lördag 27 november 2010

Gott,gottgottigottgott.

Det var mycket som var gott igår.
Det kändes gott att få vara ledig.
Det kändes gott då jag var klar med städningen och plockat fram adventen.


Måste säga att jag blev lite nöjdare med badrummet i år än i fjol.
Det blev som lite stilrenare,på något sätt ;)












Bananpajen blev god. Den som jag bjöd på i går,då en gammal arbetskamrat kom och hälsade på.















God var även maten, som grannen lagat.Ni förstår ...vi var bortbjudna på middag igår.
Så för att beskriva fredagen kortfattat får det bli: Gott...gottgottigottgott!
Men apropå maten....
"Kocken" för kvällen var en thailändska.(Jag kom tyvärr inte ihåg vad hon hette. Det var första gången jag träffade henne.) Då kan ni kanske förstå vad det var vi åt.
Och jag som älskar thaimat.
Vi hade det så trevligt ,så det blev ganska sent innan vi gick hem. Så tjejerna gick hem lite tidigare. När dom skulle gå ,gav "kocken" dom en påse......full med matlådor!!!
Kan ni tänka er?
Kolla...allt detta fick vi med oss hem.

I kväll ska vi bjuda på mat. Men jag vet tror inte att min mat, kommer att kunna gå att jämföras med hennes mat.
Och om gästerna får något med sig hem?
Nja...det återstår att se ;)

See You!

24 kommentarer:

Åsa sa...

Jag ska försöka leta fram adventspyntet idag..... om jag hittar det vill säga.

Miruschka sa...

Vilken härlig sammanfattning av din fredag:)
Ha en bra dag!
Kram♥

♥ Carina ♥ sa...

Men oj vilken middag ni fick, och matsäck till och med!!
Jag kan ta med egna tomma matlådor ikväll ifall du har lite lådor :)
Vi ses.
Kram och godmorgon!

Johanna sa...

snyggt badrum! :) Jag hoppas på att kunna göra om mitt nästa år :)

Jag gick till stan och köpte en god sallad :) men maten ikväll blir nog tacos är så sugen på det eftersom alla verkade äta det igår :)

Carina Sjölund sa...

Vilken kanon Fredag ni hade :)
Du var väl nästan fyrkantig efter all mat???
Kram på dig!

Johanna sa...

Ja skall strax lägga upp klänningarna och en omröstning. Bra när man kan få lite hjälp :)

Helen sa...

Egen kocka vore inte så dumt! Härligt med generösa människor och att ni hade en fin kväll!
Hoppas nu att eftermiddagen blir go och trevlig, liksom kvällen!

Kramar i kylan!

Marie-Louise sa...

Men oj så mycket mat. Hur mycket mat hade hon lagat egentligen :)
Nu ska här adventspyntas och bakas, jag ska bara...
psssst...du har något att hämta hos mig :)

Susanne P sa...

Jaha ja...det är till att ha det förspänt; få tunnbröd av moster och mat av grannen... ;)
Kram

Anonym sa...

Oj vilken lyx! Först bortbjuden och sen få med sig så mycket god mat hem!
Ibland har man tur :-)

ansepanse sa...

tänka sig att få med sig av den goda maten när man går också
kramar

Lena sa...

Ha en advents mysig helg!

curlingmamman sa...

Vad fint du har gjort,jättemysigt!kram och ha en mysig lördag!

Ann-Louise sa...

Åh vad gott! Vi blev bortbjudna för något år sen till ett par där kvinnan är thailändska. Alltså jag åt så jag höll på och dö. Vilken mat!
...men någon matlåda med mig hem fick jag inte...
Snyggt badrum!

Agneta sa...

vilken lyx att få en massa god mat med er hem oxå!
Klart att ni lyckas med maten ikväll!

Quila o Ronja sa...

Mmmm, vad gott. Tänk att få med sig matlådor hem. Inte illa alls.
Visst är det skönt när man är klar med fixandet och trixandet hemma ;D

Kram
Susanne

gunsan sa...

Ojoj vad mycket mat o sååå gott det ser ut, tänk vad bra det är med grannar;))

Måste säga att ditt badrum ser väldans inbjudande ut;))
kramizzzzz

soffie sa...

å va fint du pyntat å vilken god mat!
Ha en härlig advent imorrn,
kram

Maria sa...

Lyxigt att bli bjuden på god thailänsk mat, det är ju så gott. De va la roligt med en så bra dag. Nu önskar jag dig en bra 1:advent/kramar

Fenixmonas sa...

Oj, så mycket god mat!! Jag har en god vän som kommer från irak, hon brukar också skicka med oss massor av mat när vi varit där på middag. Kramiz

Madeleine sa...

God morgon! Tittar in för att önska dej en riktig fin 1:a advent. Fint det vart i badrummet
Jisses vad mycket god mat, ha en toppen fin dag. Kram Madde

Sussi sa...

Men vilket perfekt värdpar som delar ut matlådor. Jättesnällt ju!
Då får du ju njuta av den goda maten en gång till. Fast du kommer väl stå utanför deras hus varje dag och hoppas på mat nu ;)
Skämt o Sido.. Det låter som ett par mycket trevliga grannar..

Kramisar

Ingrid sa...

Gud vad gott! har med ätit "riktig Thaimat" lagat av Thailändskor, Mums!!
Riktigt snyggt badrum!!

Majken sa...

Vilken helg... goda middagar 2 dgr på rad :-)

Vackert & mysigt med adventspyntet..

Ha en finfin måndag!
Kram