tisdag 30 november 2010

Framtiden ?

En grupp väninnor i  40 års åldern diskuterade var de skulle mötas till lunch. Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang för där hade servitörerna strama byxor och fina rumpor. 
10 år senare, vid 50 års ålder, diskuterade de igen var de skulle mötas till lunch. 
Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang för där var maten god och vinlistan utmärkt. 
10 år senare, vid 60 års ålder, diskuterade de igen var de skulle mötas till lunch. 
Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang för där kunde de äta i lugn och ro och restaurangen hade en härlig utsikt över havet. 
10 år senare, vid 70 års ålder, diskuterade de igen var de skulle mötas till lunch. 
Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang för restaurangen var rullstolsanpassad och det fanns hiss. 
10 år senare, vid 80 års ålder, diskuterade de igen var de skulle mötas till lunch. 
Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang för där hade de aldrig varit förut……

Men skratta inte! För vem vet....en vacker dag så kanske det är vi som "sitter" på Ocean View Restaurang ;)


Jag tävlar hos Kloppan om en bodylotion från Korres. Tävlingen avslutas den 30:e november kl 20
                                              Tävla du med! Det gör du här!


 See You!



 

29 kommentarer:

Anonym sa...

haha den var bra. kul att du är med
kram

Sussi sa...

Den historien är så himla bra! hihi

Nu är det konkurrens om hudlotionerna minsann. Även jag hoppas på turen ;)

Jag vet faktiskt inte så mycket till om jobbet. Jag får reda på det mesta när jag skriver idag. Men lite information har jag bakat in i dagens inlägg :)

Kramisar och ha en bra dag

Susanne P sa...

Jag kan mycket väl se oss sitta där på ålderns höst med ett minne som en gråsparv...men vad roligt vi skulle ha det! Sitta där och skratta åt skämt som vi inte kom i håg! ;D
Kram & go morron!

Miss M sa...

Underbart att uppdateras i dina funderingar igen =) Im back! KRAM

Majken sa...

hahahahaha

Ha en härlig dag!

Madeleine sa...

God förmiddag! Himla bra historia. Vilket bak, Jag vill oxå baka lite men har ingen inspiration till det just nu. Ha en underbar tisdag. Kram Madde

Anonym sa...

Hahaha! Jodu, nog kan vi vara där alldeles snart. Ja enligt principen för 40-åringarna, alltså :-)

Krönikören sa...

Först hahaha. Sen fastnade skrattet lite i halsen.

Kram

Helen sa...

Den är bra! Hade jag sparat för att ta till en dag med dåligt med inspiration.....shit oxå!
Ha en fin dag1
Kram

gunsan sa...

Hihi, ja du, det är som du säger, en vacker dag så......man vet aldrig vad för tokigt man f¨år vara med om.
Kramizzzzz

Ann sa...

Jag skrattar ändå :) Känns som om jag redan sitter där emellanåt!

Agneta sa...

bra historia. Vem vet, en dag sitter man där själv och minns inte allt man varit med om.

Anonym sa...

här hhar jag ju redan varit idag. minnet är inte vad det har varit :)
kram

Carina Sjölund sa...

Hihihihi!
Stor kram till dig!

Helen sa...

Ha en fin kväll, i värmen! Så att ni har det varmare än vi!
Kramar

Miruschka sa...

Den var bra!
Stämmer nog att jag skulle välja restaurang efter god mat och gott vin, men det är inte helt fel med fasta rumpor;)))
Kram♥

♥ Carina ♥ sa...

Haha den var riktigt bra!!
Det kan ju vara vi det där, om några år :)
Kram vännen!

Eva sa...

Hi-hi, den påminner mig också om att det är dags att ordna tjejträff snart. Måste bara komma iordning i nya lyan först, vilket tar längre tid än jag trott...

Anonym sa...

kl 21 kommer vinnarna upp i min tävling. var du en av dem?

kattiiiiss sa...

SV: Då har du missat något Camilla :-)
Kram

Quila o Ronja sa...

Klart att jag log lite. Samtidigt som det ju är ganska tragiskt :-( Tur att vi inte vet något.

Sv. En härlig känsla att få ha dottern hemma. Klart man varit lite orolig, även om hon levt sitt eget liv i många år.

Kramar
Susanne

soffie sa...

hihihi va bra,
hoppas du vinner den krämen.
kram

Anonym sa...

Den var bra. Trevligt att maten smakade gott i fredags, hon heter Sumalee.
Grannen

diana sa...

Hahaha, den var riktigt bra ;)

Huskatt sa...

hahahaha, men det började bra med "fina rumpor" :D

Fenixmonas sa...

Nä, vem vet...men det kanske är nu vi SKA skaratta åt det för sen vet vi kanske inte vad vi ska skratta åt...Häpp! Kramiz

Diana sa...

En klassiker men alltid lika rolig.
God morgon kära du!

Ida sa...

Hahaha, helt underbart!

Bara Jag sa...

Ha ha! Den lilla historien visar en del om var prioriteringarna ligger i olika skeenden i livet :-)
Kram!