söndag 27 februari 2011

Elvatimmars arbertspass.

Ojojoj...
Suck och stön.
Nä,nä,nä...för Guds skull!
Jag klagar inte, men....
Ja,jag säger som Tony Irving:
- Men...
Åkte klockan åtta i går morse och kom hem  runt sju.
Det tar på en lathund, att springa så mycket. Runt,runt, i alla affärer.
Ja...Birsta City har ju inte bara Ikea. Nä,dom har ju även en stor galleria, som man måste besöka  :)
En galleria med tusentals affärer i.
Ja...det kändes som så i alla fall.
Och det är klart att jag vill se på så mycket jag hinner kan.
Men har man två döttrar med samma intresse, så går det ju galant!
Om vi kom hem med något?
Klart att jag vi gjorde!


See You!

36 kommentarer:

Petra sa...

Bra shoppat.

Sussi sa...

Duktig Camilla ;)
Vad skoj med shopping. Ser du handlat ljus med. Ett måste när man shoppar. Jag tror inte man får lämnar en sån butik utan att köpa ljus! ;)
Jo, förresten. Det får man (jag lyckades ju) men jag skulle inte rekommendera det ;)

Kramisar

Herr Nilssons Fru sa...

Ja säg de damer som kommer tomhänta från shopping!! Finns dom??
De blev lite smått o gott där ja. Vår lilla husmus har hållt sig undan i helgen, den är ju så liten så man hinner knappast se den..fniss. 2 cm vet du de e inte mycket.
Nu är de dax för sista timmarna med gästerna för denna gång. Sen blir de att ramla över till grannen i eftermiddag.
Kramiz o go söndag

Anonym sa...

Snyggt jobbat! Nu är du värd lite vila :-)

Malin sa...

OJ, vad ni har shoppat! Var det även bordet och stolarna eller fick det bara agera fotoplats för era fynd??
Kram och du, se till att vila idag ;-)

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Minns Birsta med rysningar längs hela skelettet...huvva! Passerade varje dag till och från jobbet...Men skoj att du fyndat! Det blir nästan som en liten julafton.

Paula sa...

Önskar även dej en fin söndag! kramar

Stattinskan sa...

Du får köpa ett större bord ... Ju större bord, ju mer kan du köpa och lägga på det ;-)
Var det mycket snö i Sundsvall?

Paula sa...

Jag igen :) Skickar dej en blogaward:) Kram

Helen sa...

Rustad för elavbrott!!!

En likaledes dag till dig.......
Kramar

Afrodite sa...

Underbara, underbara shopping! =) Jag shoppade oxå igår, fast inte lika mycket! =)
Kram på dig, sis och vän och ha en underbar söndag! <3

ansepanse sa...

hahaha - där lurade du mig allt, jag trodde att du jobbade :D
kramar

Afrodite sa...

Sv: Bra smak där, systeryster! =) Och ja, klart att det var bäst i Malmö...var annars liksom...;)
Kram på dig! Ha en underbar söndag du med!

Carina Sjölund sa...

Hur ORKAR du vara på vift så länge?????
1½ timme är man klar!!!! :)
Men mycket shopping blev det för er i alla fall, eller du kan man säga :)
Kramen på dig♥

cecce sa...

ha ha...ja, från Ikea går man aldrig tomhänt!!
Shoppade också i går. Helt galet:-)
Lönen kommer lönen går...typ:-)
Men kul är det!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Kram

Mita sa...

Jisses vad grejer,och hela dan var ni borta.Jag skulle varit helt död,hehe.Hade behövt bli skjutsad i kundvagnen som ungar blir..
Ser att du förbrukar värmeljus,ja vem gör inte det.Ljuskontot är digert.
Jaså gubben var inte lika förtjust över shoppingen,konstigt???
Vilodag idag då förstår jag...
Kramiz!

Mona sa...

Det där överkastet ville Henrik ha, när vi var till Ikea sist, och det var jättefint och mjukt.
Kram

4U2 sa...

Förstår att det tog på krafterna!

Afrodite sa...

Hej igen, min goding! =) Jag har nu tagit hand om awarden som jag fick av dig - TACK igen! Och du...jag har varit lite busig! Jag har nämligen lånat bilden på dig från din sida och lagt upp på min sida. Hoppas att det är ok! Om inte - hör av dig snabbt som attan, så plockar jag givetvis bort dig! =) (jag har naturligtvis länkat!)
Kramelikram!

Diana sa...

Lovley! Åker man så långt så bara måste man hitta en massa. Tänk om man åker hela vägen fram och tillbaka med tom bil! Då blir det nudlar resten av månaden va? Äsch, nudlar är gott!

Camillasrum sa...

Åå jag vill oxå på Ikea! Nästa helg ska jag minsann dit :-) Ha en fin söndagkväll! Kram

gunsan sa...

Mmmmm på det där bordet ligger det mycket smått o gott ser jag, bl.a. värmeljus som jag glömt att köpa;))
kramizzzzzzz

Eva sa...

Hi-hi, du har ju haft samma helgpyssel för dig som jag!
Jag har varit runt på Rusta, Hemtex, Jysk, Mio, Stalands och IKEA. Puh! Hittade inte riktigt det jag sökte, men som vanligt blev det lite småprylar från IKEA :-)
Dagens shoppingtur avslutades med latte och semla hos en god vän. Inte helt fel.
Kram,
Eva

Helene sa...

Nån "lön" måste man ha med sig hem när man har jobbat i 11 timmar = ))
Eller hur...
Ha en fortsatt mysig söndag-kväll.
Kram Helene.

Marie-Louise sa...

Vilket dagsverke du gjort idag :) bra shoppat. Jag förstår att du är trött nu.

Åsa sa...

Sist jag var på Ikea var jag där två gånger. Först en vända, sedan lunch, sen en vända till. Den andra gallerian lämnade jag därhän. (Men Biltema var jag tvungen att plåga mig igenom)

Diana sa...

Sv: Nja, idag är det nog inget att sätta i sig sushi är ju lite av en färskvara... Men öva du på med pinnarna och hojta till så får du det när du kommer! :)

bokhyllan sa...

Bra shoppingtur! =)

Sus sa...

Mmmm...måntro ni har njutit ;) så där innerst inne :)
Kraaaaaam

Huskatt sa...

Det ÄR jobbigt att köpa saker :D

Mia systeryster sa...

Oj vilket shoppingpass! Vad roligt, men trött blir man av det!
Kram

Anonym sa...

WOW vilken shoppingrunda ni hann med !

Beundransvärt att din man orkade med så många timmar dessutom... det hade aldrig min man pallat med... hi hi !

Ni handlade jätte mycket skoj ser jag... bland annat mängder av ljus... sånt älskar även jag att handla på IKEA !

Kram

Quila o Ronja sa...

Slit och släp!!! Men så kul ni haft det, döttrarna och du. Värmeljus, det är nog bland det viktigaste som finns. Mycket annat smått o gott, kom också med hem, ser jag ;D
Kram,kram
Susanne

Fenixmonas sa...

Ser att du fyndade en hel del! Det är länge sen jag var på Ikea, men nu känner jag kanske för det, bara jag blir frisk. Kramiz

Babs sa...

Mycket prylar blev det, det är så roligt att shoppa på Ikea.
Kram

Semester & Mat sa...

Det är verkligen ett bra ställe det där, Birsta.
Vi bor ju drygt 15mil söder om Birsta, så det har blivit en del turer för oss också. Rekordet är väl när jag och en vän for, tror vi var borta närmare 15timmar. TIden går snabbt när man har roligt ;)

Ha en fin dag!