysig lördagskväll !

Babs sa...

Ja, nog minns jag honom, dotra var galen i honom och Noise.
Kram

Susanne P sa...

Äsch...tacka vet jag gyllene Tider och Pink Hink!!! ;)
Kram & god morgon!

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan! Alltid tragiskt när någon går bort så ung...oavsett hur. Jag får emellertid tillstå att jag inte känner till Noice...Jag är ju lite äldre så de var inte så aktuella för mig. Visst är de lika! Kramiz

Sussi sa...

Ja, Grattis Hasse!! :)
Men vilket tragiskt slut. Ja inte dom två bilderna utan på hans liv!
Måste säga att Hasse mer såg ut som ett fruntimmer.
Det såg ut som om Susanne var på väg att somna då bilden togs tihi

Kramisar

♥ Sanna ♥ sa...

Ja du verkade som dom flesta hade den frisyren utom jag som såg it som Eva Rydberg efter ett mislyckad hempermanet mohaha....
Och alltid lila tragiskt när folk håller på med missbruk på ngt sätt:(

Önskar dig en underbar söndag
Kram

Majken sa...

lika som bär ;-)

Önskar dej en skön söndag!
Kram

Hillevi sa...

Nja, jag var aldrig någon Noice-tjej. Det var Gyllene Tider som gällde. Och Ebba Grön. Och Beatles. Och "Stones". Ja, jag var musikaliskt schizoid redan då... ;-)

Åsa sa...

Vem var vem???? (Av Hasse och din Syrra alltså??)
=)

Nette sa...

Ja det är så tragiskt! Jag var ett riktigt Noice-fan! Undrar vad Hasse hade gjort om han levt idag...

Kram