måndag 29 november 2010

Adventsbak.

I år tänkte jag inte baka så mycket. Det är ju ändå ingen som kommer och fikar upp kakorna man bakat.
Först tänkte jag inte baka någonting alls,men jag tänkte...det är ju ändå jul. Så lite fikabröd bör man väl ändå ha i frysen.
Sagt och gjort...
Jag och min äldsta dotter tog oss en bakar dag igår.
Jag bakade "mjölkchokladsnittar" med polkasmak och "saffranskaka".  


Sanna bakade polkagristryffel,knäck och rischoklad.





























Men känner jag mig rätt, så kommer jag, i en snar framtid, också att baka "drömmar" och "hallongrottor".
Dom kakorna är jag,kan man säga. Vi liksom hör ihop ;)
Och efter det, så har man frysen full, med kakor igen, som ingen kommer att fika upp :(

 See You!

37 kommentarer:

Susanne P sa...

Gud vad du har "görme"!!!
Att du tyck de ä lönt å ävles!
Men det ser onekligen gott ut... ;)
Kram

Stattinskan sa...

Jag HAR slutat bakat - jag har nämligen samma problem med "överblivet" som du har ;-)
Gomorron

Mona sa...

Ja det är så det är. Men barna brukar ju kunna ta sig lite fika nu och då, så om det väl kommer någon så är det tomt i frysen. :O
Kram

Marie-Louise sa...

Ja om man ändå hade det problemet, här äts det upp ganska snabbt. Fast det är klart alla 3 barnen bor ju hemma och är man 5 i ett hushåll så går det åt en del. Men ibland önskar jag verkligen att jag kunde ha godsaker på lut i frysen.

Sussi sa...

Men guuud så gott allt såg ut..
Hade jag bott närmare hade jag gärna kommit och hjälpt dig med uppätandet. Du får väl bjuda in dina vänner på en skåprensarkväll. Ta en dag och så goffar ni i er. Jag lovar, det kommer bli poppis :)

Kramisar

Carro sa...

oj vad en massa gottit!

ja, visst är det mysigt! Hoppas din dag blir bra den med! :)

Majken sa...

ni är så duktigt :-) Jag har bara ngra hembakade bullar ifrysen jag :-)

Ha en härlig måndag!
Kram

Quila o Ronja sa...

Jag skulle kunna hjälpa till förstås.....om det inte var så långt. Polkagristryffel.........låter som något i min smak ;D
Nyfiken i en strut, hahaha

Ha en bra dag
Kram
Susanne

Huskatt sa...

Så du kommer behöva hjälp med att äta upp allt det där? Inga problem, jag skickar mina Egyptens Gräshoppor till dig en vecka...sen är det slut i alla små vrår :D

Helen sa...

Kommer jag så långt som till bak tankar är det bra!
Duktiga har ni varit iallafall!
Ha en fin dag1
Kramar

Gbgmamman sa...

Oj, vad duktiga ni har varit! Synd att du bor så långt borta, jag hade gärna kommit och fikat! =)
Kram på dig!

Jessi sa...

Gud va gott allt de där såg ut! :)
Jag har oxå julbakat i helgen! Så mysigt! Och gott! ;)

Dansbandsfrun sa...

Vi har också bakat järnet här. Sonen vill alltid baka i helgerna o jag är inte den som behöver tjatas på då ;)
Men vi har samma problem att vi själva måste äta upp skiten för att få in annat i frysen sen ;)
Sv: japp, sonen ska ta över sen så mor o far kan pensionera sig tidigt. "Mini`z orkester" hahaha
kram

Daniel sa...

Gött

Skulle jag bo närmare dej skulle jag komma ofta på fika!!!

Tigris Predikantan sa...

Är tillbaks! Lämnar tassavtryck! Önskar en härlig dag!

bokhyllan sa...

Ser mumsigt ut!

Carina Sjölund sa...

Vilket gott fika du bakat :)
Kram på dig!

Miruschka sa...

Det där fattar jag inte!
Är det INGEN som äter alla go'kakor???
Du kanske ska bjuda någon väldigt trevlig människa på fika någon dag då;)
Kram♥

kattiiiiss sa...

Åhh vad gott det ser ut!!
Nu blev jag himla sugen.

Kram
K

Susanne sa...

Åhhh så mycket gott du bakat :)
Jag gillar också stark mat och thai är en favorit men detta var i hetaste laget ;)

Kramen

Johanna sa...

Jag kommer gärna och hjälper dig fika upp dem.... =)

Ja plötsligt händer det väl för mig med.... =)

Anonym sa...

Jösses så mycket gott! Jag blir nästan själv sugen på att baka. Men bara nästan. Som tur är.
:-)

Afrodite sa...

Men åhhh! Vad det såg mumsigt ut alltihopa! =) Önskar att inte avståndet var så jädrans långt just nu...=/
Kramen

gunsan sa...

Mmmmmm vad gott det ser ut;))
Menar du att godiset ska räcka över jul???jisses vad duktiga ni är;)
kramizzzz

♥ Sanna ♥ sa...

Men vad gott vill ha massor av det också, du får ta och flytta hit så man kan komma på en fika ;)
KRAM

Sus sa...

Vad hindrar min bakiver egentligen...jo en tokliten frys.
Skyller jag på det, nä faktiskt inte....det är ju så kul att baka:)
Ser supersmarrigt ut!
Kraaaaaaaaaam

♥ Carina ♥ sa...

Jag säger som Marie, det finns ju väldigt trevliga människor som gärna fikar *visslar*
Kram

Camillasrum sa...

Oj vad det såg smaskigt ut med alla bakverk. Tur att dom inte ligger i min frys!Där skulle dom iofs inte ligga länge, jag undrar om dom ens skulle hinna frysa ;-)

Agneta sa...

anmäler mig frivilligt till att äta upp! Ställer upp utan problem.....
det där du bakat, så mkt har jag inte bakat på ett år! Är helt enkelt urkass på det..tyvärr

soffie sa...

men mmmm va mycket godsaker du visar här va kul att baka ,hmmm undrar när jag ska hinna det bara.
kram

pillan sa...

och ehmma hos mig kommer det inte ens in i frysen ..haha

Mia systeryster sa...

Om jag hade bott närmare så hade jag kommit på fika, ofta;) Vad gott allt såg ut!
Kram

diana sa...

Mumsigt det ser ut. Nu blev jag gottesugen ;)

Krönikören sa...

Det här ska vi lösa åt dig! Du vet sån där dramaten? Ta en sån, packa den full med gottiset, sätt dig på tåget, åk till Stockholm, meddela mig när du anländer, släng ut dramaten till hon som står där med drägelblöt halsduk, gå in i tåget och åk hem igen.

Maria sa...

Oh vad ni är duktiga o förståndiga som börjar i tid med julbak o godis. Jag får nog ta mig i kragen o försöka börja nån dag med detta.
Ha det gott/kramar

Fenixmonas sa...

Så himla duktig du är! Jag bakar sällan nu för tiden...köper det mesta klart. Tiden räcker bara inte till! Kramiz

Ida sa...

Men jösses så flitiga ni var! Så gott! jag kunde känna doften ända hit. Härliga bilder också. Nu blir man ju inte lite sugen på att smita hem från jobbet och baka istället....
:)