onsdag 3 november 2010

Liiite mycket nu.

Soffan har kommit,soffan ska hämtas,väggarna ska spacklas, jobbar i kväll. Så det är liiiiite mycket nu,kan man säga.
Så idag har jag bara tid att skriva ner en liten tankeställare, som jag tycker är så vacker...och sann.

Det handlar inte om att hitta den man vill gå till sängs med, utan att hitta den man vill vakna upp tillsammans med.  
Det handlar heller inte om vem man vill leva livet tillsammans med, utan att hitta den man inte kan leva utan.  
För i världen är du bara någon, men för någon är du hela världen!
Och till Amacasa och Krönikören och alla ni andra som missade eller kommer att missa "pensionärsjävlar" kommer en  länk ,dit man kan se programmet,om och om igen :)
Men vänta till Gubben är med. blir det roligt ;)
Här är länken.
See You!

26 kommentarer:

Diana sa...

Vackra ord! Det fick mig att tänka på horor, man betalar inte dem för sex -man betalar dem för att gå... Ja, jag förstörde kanse din fina text men jag kan inte hjälpa vilken väg min hjärna väljer att gå... god morgon!

Anonym sa...

fina ord. klaart det kommer bli skitkul när david är med
kram

Douglas Söderlind sa...

Jag väntar med spänning!

Krönikören sa...

Kloka och vackra ord. Som kraschlandade med ett garv när jag läste Dianas kommentar! Haha.

Renovera på du i lugn och ro. Inga råttor? :)

Tack för länken!

Quila o Ronja sa...

Så bra.....då kan jag se programmet hos dig.
Lycka till med allt som skulle göras. Fullt ös, medvetslös!

Ha en bra dag
Susanne

Ann sa...

Tänkvärda och vackra ord.
Tack för länken, jag missade också det så jag ska kolla så fort jag kan
Kram

Helen sa...

God förmiddag.........
Fina ord och så sant!

Sv: Sluta med handväska, ett problem mindre.

Får jag också kolla länken??
Ha en fin dag!
Kram

Petra sa...

Så fina ord. man tänker verkligen till. Det behöver man göra ibland.

Kramar

ansepanse sa...

så fina ord!
ha det gott - kramar

Carina Sjölund sa...

Det var fina ord!
Kramar

sara - Glitterögon sa...

Tack för länken. Påminn mig sen när maken varit med :)
Ha en trevlig dag - kram.

Bara Jag sa...

Tänkvärda ord - verkligen!
Hoppas att ni blir nöjda med soffan!

Kram!

Sus sa...

Mycket kloka och fina ord! Tack!
Kraaaaaaaaaam

Agneta sa...

tänkvärda och kloka ord!

Anonym sa...

Fina ord!
Jag ska kolla ikväll tror jag :-) Men du måste lova att berätta när gubben är med och ge oss nån ledtråd så vi kan lokalisera honom :-)

Mia systeryster sa...

Tänkvärda och sanna ord! Stressa inte ihjäl dig nu=D Kram

Susanne P sa...

Om jag nu känner min svåger väl (vilket jag tror att jag gör) så blir det inte sååååå mycket halligalli när panchisen går bärsärkargång! Han är ju lugn som en filbunke och säger inte ett ord i onödan... ;D
Sv. ni är så välkommen när helst ni har tid med att hälsa på din älsklingssyster!!!!
Puss, puss!

Ann-Louise sa...

Jajjamen, så är det, fina ord.
Sv. Det är faktiskt inte så lyxigt att vi har gym på jobbet men vi får använda ett gym i kommunen gratis och det är finfint. (och vi har inte sett att jag kommit dit än....)

Margit sa...

Ja den var rolig: "Pensionärsjävlar".... många skratt..och tips NU när jag blir pensionär... Har aldrig tänkt att man kan göra så..som pensionär...Vi är säkert väldigt många ..som får INSPIRATION!!!
Kramiz vännen!!

carlotte sa...

vad blev det för färg på soffan?
kram

Huskatt sa...

Tänkvärda ord.
"Vill du har rätt eller vill du vara lycklig?"

Afrodite sa...

Underbara ord! =)
Jagväntar med spänning på det rätta programmet! =)
Kram och godmorgon!

Sussi sa...

Mycket fina ord!!

Jag har också en närastående som ska vara med på tv. Min bästa vän och kusins barn (mitt fadderbarn) kommer vara med. I tisdagens 112-på liv och död är hon den lilla flickan som gjort illa knät när hon spelat fotboll. Den går att se på tv4:s hemsida redan nu så det har jag gjort men kommer sitta som fastklistrad på tisdag ändå. Hon är så tapper.. :)

Kul att soffan kommit :)

Kramisar

Miss Juni sa...

Vilken soffa? Hur ser den ut?? Berätta!!

Anonym sa...

det ska bli kul att se en nästan-kändis
kram

Anonym sa...

inlägget heter du glömmer väl inte
kram