onsdag 17 november 2010

Bowling.

Vissa dagar gör man ingenting, medan vissa dagar gör man allting :)
I går fick jag ett ryck igen att baka tekakor. Men denna gång provade jag ett nytt recept.
Lättbakade och goda.
















Men som vanligt då jag bakar, blir jag lite extra wild & crazy,så jag slängde på lite sirap och vallmofrön på dom :)

I går var jag också på bowlinghallen,med mina underbara arbetskamrater, för att äta god mat.















Ja,det är klart...vi spelade ju bowling också :)














För mig gick det.....så där.
Jag vann två omgångar av tre.
Jaja...i min grupp då.
Jaja...vi var bara två stycken i min grupp.
Och priser fick vi! Man kunde vinna i olika kategorier: Den som fick flest strike,sämst poäng,bäst poäng,bästa "klottappet" osv.
Till slut var det bara ett pris kvar. Och det priset gick till....... mig.














Och kategorin var: Skada,sveda och värk.












Tänk att naglarna alltid ska gå sönder då man spelar bowling. Det var bara att åka hem och klippa mina naglar :(

Men huvudsaken var väl att vi hade kul?
Och kul...det hade vi!

See You!

47 kommentarer:

Fina Frun sa...

vilken härlig dag! Bowling är alltid kul :)

Monkan sa...

Bowling är verkligen en toppengrej ! Sen att man är helt kass, ramlar på en hal bana, prickar rännan hela tiden är inte så noga. Man får många goda skratt !
Härliga bullar !!!
kram monika

Carina Sjölund sa...

Bowling är riktigt kul!
På Onsdag till vecka ska vi nattare gå ut och äta, det ska bli skoj :))
Kramar

Diana sa...

Bowling är skoj! När jag var ung så var jag bra på det men idag suger jag fett på det. Maten såg smarrig ut, lita blandade kök va?

Susanne P sa...

Du får väl komma på träningsläger hos oss och spela bowling på Wii!
Hur är det med träningsvärken i dag då?
(hehehehe)
Var det DÄR tekakor?! LIIIIIITE väl höga. eller...???? ("du kom ju bara tvåa") ;D
Kramellikram

bokhyllan sa...

Det är roligt med bowling, ännu roligare om man någon gång... på cirka 1000 slag, sådär... får strike.
Kram.

Douglas Söderlind sa...

Vi har faktist funderat över att börja att spela bowling

Carro sa...

Gud vad kul med bowling! haha kul pris! :P

Susanne P sa...

Sv. jag tyckte lite synd om dej att din nagel hade gått av men nu *hulk* tycker inte jag det *hulk*...
Kram

Helen sa...

Helt rätt, det viktigaste är att ha roligt!

En härlig dag till dig!

Kram

Stattinskan sa...

Ha ha ha, du är underbar Camilla :-D

Quila o Ronja sa...

Oh, neej, nageln!!! Tänk vad naglar det ligger i hålen på bowlingklot, blääää. Kul att umgås med arbetskamraterna utanför jobbet ibland.
Hur smakade brödet??? Ser jättegott ut, kanske inte som en thekaka, men vem bryr sig om utseendet.

Sv. Jaa, jag hoppas verkilgen att det blir exakt samma färg.....annars....
Vår fiiina snö, den försvann lika fort som den kom :-(

Ha en fin dag
Kram
Susanne

Stattinskan sa...

PS Jag verkar skicka folk till en blogg jag inte använder ;-)Jag är kvar på Metro

kattiiiiss sa...

Vad goda tekakorna ser ut!

Bowling är roligt men inget för mig.
Ha en bra dag
Kram

Jessi sa...

Haha! Ingen snö i Kalmar, än å de e ja glad för! :)
Å va länge sen de va ja spelade bowling! De måste ja göra nån gång snart! :)

Madeleine sa...

Hejsan! Bowling ska vi på efter jul/nyår nån gång med jobbet, har inte bowlat sen ja, jag kommer faktiskt inte ihåg :). Snygg klockan vart, vill ha. Ha en toppen fin onsdag. Kram Madde

curlingmamman sa...

Aj,aj stackars naglar!kram och fin onsdag!

Anonym sa...

jag har inte bowlat på flera år. hamnar bara i rännan så jag tycker det är urtrist
kram

ansepanse sa...

jo huvudsaken är att man har roligt
kramar

Agneta sa...

japp, naglarna går ofta i bowling, men såååå skoj det är att spela. Nu var det länge sedan sist, men blev väldigt sugen att locka med någon!

Daniel sa...

ojoj så gött, sugen jag blev

Bowling e skitskoj! ta mej me nästa gång!

Johanna sa...

oh jag hatar när naglar går sönder.... :( Hoppas dne växer ut snart :) Måste bowla snart med. Dock utan naglar som går sönder. Maten såg med god ut!

Kul att du är med i utlottningen :)

Anonym sa...

Så du firade "segern" med ett "bakslag"? Hahahaha...
(Den var så dålig så jag fattade den nåstan inte själv :-) )

Johanna sa...

Hihi det är inte jag som skalat dem, det är 3 bloggläsare som antagit min utmaning :)

Ann sa...

Du dom där bullarna ser sjukt goda ut. Nu vet jag varför jag inte bowlar, det är för att jag vill behålla naglarna. Tack för insikten, den kan jag ha som ursäkt nästa gång bowling kommer på tal :)

Mona sa...

Får ni ha sådär långa naglar på ditt jobb?? Det får inte vi. Kanske bra att den gick av men..AJ...säger jag bara.
Kram

Majken sa...

brödet såg riktigt gott ut :-)

Bowling är inte rätt sport om man har långa naglar... men det är väldigt kul :-)

ha en fin dag!
Kram

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Gud va gott med tekakor!

Krönikören sa...

"För mig gick det..." Så generös du är med intima detaljer! Måste bara fråga om det är just kombon baka-bowling som gör det eller räcker det att man gör den ena?

;) Haha

Bara Jag sa...

Har man kul kan man stå ut med rätt mycket :-)
Kram!

soffie sa...

har du receptet på de tekakorna?
å va roligt med bowling det ska vi göra på fredag!Å en kall öl till då jäklar ska jag vinna;)

soffie sa...

tusen tack för receptet himla snabb du va:)
det ska jag baka nån kväll lät ju supergott,
kram

Mia systeryster sa...

Har du motionerat och bakat;) Inte illa=D Synd på nageln bara, det är därför jag inte gärna bowlar;)
Kram

diana sa...

Och kul det är huvudsaken. Kul priser ;)

pillan sa...

därför bowlar inte jag

♥ Sanna ♥ sa...

Vad kul med bowling...men jag blir tokig när bollen eller klotet eller vad det heter inte går dit jag vill då är det bra med barn banan med stopp i rännorna ;)
Hoppas du haft en fantastisk dag sötnos
KRAMISAR

Ann-Louise sa...

Åh nej! Nageln åt helv*te!
Himla bra priskategorier, t.o.m jag skulle ha chans att vinna ser det ut som!

Maria sa...

Det är jättekul att spela bowling men söndriga naglar kanske inte lika roligt/kram

Anonym sa...

haha jag tror jag kan sy en likväl.....
kram

ciara sa...

japp! Dom växer ju ut ganska snabbt igen;)
Gott o roligt såg det ut i alla fall!
Kram på dej/Ciara

gunsan sa...

Bowling är roligt, med eller utan naglar;)
Maten så ju helt ok ut också;)
kramizzzz

Huskatt sa...

Den nageln..aj aj aj det såg inte kul ut.
Men du, penslar du brödet med sirap och sen frön eller har du sirap i degen?

Fenixmonas sa...

Ajaj, ont och irriterande! När vi var på bloggträff förra våren hade en av tjejerna gjort sig fin innan, med nya naglar...det blev till att reparera efter vår bowlingrunda. kramiz

Afrodite sa...

Underbart! =) Ja, inte att du knäckte nageln då, utan att du hade en trevlig kväll, att du vann och blev serverad god mat! Najsigt! =)
Godmorgon!

Sussi sa...

Ja, tamejsjutton.. Vaför går alltid naglarna av!!! Antingen det eller får man fula hack i nageln så man får ta av den själv. Men men.. Det är det väl värt för det är ju riktigt kul att bowla och du fick ju dessutom pris så du "skadade" dig ju inte i onödan ;)

Kramisar

Miss Juni sa...

Alltid skoj att hitta på något med kollegorna UTANFÖR jobb!

Nette sa...

Usch, jag är värdelös på att bowla. Dessutom kan jag inte böja min onda fot så mycket så jag brukar ägna mig mer åt vindrickande än bowling! Men någon ska ju dricka vin också! ;-)

Nu närmar sig helgen, hoppas du får en ledig och skön helg! :-)

Kram!