tisdag 16 november 2010

Talsvårigheter.

Inte undra på att mina ungdomar inte gör som jag säger.
Nu först förstår jag varför.
Dom förstår inte vad jag säger.
För hur ska dom förstå det, då inte ens jag vet vad jag säger.

I går hade jag en riktig tvättdag. Det kändes som om jag inte gjorde något annat än att tvätta kläder.(Och ska sanningen fram så gjorde jag inget mer heller.)
När ungdomarna kom hem från skolan ,satte dom sig framför varsin dator.
Jag knackade på Sannas dörr och sa:- Hoppas du inte har några smutsiga kläder, för jag har tvättat idag. Det var länge sedan ni renbäddade!
Så knackade jag på Sofias dörr och sa: -Hoppas att du inte har kläder för jag har renbäddat!
????
Vad menade jag med det?
Jag själv har ingen aning :)

See You!

39 kommentarer:

Diana sa...

Hehe, det är inte lätt med alla ord och att få in dem på rätt plats. ;) Morr´n!

Diana sa...

BTW, vad är skillnaden på vårdare och vårdbiträde? Jag trodde vårdbiträde var den feminina beteckningen för vårdare. Något du glömt berätta? ;)

Susanne P sa...

Ja men för sjutton...
De måste väl ha vant sig vid det här laget, efter alla dessa år, kan man ju tycka!
Sv. har du inte gett igen!? jag säger bara; blommor, Daniel Lindström...behöver du fler ledtrådar?! ;) ;)
Kramellikram

Ann sa...

Nåja man kan ju inte tala rätt alltid :) Antar att dom förstod ändå men kanske ändå inte riktigt hörde. Här brukar det mesta vara fel på hörseln ;) God morgon !

kattiiiiss sa...

Kan bara skratta.
Det är inte lätt när orden inte kommer ut som man har tänkt sig!

Ha en bra dag
Kram

curlingmamman sa...

Haha,tokigt!kram

Millan sa...

Jamen ibland kör det ihop sig ju!!

Sussi sa...

Men det är inte lätt när det är så många ord i en och samma mening. Det är ju mycket lättare om man kan hoppa över några ord här och där. Det går ju fortare att säga meningen då ju.
Jag säger att du är effektiv och nytänkande istället.. ;)

Nu är jag vaken :)

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Ja, ibland blir det tokigt :)
Och barnens hörsel är inte alltid den bästa heller!
Kram på dig

Quila o Ronja sa...

Vad svarade Sofia på den frågan? Eller hon kanske är så van vid ditt "språk" att hon inte hör hur gaaaalet det blev, hahahaha
Sv. Tycker jag också......att det ska bli skönt att se när det blir färdigt, hehe.

Allt gott
Kram
Susanne

Jessi sa...

Haha! Lite trött kanske? ;)

Sv. Ja jag får nog ta å köpa mig en lott kanske! :)

Helen sa...

Sv. Jaså det har du!! Tack för tipset, hittade butiken på nätet!
Ibland måste man spara på orden!
Ha en fin dag!
Kram

Anonym sa...

Ibland balar man taklänges (Anders är expert på det) men du sparar ju mest in på ord du ;-)

Marie-Louise sa...

Det är inte lätt alla gånger. Jag är likadan...

gunsan sa...

Hihi, du är för söt, det är inte lätt alla gånger, men jag tror säkert att de förstod vad deras lilla goa mamma ville försöka förmedla;))

Kramizzzzz på dig du lilla tvätterska;)

Carro sa...

haha, ibland har man dagar då man bara snubblar på orden hur som helst! :D

bokhyllan sa...

Hahahaha, har man som du tvättat en hel dag är det inte så lätt att hålla koll på orden. =)

ansepanse sa...

vad fick du för svar då? :)
kramar

Anita sa...

Haha, jag hade velat höra de där orden och se dotterns reaktion *S*

Agneta sa...

ha ha, ja inte är det lätt alltid att få orden på rätt plats. Jag brukar kalla barnen för varandras namn o mkt annat som blir knas.

Diana sa...

Sv: Konstigt att de inte gör skillnad på vårdare, vårdbiträde och uska hos er. Hos oss så är man uska inom äldreomsorgen om man är utbildad, vårbiträde kallas man om man inte har nån utbildning och vårdare arbetar på psyk och liknande.

Krönikören sa...

Jaha? Så det är inte vanligt i din familj att ha två tvättmaskiner? Då kan ju smutsiga lakan bytas med kläder oftare än andra dagar tonåringar.

Diana sa...

Sv: Jag har redan fått smshot om att stryk väntar när han kommer hem.... ;)

Sus sa...

Det gäller att tänka på vad man säger och inte säga det man tänker :)))
Kraaaaaaaaam

Johanna sa...

Man kan inte alltid förstå vad man själv säger, men då kan man inte förvänta sig andra skall förstå heller haha :)


ja zlatan är kung

soffie sa...

fniss ibland blir det heltokigt,
kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag förstod precis vad du menade! Vi talar samma språk du och jag :)
Kram

Afrodite sa...

HA HA HA !!! Underbart! Och känns igen! Du gjorde, så att säga, "en Afrodite"...=) Vi ÄR verkligen syskon! =)
Kram och godkväll!

maria sa...

Så kan det bli ibland..man bara pratar och pratar och plötsligt blir det bara tokigt :)
Var inte orolig, du är inte ensam !
Kram

Åsa sa...

Hade du sagt det till gubben hade det varit mycket mera logiskt. =)

Camillasrum sa...

Ja det är inte lätt när man har en massa saker i huvet. Det fick mig att tänka på när jag sa till dottern "nu tar du av dig skåpet" Jag menade ju kläderna, men jag tänkte på ett skåp jag så gärna vill ha. Snacka om att hon blev förvånad ;-)

cecce sa...

Ha ha! De fattar ändå inte. Hur övertydlig man än är då det kommer till städning och tvätt. Så är det här i alla fall!

Kramar

Huskatt sa...

När man har tankarna på annat håll och samtidigt pratar, då kan det bli hur snurrigt som helst :D

♥ Sanna ♥ sa...

Same same but à bit diffrent ;)
Jag snubblar jämt på orden känns det som skyller på åldern ;)
Kram

Mia systeryster sa...

Hahaha, det där låter som jag, man säger det man tänker, och det kan bli lite virrigt;) I alla fall hos mig;)
Kram

Margit sa...

Jag tror att du o jag..är likadan..som "svamlar"..så gör jagockså...och Lasse säger ofta: va sa du??? och jag likadant till honom...
kramiz!!!

Fenixmonas sa...

Hehehe...ja, det gäller att få in orden på rätt ställe sas...kramiz

Sussi sa...

God morgon.. God morgon!!
Här sovs det fortfarande eller?
Ja ja.. Alla kan ju inte vara lika morgonpigga som jag är!! *harkel* ;)

Kramisar

Anonym sa...

haaha ja man undrar hur du tänkte där..
kram