måndag 1 november 2010

Nästa rum.

Igår tog vi och rensade Sofias rum. Vi = Sofia och jag.
Gubben jobbade och Sanna låg i feber.
Vi tömde det mesta och kastade det som skulle kastas. Och det ska jag säga er, att det var inte liiite det!
Och vi rev ner dom gamla tapeterna. 
Men hur jag än väntade så inte kom det in någon granne, och hjälpte oss inte.
Nä...inte en enda!
Jag menar...var det inte "Grannens dag"?
Skulle man inte vara extra snäll mot sina grannar då? ;)Men nu snart sätter vi i gång med tapetseringen.
(Jaja,så fort Gubben gjort all underarbetet först,vill säga ;) )

Och du... i kväll är det dax. Dax att se om Gubben ska bli en tv-kändis eller inte ;)
Så glöm inte att se på "Pensionärsjävlar" på kanal 5 klockan 22.00 :)

See You!

41 kommentarer:

cecce sa...

Vad bra att du påminde mej!
Jag vill absolut se:-)

Vad duktiga ni varit!
Tonårstjejer har massor med prylar!
I know!!
Hoppas du får en fin start på denna nya månad och vecka!
Kram

Petra sa...

Vad duktig ni var. Då får man kolla in mannen din.
Kram

Anonym sa...

har du ingen hembränningsapparat så det var därför de inte kom :)
kram

Helen sa...

Tack för tipset!
HA en fin dag!
Kram

Sussi sa...

JAG GLÖMDE!!!! Vilken klant..
Jag får kika in på kanal 5 och se om jag kan se det där..

Skönt att ha nedrivandet klart. Snart dags för tapetsering alltså :)

Kramisar

Sussi sa...

Puh.. Ser nu att du varit morgonpigg och lagt ut inlägget idag. PUH!! Jag har alltså inte missat!! Skönt.. :))))

Kramisar

Anonym sa...

nu har jag gett dig tips på min blogg
kram

Anonym sa...

Det är klart jag gör men jag tapetserar hellre än river

kram

Diana sa...

Det var bra slitet! Skönt att du lämnar underarbetet till gubben, spackling och slipning är ju bara såååå tråkigt.
God morgon!

Anonym sa...

Vad kul! Jag får snällt vänta tills dom lagt upp det på nätet :-)

Sen förstår jag inte riktigt vad ni gjorde? Ni "ömde" rummet? Äsch, det är nog bara jag som börjar ha lite svårt med språket... ;-)

Marran sa...

Duktiga ni var som gjorde allting. Vad roligt det kommer bli när allting är klart.

Vilka tapeter ska ni aha i rummet?

Helene sa...

Va bra att du påminde mig annars hade jag nog glömt det !!
Va kul att få se hur det "nya" rummet blir !!
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Carina Sjölund sa...

Roligt att få tapetsera om!Ska färsöka komma i håg att titta på programet.
Ha en bra dag!
Kramar

Sofia sa...

Hahah :D
Love you <333

Miruschka sa...

Holá señora!
Tack för hälsningen, så Saga kom ihåg att skicka den:)
Ser att ni håller på att fixa och dona...lycka till med det!
Kram♥

Niklas C sa...

Svar: Ja det var verkligen helt underbart i Thailand =)

Kram

ansepanse sa...

VA??? var det ingen granne som kom och hjälpte er med tapetrivandet, vad är det för grannar ni har
kramar

bokhyllan sa...

Så duktiga ni är. Det kan vara slitsamt det där med tapeter. Är nyfiken på resultatet.
Ha det gott. Kram.

Majken sa...

Hääärlig med ett röj!! Bara resten kvar..

Självklart ska vi spana in Pensionärsdjävlarna ;-)

Ha en fin dag!
Kram

Johanna sa...

Skall försöka komma ihåg och se programmet, men mitt minne är kasst :( eller så har jag redan somnat! :)

Ja, jag ångrar jag inte sa något, men men lätt och vara efterklok :)

donken sa...

pensionärsjävlar...? haha!

bf är den 10 feb, vare tänkt.. om 14 veckor.
pöss!

Cim sa...

Hahaham 22.00, då sover jag sött, gick upp 05.20 imorse o har jobbat... Gud så trött jag är...
Nej här blir det "Det okända" kl.20, sen tar jag nog o drar täcket över mig...
Ha den bästa kvällen, vännen!!!!
Kramisar
Cim

Anonym sa...

sv: Jag ser att du har ändrat till "rikssvenska" nu ;-)

Krönikören sa...

Men det var ju du som var snäll mot grannen! Han/hon slapp ju hjälpa till. Gulledu va?

Ann-Louise sa...

Den där arbetfördelningen har vi också. Gubben kör underarbetet och jag finliret, om man nu kan kalla tapetseringen för finliret. När jag tapetserar vill jag vara själv, det går bäst då!

Susanne P sa...

Åhhhh...var det ikväll??!! ;)
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Underarbetet är skönt att slippa. Tur vi har goa "gubar" :)
Kram

Agneta sa...

det ska jag absolut komma ihåg att se :-)

kul att tapetsera om, vill jag med göra här!

Camillasrum sa...

Det lät intressant :-) Då får jag hoppas att jag är vaken och kan titta kl. 22 - för jag är så tröööött! Är det vintertiden tro??! Kram!

soffie sa...

å va roligt att fixa till ett rum å få massa grejjer slängda som bara ligger å skräpar,vad ska hon ha för färg i rummet?
ska kolla det programmet då:)

Ingrid sa...

Har legat hela dagen men trött ändå.. Så undrars om mn är vaken till22.
Har med ett rum som väntar på tapetsering undrar när sjutton vi ska kämma in det?!

Åsa sa...

Det är ju nu det roliga börjar. Spacklingen!! (Så länge någon annan slipar)

maria sa...

Ska kolla in gubben din förutsatt att jag inte somnat före dess ;)

Må så gott !
Kramar

diana sa...

Tack för påminnelsen ;)

Mia systeryster sa...

ÅH Vad bra att du påminde mig, en halvtimme kvar alltså;)
Kul med nya tapeter=D
Kram

Quila o Ronja sa...

Här går det undan minsann. Vi hann inte komma igång med tapetrivning.......men dom sitter ju kvar till en annan dag, hehe. Jag misstänkte nog att det inte skulle skulle komma någon granne....typiskt va.
Den blå tapeten ser misstänkt bekant ut ;-)

Kram
Susanne

♥ Sanna ♥ sa...

Nu är jag inte med är det din gubbe som ska vara med i Tv ?? I pensionärspogram why???
Rätta mig om jag läst baklänges eller ngt (skulle inte förvåna mig heller om jag är ärlig haaha ;)
Kramizar

gunsan sa...

Attans det glömnde jag att kika på, typiskt.
Vad mysigt att få fint i rummet/en, men vad märkligt att det inte kom in nån granne;))
SV yes, det var vår brevlåda, men allt har löst sig till det bästa o snart så står det en ny fin brevlåda där;))
kramizzzzzz

Fina Frun sa...

Jag missade programmet! Var han med?

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Tyvärr är det ju alldeles för sent för TV här, vi dyker i slafen vid 21. Gubben stiger upp redan 3.20...Nej, svamp finns ända tills snön kommer! Kramiz

Miss Juni sa...

Va?! Har han gått & blivit pensionär?? ;O) (Skoja bara! Berätta inte för honom att jag sa så!! Snälla...)