fredag 11 februari 2011

Foppaland.

Ja...att Örnsköldsvik kallas för Foppaland är väl ingen nyhet.
Det kan bero på att Peter Forsberg kommer härifrån ;)
Men nu tycker jag att Örnsköldsvik ska byta namn till Foppaland,på riktigt.
Örnsköldsvik har fått namnet av landshövdingen Per Abraham Örnsköld och är en av få städer i Sverige som har fått namn efter en person som inte är kunglig.
Klart att städer ska ha namn efter en kung!
Peter "Foppa" Forsberg är kung!
Att han är kung såg man än en gång i går, på tv:n, på "Landskampen".
Och titta vad han har gjort för Örnsköldsvik. Jag menar... Foppaland.


Japp...Foppaland får det bli :)

See You!

35 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Jag gillar Per Elofsson han är en kanonkille på skidåkning :) Synd att han fick så få år inom branchen!!!!
Kram och ha en go Fredag♥

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Synd att det går så dåligt för Modo...jag strider hårt i min ensamhet för Modo här nere i de södra delarna av riket!

Susanne P sa...

Det är helt OK att byta namn på stan till Foppaland! För här är jag född, här lever jag och här kommer jag alltid att bo! Vad än stan heter!! ;) ;) ;)
Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Kan inte annat än hålla med, klart det ska heta efter en kung!!
Hoppas att du får en underbar fredag sötnos
Kram

Miruschka sa...

Foppa äger!!!
Kram♥ och god morgon

Mita sa...

Ja Foppa är Foppa,och det finns bara en av honom,en staty borde han få också.
Kram o ha en fin fredag!

Babs sa...

Fniss - Foppaland!
Kram

Anne sa...

Tjing!
Tycker han e rätt snygg..och cool, så där lugn och fin.. :)
Foppaland blir bra ;)
Trevlig helg till dig o familj!
Kram
Anne

Stattinskan sa...

Äsch, min kommentar försvann ;-)
Självklart ska det heta så :-)

Anonym sa...

Vem är Foppa? Är det inte bara en toffel?
;-)

Helene sa...

Det låter som en bra ide tycker jag !!
Hans tofflor är ju underbart sköna att gå i på sommaren...Sommar ja...Här snöar det för fullt !!
Ha en fin helg.
Kram Helene.

Anonym sa...

Lite skämmigt är det ju för jag hade nämligen inte en aning om att han kommer från Örnsköldsvik. Jag är ju inte heller speciellt sport intresserad så det är väl därför jag inte ens tänkt tanken på var han kommer ifrån. Jag får skylla på det för det låter rätt trovärdigt ändå... hi hi !

Detta förklarar dessutom varför Ö-vik borde heta Foppaland istället... hi hi !

Roger Pontare är ju också en stor man som åtminstone har bott ett tag i Ö-vik vet jag i alla fall.

Nu måste jag läsa vidare på din sida som jag precis har hittat.

Ha en mysig fredag !

Bara Jag sa...

Ja varför inte? Säger man Örnsköldsvik till människor utanför landets gränser fattar ingen vad man säger. ALLA känner Peter Forsberg - inga problem!

Kram!

Tess sa...

Japp så får det bli! Då bestämmer vi det :)
Kram

Afrodite sa...

Foppaland...ja, det låter bra, tycker jag! =)
Och du...vad snygg du är som Glamour-stjärna! Jisses! Men du har helt rätt - det saknas något - halsbandet! Hoppas du vinner det!
Kram och ha en riktigt go' fredag, lillsyrran (är det jag som är storasyrra alltså?)! =)

jessica sa...

Hejsan =).... har ingen aning om vad du pratar om hahaha... men det gör inget, kommer hit och läser i alla fall =) Jag hoppas att du får en super fredag.

Decdia sa...

Själv försöker jag få min stad att byta namn till Dianaborg, jeg menar... vem fasiken är Helsing? Näää... Hoppas de tar upp mitt förslag i kommunfullmäktige snart. ;)
God "morgon"... :)

Petra sa...

Klart att det skall vara Foppaland.

Agneta sa...

då får det bli Foppaland då :-) och jag kan lugnt fortsätta ha mina fula oranga foppatofflor

Majken sa...

Men han var inget vidare på att rulla stock... ;-)

Hoppas du får en trevlig fredagskväll i Foppaland :-)
Kram

Helen sa...

Ja, varför inte!
Fast jag vet ju inte oom jag vill att de ska döpa om Torsby till Svennisby.......

Kram te dej!

Quila o Ronja sa...

Jaa, det är väl inte mycket att fundera över. Vi bestämmer det, här och nu!!!
Ha en härlig fredag
Kram
Susanne

Camillasrum sa...

Såg programmet igår, han är helt underbar, vilken idrottsman :-)Tycker också att ni ska byta namn på stan, hihi :-) Ha en toppenfredag! Kram

ansepanse sa...

jaha, det låter väl bra :) Foppaland
ha en fin fredagkväll - krmar

Susann sa...

Låter som ett bra namn tycker jag.
Vill önska en fin fredgskväll.
Kram

soffie sa...

Men Foppaland kunde det inte heta Foppabyn eller nåt för ett helt land är det ju inte:9
Tänk va känd han är:)

Sus sa...

Ja! Fram för Foppaland!
Strid tills knogarna blöder, en Kung behövs bakaom varje stad!
(Vart tusan kommer "Lund" ifån, hmmmm)
Kraaaaaam

Mia systeryster sa...

MEN...heter det INTE Foppaland på riktigt;)
Kram

Semester & Mat sa...

Till och med jag som inte är så värst sprotintresserad, vet att han kommer från Ö-vik.
Fast nu senaste åren tänker jag mera på foppatoffeln än just han när jag hör "Foppa" ;)

Ha en fin kväll!

Sussi sa...

Foppaland låter ju väldigt rimligt. Han är riktigt mysig nu när man sett honom i landskampen. Fast jag har ju faktiskt sett honom live med när han spelade golf i Märsta. Du försår ju så stort det är..
Okej då.. inte riktigt lika stort som din bravad med honom men nästan ;)

Kramisar

maria sa...

Låter bra :) Förändring är bra och nytänkande...Foppaland låter bra som turistmål :)

Kram på dig !

cecce sa...

Dessutom har väl du en historia med honom om jag inte missminner mej:-)
Foppaland låter...kul, tycker jag:-)

Hoppas du har en fin fredagskväll!

Kramar

Diana sa...

Sv: haha, man skulle kanske satsat på att skicka rekomenderat. ;)

Afrodite sa...

Sv: Klart du får sno den, lillsyrran! Allt mitt är ditt...=)
Kram och godmorgon!

Hillevi sa...

Vet att jag är töntig nu, men jag har sett honom spela och det var en fröjd!