tisdag 9 november 2010

Pyssling.

Eftersom det börja närma sig advent, så tyckte jag att det var det dax att än en gång köpa en adventsstake.
En sådan som man tänder,ett ljus, varje söndag,ni vet :)
Nästan varje år köper jag en ny.I tro på att jag ska gilla den...men icke.
Så i fjol fick jag nog och sa jag till mig själv:
- Nästa år köper du en med tjocka ljus och en stake du verkligen gillar!
Och lydig tjej som jag är, så lydde jag mig själv ;)
Så i år köpte jag fyra tjocka blockljus.


En låda att ha ljusen i.


Små röda pärlor som jag kan dekorera med.

Och så köpte jag siffror, som skulle sättas fast på ljusen.
Japp...då var det bara att ta fram min pyssliga sida då och få ihop alla delar till en fin stake.
Adventsstake...snuskhumrar! ;)
Så fram med alla saker .
Men.....
Vad konstigt!
Ska siffrorna se ut så här?


Nä...klart dom inte ska.
Var är tvåan,liksom?
Det var bara att packa ihop allt och försöka att pyssla en annan gång. Då man har fått rätt siffror,vill säga ;)

See You!

40 kommentarer:

curlingmamman sa...

Vad fint!var köpte du trälådan och siffrorna blev jättesugen..kram

Majken sa...

åhh vad fint... Vart har du köpt 'lådan'? Lite taskigt m siffrorna... Kan ju inte tända 3e ljuset 2ggr ;-) hoppas du får tag på nya...
Ha en fin dag!
KRAM

Helene sa...

Det kommer att bli jättefint med rätt siffror = ))
Visst är det kul att fixa ihop en själv !!
Ha en bra dag !!
Kram Helene.

Herr Nilssons Fru sa...

Ja men de där blir nog jättefin och egen. Alltid kul att ha små egna saker som inte finns i varenda stuga. Läckra siffror, hoppas du finner rätt siffror oxå.
Uj vad de regnar o blåser idag, hoppas Ni sluppit de vädret.
Kramiz Anki

Huskatt sa...

Men det kommer nog bli väldigt fint när du är klar och har alla siffror rätt. Jag tror jag ska sno den där ideń rätt av!

Helen sa...

Är du alltid så pysslig sååååååå tidigt?
Fint blir det nog när 2:an kommer till rätta!
Ha det gött!
Kram

Sussi sa...

Du körde på samma linje som mig i år. Jag kör också blockljus och siffror. Fast mina siffror gick från 1-4 ;)
Jag har inte hittat något fat än dock. De måste jag leta efter. Härligt!! ;)

Kramisar

Anonym sa...

Du kommer att få en stressig tredje advent. Passa på att vila den andra advent för då händer det inte så mycket :-)

bokhyllan sa...

Kommer att bli fint med rätt siffror. Jag hade en liknande förra året. =)
Kram.

Madeleine sa...

Hej hopp! Vad fint det kommer att bli, har själv tittat på nåt liknande. Kram Madde

Krönikören sa...

Tänk att du är så lydig!

Det blir jättefint även utan siffrorna. De kommer bara att vara i vägen när ljusen brunnit ner en bit. Förresten kan du väl räkna till fyra, ganska lätt, utan att behöva siffrorna? ;D

Diana sa...

Wow, den adventsljusstaken kommer att bli skitsnygg! Jag känner det på mig redan. Titta, du kan ju pyssla!

Carina Sjölund sa...

Det kommer att bli toppen snyggt :) Du är oxå en sådan pyssel lisa :))
Kramar

Daniel sa...

Fina fynd! man får aldrig för mycket ljus!

Jessi sa...

Trisst när de blir strul men snyggt kommer de bli i slut ändan! :)

Miss Juni sa...

Men suck! Blir man trött på sådant strul, eller blir man??
Jag köper oxå ny adventsstake varje år...inte för att jag ogillar den förra, utan för att jag alltid hittar en jag omöjligt kan va utan, liksom...

curlingmamman sa...

Kan man skicka efter den?kram och fin kväll till dig Camilla

Diana sa...

Sv: bra idé! Hoppas bara lössen håller sig på hans sida sängen... ;)

Miruschka sa...

Typiskt att nåt sånt ska hända när man väl kommer sig för att göra något!!!!
Det är bara att ta nya tag framöver;)
Kram♥

diana sa...

Kommer ju att bli skitsnyggt, när du fått ordning på nuffrorna :) Här skippar vi adventandet och kör med värmeljus.

Ann-Louise sa...

Snyggt med tjocka ljus, jag tänker nog också satsa på det. Men redan.... nu blir jag stressad. 1,2,3,4 Ha! Jag kunde!

Anonym sa...

Hittade hit via din kommentar hos Tootsie!
Vad fint du har på din blogg! Sååå, då blir det pyssel en annan dag då?! Ha det gott!/Mormor

ansepanse sa...

det kommer att bli jättefint men inte kan du ha två treor inte :)
kramar

millan sa...

Snyggt och så kreativt! Jag köpte fyra vita färdiga ljus på Ica där det redan stod nummer på...en svart låda råkar jag ha sen tidigare...om jag nu tycker att svart duger som julgrejs förstås. Lycka till med dekorerandet!/Millan

Ingrid sa...

Fin adventsljusstake!! Taskigt med siffrorna bara, sådär lagom typiskt när man tycker man fått till allt

Anonym sa...

den var jättefin men jag ska lägga ut en på min blogg som du bör investera i
kram

Åsa sa...

Gjorde nått liknade ifjol. Fast med små små blockljus på ett fat, och ett stenhjärta som det stod GodJul på framför. I år ska jag ställa ljusen I något eftersom de smälte ner och rann utanför fatet........

pillan sa...

men oj hoppsan , tre tre
Men när den staken väl är klar kommer den att ge dig underbar njutning , helt säkert !

♥ Carina ♥ sa...

Attans att pysslet liksom kom av sig!! Tur att du var ute i god tid :)
Kramkram

Afrodite sa...

Åh, vilken fin stake du ska få!!! Eh...ja, jag menar adventsstake...vad trodde du...?!
Hoppas att du får rätt på nummerna...på ljusen alltså...;)
Kram vännen!

Afrodite sa...

Sv: Du med! Bland alla stakar och nummer...=)
Kram!

soffie sa...

men å va snyggt det kommer bli när alla ljusen blir märkta med rätt siffra så blir det ju perfekt,va pysslig du är:)
kram

Agneta sa...

det kommer att bli jättefint, med rätt siffror förståss!

gunsan sa...

Men jisses vad fint det där kommer att bli, så himlans smart med tjocka ljus så att man slipper springa o byta hela tiden;)

Siffrorna var ju lite lustiga, hmhm.
kramizzzzz

Quila o Ronja sa...

Vad fint det kommer bli! Bild kommer förmodar jag, hihi. Det är väl inget annat, än att ni blir tvugna att fira tredje advent två gånger. Oohhh, hemska tanke. Hur ska detta gå??? Du måste ge fortsättningen på dom båda treorna, hahaha.
Nu måste väl du med fått snö? Eller??

Ha det bäst
Kram
Susanne

Mia systeryster sa...

Attans oxå, alltid ska något bli fel;) Men det kommer at bli döfint när du är klar=D

Susanne P sa...

Nu tycker jag att du överansträngde dej en aning. Överlåt pyssel till de som kan det och gör det du är bra på....Ja, nu kommer jag inte på något exempel men ge mej lite tid så ska jag komma på något du är bra på! ;D ;D
Sv. och värre blev det!
Kram

Stattinskan sa...

Åh, vilken bra idé ... den snor jag utan minsta dåligt samvete ;-D
Gomorron Camilla

MICKAN sa...

Ja, det är snart dags för den. Får väl ta den gamla som jag har. Blockljus var ingen dum ide:)

Emilias sa...

Vad fint :) Var har du köpt lådan med God Jul på?? Tyckte den var jättefin!!
Kram