tisdag 8 februari 2011

Nystädat.

Alla vet väl hur härligt det känns, då man har städat klart.
Doften av Ajax renhet.
Känslan av att man gjort något nyttigt, för en gångs skull.
Man känner sig nöjd.
Så nöjd kände jag mig igår.

Jo...det är sant....jag städade innan allt främmande skulle komma.
Men tyvärr varade inte den känslan så länge.
Den brukar aldrig vara länge.  Inte här hemma i alla fall. Inte om man har sådana "familjemedlemmar" som jag har.
Se hur han stökar ner.


Nu tror många av er att jag gnäller på Gubben,men så är det inte,  i detta fall :)
Det finns en som är värre ;)
Det är han här, som är den skyldige.


Fågel till salu!
Fågel till salu!
Fågel till salu!
;)

See You!

43 kommentarer:

Susanne P sa...

Jag tror du får fler som nappar på erbjudandet om du skänker bort fjäderfät!!!
Kram

Semester & Mat sa...

Denna känsla får jag idag. Längtar redan, det som gör saken ännu bättre är att nya gardiner ska sättas upp och har tvättat igenom alla kuddfodral och dukar hemma här.
Är så skön känsla, att sedan på kvällen tända en massa ljus och njuta med en kopp te.
Men tyvärr, så försvinner den snabbt ;)

Önskar dig en fin dag!

Helene sa...

Ja visst är det så...Först känns allt så fint men efter några timmar är den känslan borta = ((
Men jag tycker ju att det är kul att städa så det gör ju inget = ))
Söt fågel ni har...
Tror INTE ni vill sälja den...
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Malin sa...

Haha, men jag kan trösta dig med att så är det här oxå fast pga av hundarna. Man städar och så 5 minuter senare så är det ogjort... Här städas oxå inför gäster ;-)
Kram

Dansbandsfrun sa...

du en sån där skithals har jag haft o det vill jag inte göra om ;)
Ville bara komma in o fråga hur du har det idag, ont i händer, armar o fingrar???
Varför jag undrar?
Nej, ingen speciell anledning....ledtråd; Decdias kommentarer hahahahahaha
(gud va jag skrattade när jag såg dina alla komments) ;)
ha en fin dag härliga du!!

Dansbandsfrun sa...

hahahahaha det skulle stått SKRIKHALS!!

Carina Sjölund sa...

Hur kan du sälja din kamrat???? vi kanske ska byta ett tag, jag lånar din fågel du lånar min hund :) men det är ju klart ska du ha vovve så måste du ju börja motionera!!!!??? :)
Kramen på dig!

STattinskan sa...

Gösta Kattfan sitter här och studsar just nu ... Köp den matte, köp den matte ;-D

Eva sa...

:-)) Jag vet hur det är! Tro mig! Vi har också haft fåglar och det var förskräckligt vad de skräpade ned med frön och fjädrar. Just nu har vi inget husdjur och ärligt talat känns det rätt skönt :-)

Petra sa...

Öppna fönstret och hoppla, lillfågeln flög ut!

Anonym sa...

Men det är väl jättebra att ha nån att skylla på!
(Hmmm... Jag kanske skulle köpa den där fågeln...)
:-)

Quila o Ronja sa...

Hahaha, ja, jösses vad dom kan skräpa ner. En av döttrarna tjatade till sig en undulat när hon bodde hemma. Det ångrade hon ganska snabbt. Fjädrar överallt! Den killen satt dessutom och babblade hela dagarna. "Chatte fin pippi"! Kul....men tjatigt ;D
Ha en fin-fin dag
Kram
Susanne

Majken sa...

Du får placera fågeln i källaren som man gjorde i Solsidan i söndags... med risk för depression dock ;-)

Önskar dej en riktigt skön dag!
Kram

gunsan sa...

Nej tack, fåglar o jag kommer inte riktigt överens;)

Men jag tycker MerMickis har ett bra förslag hihi, men förstås med risk för vissa komplikationer;))
kramizzzzz

Herr Nilssons Fru sa...

Nej tack sånna vill jag inte ha inne. Jag har aldrig gillat inomhusfåglar. Har haft en skata (förutom mig själv) här inne en gång, ett rent elände att få ut den igen.

Kramiz

Mita sa...

Int vill du sälja pippin,nog för att dom stökar till det våra kära husdjur,men det får man ta,hihi.....nu när solen skiner in så ser jag alla hårstrån från Peppe som ligger överallt.
Bättre när skymningen faller, då har man jäkligt renstädat,haha...egentligen borde man städa efter alla gäster gått.Men man vill ju ha fint innan också. Så hur man än vänder sig så sitter baken där den sitter...
Kram vännen!

Lena sa...

Gullig undulat, här hårar katter ner..Men bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete..Eller hur den går..ha det bra!Kram Lena

Daniel sa...

Men mycket glädje & njutning ger fågeln iaf! Det kompenserar lite rådd

Fina Frun sa...

vilken fin pippi :)
Jag hade en undulat som lärde sig att prata!

Bara Jag sa...

Jag känner igen känslan.... Jag har ingen fågel men Selma fick fatt i en rulle hushållspapper igår.... Det är rätt mycket papper på en sån!!

Kram!

Diana sa...

De små liven må vara söta men de är experter på att skita ner. Är din ute med? Mina var ute nästan hela dagarna och ja... inte var de rumsrena inte, bajsade ca var nionde minut (har jag läst, jag tog faktiskt inte tiden mellan tollarna).
Jösses vad du kämpar på kvinna! Om du inte går och blir lottad så ska du fasiken få ett vårkort av mig för "tapperhet i strid". :)

bokhyllan sa...

Nej, tack. Ingen undulat hos oss. Men söta de är dom!!! =)

jessica sa...

haha snöflingorna såg ut som fjädrar haha =D.... nej det var "Days of our lives" kom jag på sen.... lil tjejen fick feber och det var ju så att hon höll på att dö i "serien".. jösses haha =D.

Diana sa...

Sv: Hahahaha!
Jag är glad att jag redan från början har fyllt i en fusklapp om vliken person som har vilket kommentarsnummer... annars hade det blivit lite småjobbigt... och icke tänker jag kontrollräkna. Haha

Diana sa...

Sv: Grattis till de 100 kommentarerna, gisses vad du måste ha ont i fingrarna nu!

Miss Juni sa...

Nä tack, det räcker sååå bra med en svart katt som fäller fullt med svarta hår i ljusa soffan & en ljus hund som fäller ljusa hårbollar på mörka klinkersgolvet...

Kram i stormen!

Sus sa...

Jag må säga att det är en väldigt vacker fågel...skicka den på bloggen :)
Det har vandrat massor med djur genom vårt hem men det är över 30 år sen en fågel var innanför väggarna!!! Tja, då inte de katterna släpat...släppt in.
Orsak: De skräpar net OCH låter...alltid:D
Kraaaaaaaam

Madeleine sa...

Go sen eftermiddag. Den känslan hade jag oxå igår efter att ha städat, byt gardiner o tvättat en massa tvätt.
Vill ej ha fågel ;) Kram Madde

Helen sa...

Ska vi byta,en undulat mot en stor lurvig Arras?
Det är väl ruggnings och fäll tid nu....Så mkt hår jag har efter två långhåriga.....fyller hela påsen bara med att dammsuga kök och hall!

En go kväll önskas pippin...
och dig !
Kramar

pillan sa...

NEJ TACK

ansepanse sa...

skänk bort den istället så blir du av med den
kramar

Susanne sa...

Vilken busfågel ;)
Jag måste plocka fram Ajax i morgon, mannen, jag och katterna har stökat till ordentligt sedan vi kom hem i söndags kväll och fråga mig inte hur vi hunnit med det!!!!

Kramen

Agneta sa...

sådär nöjd var jag med innan idag när jag dammsugit hela huset, sen kom jag ut i hallen efter barnen kommit hem...frågan var om jag hade städat där eller inte! Som det såg ut så var svaret inte, men jag VET att jag hade gjort det
Tack, men jag tror inte mina fiskar skulle bli glada om jag köpte en fågel med ;-) du får nog behålla fjäderfät

Sussi sa...

hahaha hans söthet kompenserar nog upp stökigheten. Så är det med Doris med ;)
Den där rena nystädade känslan har inte jag haft på ett bra tag. Har inte ens orkat ta tag i det. Det är nog bara med att man går och säger att det behövs städas.. Det räcker väl??? ;)

Kramisar

soffie sa...

men han är himla söt din skräpispippi!
Tror du kommer sakna den enormt om du säljer den,
:)

maria sa...

Vilken sötnos :)

Ha det gott vännen !
Kramen

♥ Carina ♥ sa...

Nope! Jag vill inte ens ha en fågel gratis. Möjligtvis om du betalar....:)
Kram

Krönikören sa...

Vad duktig du har varit! Hur kändes det? ;D

Kan man inte spraya en massa hårspray på fågeln så kanske fjädrarna sitter kvar?

Undrar om någon tror att jag menar allvar...

cecce sa...

Inte ens om jag får betalt vill jag ha denna vackra fågel:-) Sorry! Det räcker med fyra ungar...jag får liksom städa så det räcker. men fin var hon/han!
Hoppas du haft en fin dag!

Kramar

Margit sa...

Ojdå...så det är pippifågeln...som skräpar ner hos dej.... Hos oss är det katthår...alltså Tessie o Linus!!
Men dom är ju så goa...så nog vill vi behålla våra kära djur..ändå...
Kramiz!!!

Afrodite sa...

Nope! Fjäderfän tillhör inte favvisdjuret...tyvärr! Annars hade jag självklart hjälpt dig...=)
Kram och godmorgon!

Hörni sa...

Jag kan ta´n om han är gratis. Här har nästan alla som skräpar ner vuxit upp och flyttat ut, så jag känner mig lite sysslolös.:D

Sv: Ok jag förlåter dig för den här gången, och sitter beredd vid datorn för att hinna före nästa gång! ;)

Godmorgon! :D

Ann sa...

Nä tack, den kan du behålla själv haha. Tror att katten hade tagit en bra tugga och sen .......borta :)