måndag 22 november 2010

Jullista .

Hittade denna lista hos Johanna . Och kände att den måste jag sno!

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde
Frågan är..vad är normalt?
2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste hemma
Nej. Eftersom jag var allergisk mot gran då jag var liten har jag alltid fortsatt att ha en plast gran.
3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv
Nä...men jag borde ,så jag kan köpa det jag inte fick ;)
4. Julmaten är väldigt viktig 
Visst är den det,fast jag inte äter mycket av den.
5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med
Skinkan och Jansson och sill är ett måste. Lutfisken kan få vara.
6. Ingen riktig jul utan snö på julafton
Jodå...man är ju inomhus. Jag klarar mig bättre UTAN snö.
7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss
Då jag/vi får vara lediga. Ibland jobbar vi ju.
8. Släktbesök ingår alltid i julen
Släkt och släkt. Bara syskon och föräldrar till Gubben och mig.
9. Jag rimmar ännu på flera julklappar
Det händer!
10. Jultomte är viktig
Självklart ska Tomten komma!
11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr
Fullt upp vill jag inte säga vi är duktiga på hjälpas åt!
12. Julkort ska skickas på Posten
Va! Går det? ;)
13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton
Som vanligt försöker jag att se på allt :)
14. Julen är mer jobbig än rolig
Den är JOBBIG men ROLIG!
15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp"
Mina undulater får mat året om ;)
16. Dopp i grytan är viktigt
En självklar julaftonslunch!
17. Julkalendern i TV försöker jag följa
Ja. Men det var bättre förr.
18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer
Nä,fy fan. När snön kommer håller jag mig inomhus!
19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands 
Nä,men jag skulle vilja prova det någon gång.
20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar
Bara syskon och föräldrar.Och syrrans svärmor och svärfar och min farfar...oj...ja...det kanske är flera familjer men ändå inte :)

See You!

36 kommentarer:

bokhyllan sa...

Kul lista!

Diana sa...

Haha, tomten kommer och det ska doppas i grytan kring lunch. Tänk om man hade varit en fluga på väggen under ert julfirande... ;)

Stattinskan sa...

Du bor ju i fel landsända som inte gillar snö ;-D Mina krav på den perfekta julen har minskat och numera tar vi oss tid att umgås istället :-)
Gomorron

Miruschka sa...

Snö, riktig gran och tomte är ett måste på jul för oss, att vara tomte har blivit min uppgift;)
Är du ledig till jul?
Kram♥ och god morgon

Mona sa...

Rolig lista.
Ha de bäst

Mia64 sa...

Ha en fin måndag /Kram

Madeleine sa...

God morgon! Den listan tar jag med mej till min blogg om det går bra???
Visst är det ett bra knep man fick lära sej a Lollo Carter. Ha en toppen fin måndag. Kram Madde

Jessi sa...

Bra lista! :)

Sv. Jo helgen har varit helt underbar! :)

Helen sa...

Gomorron på dig! Hoppas att det blir en bra ledig dag!

Kul lista! Kan man låna den tro?

Och tack!
Kramar

Sussi sa...

Jag är inte allergisk men plastgran blir det här med om jularna. Hatar när granar barrar!!

Sen är jag väldigt gammalmodig med julkort. Jag skickar på posten.. Bara!!

Jag la en kommentar på ditt tapetserarinlägg men jag vet inte om det blev nåt fel. Om inte kommentaren kommit fram får du gärna säga till så skriver jag en liknande igen!

Kramisar

Madeleine sa...

Sv: klart att man kan bli sugen på spenat :D. Kram Madde

gunsan sa...

Vilken härlig lista, ....tänkte på det där med att göra egen julklappslista, alltså önskelista......då kunde du ju skriva snöskor.......så tar du dig lättare fram till brevlådan....tihi, var jag dum nu;)
nej vännen, jag tycker du istället ska önska dig några mysiga ulliga sköna fårskinnstofflor;))
Kramizzzzz på dig;)

soffie sa...

vilken skojig lista,
ha en toppen ny vecka:)

Carina Sjölund sa...

Skojig lista :)
Kramar

Johanna sa...

hihi kul och läsa dina svar.

jag är med glad jag inte är på blogg.se längre!! :) och tur de tfinns folk som inte bloggar där med så man kan kommentera hos någon :)

Carro sa...

nu börjar jag nog allt längta lite efter jul :D

Ann-Louise sa...

Jag tillhör dem som tycker att julen var roligare när det fanns småbarn med. Nu är alla vuxna så vi skippar tomten och gröten till honom. Allt det där man byggde upp runt julen och tomten ligger lite på lågvarv i väntan på barnbarn. Men visst är julen speciell!

Åsa sa...

Den listan kommer jag att sno.....mohahahaha......(fast jag svarar inte likadant, det vore ju skumt)

Helen sa...

Sv. Åh det blev jag/vi!

Lånar listan en dag närmare jul och det är det ju redan imorgon i och för sig! Ännu närmare då...

Kvällkramar till dig!

Johanna sa...

Hehe ja det passa ju bra... Bara stämningen på kyrkogården är dyster... :/ Men det är bra och gråta då och då :)

Ja, intervjun var bra, dock inte jobbet :/ kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag skulle gott kunna tänka mig att åka utomlands över jul och nyår. Ta det som en julklapp till alla liksom. Det vore ganska skönt att inte pynta ett år.
Sv: Japp! Det var till din D jag ringde. Delar vi inte allt då? Både barn och män (ja inom vissa gränser förstås)
Kram goaste du!

Krönikören sa...

Jag har precis lärt mig av matundersökningar att lutfisk är på väg ut men skinka, sill, köttbullar och prinskorv är ett måste på svenska julbord.

Skulle gissa på att dopp i grytan också är på väg ut?

ansepanse sa...

då vet jag hur ni har det på julen :)
kramar

pillan sa...

men shit vad ni hunnit med mycket såhär dagarna innan jul ...och vad ljust och fint det bliivit.. tänk om man ändå hade tid , här är allt bara halv klart , så jobbigt

Mia systeryster sa...

Vi har också tomte fast alla är vuxna nu;) Men dopp igrytan har jag aldrig förstått mig på;)
Kul lista!Kram

Susanne P sa...

Jaha ja....och iår är det några som har tänkt att fira julafton på annat ställe!!! Och då blir det inte som det altid brukar vara... :(
Kram

Daniel sa...

Du e så JULIGT härlig!!!

Susanne P sa...

*alltid*

♥ Sanna ♥ sa...

Åhh listor, som jag också älskar du vet ;)
får jag låna den ja med ???
KRAM

maria sa...

Den listan lånar jag med mig :)
Kul läsning...

Kramar

Lena sa...

Det låter som en traditionell svensk jul :)

Maria sa...

Där fick man nåt att tänka på, kanske inte så dumt med braha lista inför julen/kramen

Diana sa...

Sv: Visst är låten underbar, jag får ståpäls av den verkligen!

Quila o Ronja sa...

Åh, jösses, här snackar vi lista!!! Den kanske man kan låna? ;-)
Sv. Konrad ja.....han är på plats, liksom golvet. Men du vet ju hur mycket pyssel som återstår......

Kram
Susanne

Fenixmonas sa...

Inte så många som doppar i grytan numera men självklart så finns det! Jag brukar koka en av skinkorna bara för att få doppespad...resten köper jag färdigkokta...Det hinns inte med på samma sätt idag då ju mesta tiden går åt på jobbet. kramiz

Afrodite sa...

Underbar läsning! =) Nä, julkort...det går väl inte att skicka sånt längre...?! Snö och lutfisk...nä, fy fan!
Kram och godmorgon!