tisdag 1 februari 2011

Utmaning.

Jag har fått en utmaning av Madeleine och Nette.


Utmaningen:
1. Hur länge har du bloggat?
Sv: I mars blir det två år.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Sv: Oj..jag vet inte. Men många,är det :)

3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Sv: Som sagt...vet ej,men många innehåller både och,tycker jag.Om man kan kalla humor ett ämne :)

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Sv: Det borde dom tycka.Annars känner dom mig inte :)

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Sv: Nä...jag vet vart gränsen går....hoppas jag.

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Sv: Jag bloggar för att jag tycker att det är roligt. Inget annat!

7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Sv: Japp,och jag hoppas att det blir fler gånger och med fler bloggvänner.


8. Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Sv: Nja...kanske inte skadligt,men det tar ju sin lilla tid. Och alla vet att tiden har ju sin begränsning.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Sv: Jag får väl säga tiden då.Man kanske inte hinner både att städa och blogga. Men då gäller det att prioritera ;)

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Sv: Kanske...kanske inte. Den som lever får se.

Nu utmanar jag:

Carina.(Izors blogg)
Gun.
SusanneP.
Helene.
Sussi.

See You!

27 kommentarer:

curlingmamman sa...

Kul att veta..kram

Susanne sa...

Kul att veta lite mer om dig. Kram

Susanne P sa...

Jag kan skriva under på att du är dej själv i bloggen, knassyster! ;)
Tack för utmaningen!
Kram & god morgon

Malin sa...

Rolig utmaning som har börjat florera i etern bland bloggar, man får reda på ytterligare lite om er bloggvänner!
Kram

Decdia sa...

Nu har vi ju åldern och vettet, men jag är lite orolig för alla väldigt unga som bloggar. Hoppas hoppas verkligen att de tänker på att allt de skriver och lägger ut kommer finnas kvar här för evigt. Kanske inte så lätt att ha en sån framförhållning när man är 13 år.

Petra sa...

Rolig utmaning.

Miruschka sa...

Det som är roligast med bloggen är alla nya vänner man får, även om man inte träffs IRL. Sen fungerar den som en dagbok också, för mig i alla fall!
Kram♥

Anonym sa...

Kul att se dina svar - jag tyckte att den utmaningen var rolig och man fick tänka lite (för en gångs skull...)
:-)

Majken sa...

Kul att få liten inblick i ditt bloggberoende ;-)

Ha en fin tisdag!
Kram

gunsan sa...

Tjoflöjt,. tack o bock, då är det väl bara att gnugga geniknölarna............men troligtvis så måste jag tanka energi från mina småkillar först hihi;))
kramizzzzzz

Helen sa...

Nu har jag snart koll på vad alla tycker om bloggandet, detta verkar vara en evighets utmaning. Trevlig är det att läsa!

Önskar en go tisdag!

KRam

Carina Sjölund sa...

Tack snälla! Ska kika lite på det senare!
Kramen!

ansepanse sa...

kul att få veta dina åsikter om bloggandet
kramar

cecce sa...

En kul utmaning som jag också fått men aldrig blir färdig att göra...det där med tiden...du vet!:-)
Hoppas du har en fin liten tisdag!

Kramar

Quila o Ronja sa...

Jaha ja, då vet vi det, hehe. Håller med dig om att tiden ibland inte räcker till. Men man får väl priotera, som du sa. Svårt.....nähä då, hihi
Kram
Susanne

Sladdertackan sa...

Tiden är ju en bristvara, men det är kul att skriva.

Mita sa...

Den där utmaningen ploppar runt lite överallt. Den verkar populär,och kul att veta lite mer om er kära bloggisar,hehe...
Kramiz!

Krönikören sa...

Jaa du, dammråttor eller blogghosthost, tur att du väljer oss så pass ofta.
Kram!

Fina Frun sa...

Kul!

Sussi sa...

Snart två års jubuleum alltså. Jag har mitt i mitten av februari :)

Mig har du träffat minsann.. ;)

Och då kommer vi in på det där med tiden då. Så fort tiden räcker till ska jag försöka mig på att göra listan..
Jag känner mig så tråkig nu när man börjat jobba och pendlar. Tiden går alldeles för fort på kvällarna. Man hinner inte mer än komma hem, sätta sig framför datorn en stund och sen vips är det dags att gå och sova igen..
Kramisar

Anonym sa...

sv: Till NORRLAND??? Blir väl en anings svårt för dom små optimistjollarna med tanke på isläget? ;-)

♥ Carina ♥ sa...

Undra om man kan bli heltidsbloggare?
Det vore nåt ;)
Kram vännen!

maria sa...

Det är just det där med tiden :) Men man får prioritera som sagt :)

Kram fina du

soffie sa...

roligt att läsa mer om dej ,kul utmaning,
kram

Mia systeryster sa...

Roligt att veta vad du tycker om bloggande.
Kul utmaning!
Kram

Krönikören sa...

Läste din kommentar hos Käringen mot strömmen:
Torsby?
Jag undrar om det var dit en kompis till mig flyttade.
Har Torsby ett rehabiliteringshem?

Vad GÖR du med dina kompisar?
:D

Det blev så knasigt, hoppas du inte tar illa upp.
Kram och god natt

Anonym sa...

jag bloggar också av rent egoistiska skäl- att få folk att läsa det jag skriver :)
kram