måndag 15 november 2010

Om Gubben blev nöjd?

Här får ni svaret.














Tydligen...för klockan åkte upp samma dag :)

Och som ni ser i bakgrunden ,så händer det inte mycket på tapetserarfronten.
"Inget är som väntans tider"...heter det så fint..
Och visst stämmer det!?
Hur lång tid ska det ta att göra klart ett rum?
Oj...jag menar tre rum :)
Men en sak är säker... 
Nu vet jag vem det är som är arbetsledaren här i huset.
Ni ska få gissa. Vem tror ni?
Jag ska ge er en ledtråd.  
Jag har jobbat i helgen och det har inte hänt mycket här hemma,ska jag säga.
Vi har ju bara braskamin rummet kvar att tapetsera. Så vad är det som tar sådan tid?
Jo...jag vet faktiskt svaret på den frågan. Det är just "tid" som är problemet. Det finns ingen tid. Ibland så jobbar vi precis tvärt emot varandra.
Och ibland...det är nu.
Jaja...tids nog kommer tapeterna upp och då lovar jag er att jag ska visa före och efterbilder :)

See You!

52 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Vad tufft det blev med klockan :)
Varför stressa idag, det du hinner i morgon.
Ha en fin Måndag!
Kramar

Diana sa...

Kan du inte lägga lappar med verbalahot de gånger du inte har tid att stå och vakta honom så att han sköter sig? ;)
Diggar din klocka bigtime, en sån letar mamma efter (annars kan hon inte se vad den är). Var har du hittat den?

Miruschka sa...

Vilken tur att han också gillade din present;))
Kram♥ och god morgon

Mona sa...

Vilken liten klocka. Ser ni verkligen vilken tid det är på den där?!? :)
Ha de bäst

Sussi sa...

Det blev jättesnyggt med klockan.. Förstår att du *hrm* han blev nöjd med den presenten! ;)
Vardagarna är såna stitjedagar för oss. Med sambons arbetstider är det omöjligt att få nåt gjort på kvällarna..
Men men.. Babysteps som sagt var..

Så fint du fått det här inne. Med snö och allt! :)

Kramisar

kattiiiiss sa...

Vad snygg klockan blev!
En sådan vill jag också ha, julklapp kanske?! :-)

Ha en bra dag
Kram!

Daniel sa...

wooow häftigt med klockan! Snyggt!!

♥ Sanna ♥ sa...

Snygg klocka vännen!!!
här har det inte hänt så mkt det senaste åren .... på renoveringsfronten dvs..
rev ut badrummet och där stannade vi.. nu har det satt igång igen, får se hur länge vi orkar den här ggr
KRAMISAR

Douglas Söderlind sa...

Kanon!!

bokhyllan sa...

Kul klocka!

Jessi sa...

De blev ju riktigt snyggt! :)

Sv. Ja de e verkligen värt att testa morotssåen! Jättemumsig :)

curlingmamman sa...

Fint det blev!kram och fin dag till dig!

Millan sa...

Fint! Man kan inte göra allt på en gång!/Millan

Quila o Ronja sa...

Vilken snygg klocka!!! Tänk att det tar sån´ tid med allt. Vi har förvisso bara ett rum som vi håller på med, men det blir så mycket annat som kommer till.

Ha en riktigt skön dag
Kram
Susanne

Majken sa...

Vad snyggt det blev med klockan. Jag skulle själv vilja ha en sådan men jag har ingen bra vägg att ha dem på tyvärr...

Nu är du ju ledig nästa helg så då blir nog rummet klart ;-)
Ha en fin måndag!
Kram

p.s det var värst vad tidigt du julpyntat iår... d.s

Helen sa...

Så snyggt det blev både klockan och sidan, gillar snöflingorna. Här har vi strålande sol och 10 grader varmt, så det är läge att putsa fönster efter stalltjänsten.

Min gubbe är likadan........
Ha nu en fin dag, nu ska jag ut och ta de sista boxarna!
Ps. Var har du köpt klockan?? Ds

Kram

Hannah sa...

Vilken snygg klocka :)
Kram!

Agneta sa...

snygg klockan blev på väggen!!
Och var glad att ni iaf kommit till att riva ner tapeterna, vi har bara kommit till planeringsstadiet.
Håller tummarna att det blir snabbt klart nu när du är hemma och leder arbetet igen :-)

Ann sa...

Jättesnyggt ! Sån skulle jag vilja ha.
ang det där med minnet så är det vekligen skrämmande hur fort en tanke kan gå upp i rök. Som tur var så kom den tillbaka efter en halvtimme ;)

Ann sa...

Ps
Här är så juligt och fint inne. Mysigt

Carro sa...

fasen vilken snygg klocka!!

Krönikören sa...

Så snyggt det blev! Jag vill också ha en sån, när vi gör om i köket. Snart enligt mig, om hundra år enligt sambon. Var har du köpt den?

Kram

charlotte sa...

åh vad snyggt det blev. var har du köpt den?
kram

Quila o Ronja sa...

Jag igen!
Sv. Ibland önskar man att det inte fanns så otroligt mycket att välja på. Färg, tapeter, golv....alltid ska man göra ett val :-)

Kram
Susanne

Monkan sa...

Supernice !!!!!

Susanne sa...

Snyggt med dessa stora klockor, har också spanat in en på Ur&Penn ;)

Kramen

Niklas C sa...

Svar: Tack =)

Snygg klocka!

Kram

ansepanse sa...

det är väl klart att det är du som är arbetsledaren precis som det är jag härhemma :)
kramar

Susanne P sa...

Hur var det nu igen???
Skulle ni ta bort väggen eller blir den kvar?!
Turligt att den finns där nu så att klockan får någon plats! ;)
Här vaar det minsann julstämning! Fint!
Kram

Johanna sa...

snygg klocka den gör sig där på väggen :)

Anita sa...

Shit så snygg den är! Var har du köpt klockan? Vill haaaaaaaa :-)

Sus sa...

Tack för orkidétipsen...jag ska följa dem slaviskt:)
Ett arbete utan arbetsledare och tillika utan mat och fikaservis...blir inget bra arbete alls...eller som i ditt fall...inget arbete alls alls, överhuvudtaget :D
Kraaaaaaaaaam

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Den var fin!

♥ Carina ♥ sa...

Vad fint det blev med klockan!
Får inte D tapetsera när du är på jobbet? ;)
Kram

Afrodite sa...

Jag förstår sannerligen din otålighet! Jag själv är nyfiken så att jag håller på attdö för att få se resultatet! =)
Kram och godkväll!

Anonym sa...

Skitläcker klocka!
Ibland hinner man liksom inte ta allt på en gång, men det blir nog snart klart ska du se :-)

Susanne sa...

Godkväll!!! jag tycker också det är jätte roligt att tapetsera har snart nya tapet i hela huset. Igår blev jag mormor helt underbart en grabb blev det. Kram

Ingrid sa...

Här är det med äntligen tapetseri på gång. Dottern har ju en lägenhet uppepå och har nu fått tillgång även till det tredje rummet (min pappa har haft kvar det innan) Tapet köpt tidigt i höstas men sen var det ved och husbilsköp och tiden försvann.

maria sa...

Tid är en bristvara...Planering kan vara bra och piskan :)
Ta några semesterdagar om ni har..Men förr eller senare så är det klart..
Klockan blev jättefin :)

Kram

ciara sa...

Men gud vad häftig!
Urtjusigt med en sådan klocka.
Inget som jag skulle kunna ha i min lilla etta förstås.
Men i ditt space gjorde det sej perfekt!
Kram/Ciara

Mia systeryster sa...

Jättefin klocka. Tapetseringen hinner ni nog med så småningom;)
Kram

Lena sa...

Vilken läcker klocka, den skulle passa bättre hemma hos mig ;)
Ha de

Ann-Louise sa...

Vilken snygg klocka! Har aldrig sett något liknande. Vad skönt för dig med några lediga dagar nu när du jobbat i helgen. Min dag gick bra idag, även om det var lite "bölande" emellanåt. =)

Alexandra sa...

Kul! Jag älskar före- och efterbilder :)

Camillasrum sa...

Hihi, ja jag har ju väntat i typ 1,5 år på min tvättstuga ;-) MEN så gott jag mår nu! Kram!

Anonym sa...

tack så mkt. vi har inte den här men jag ska kolla nätet
kram

cecce sa...

Men oj! Vad snyggt det blev med klockan!!! Ursnyggt:-) ha ha...nu var jag fyndig va?:-)

Tycker ni är duktiga som tapetserar över huvudtaget!!

Stor kram

soffie sa...

men wow va snyggt med den klockan,
va ska ni ha för färg där,
va fint du gjort i bloggen.
kram

gunsan sa...

Wow vad snyggt det blev med klockan, super;)
En tapet hit eller dit, en vacker dag ska du se att det blir färdigt;))
Vårt sovrum vill jag helst inte prata om.......där har vi fortfarande "sommaruppehåll";)).........vad gäller tapeterna alltså;)
kramizzzzzz

Huskatt sa...

En sånn där klocka vill jag med ha! Det börjar bli dyrt att titta i din blogg, ljus och grejer, siffror fyndade och sand till och..ha en underbar dag!

Afrodite sa...

Nähä...ingen som är vaken här heller! Är detbara jag som är vaken i ottan??!! =)
Kram och ha en fin dag!
Och godmorgon (när du kommer så långt)! =)

Fenixmonas sa...

Så är det ju oftast, tiden räcker inte till...man får ta det allteftersom...Kramiz!