måndag 8 november 2010

85 år.

I dag fyller våran Farfar 85 år.
Så igår,mellan tapetrivningen och tapetrivningen ,så var vi hos honom på kalas.
Syrran hade gjort en smarrig smörgåstårta.














Men som sagt...det är idag, han fyller,så nu tycker jag att vi  ska ta och hylla honom, med en sång.
Är ni beredd?
♫♪♪♪ ♫ ♪  ♫♫ ♪
Ja,må han leva. Ja,må han leva. Ja,må han leva uti hundrade år.
Ja,visst ska han leva. Ja,visst ska han leva. Ja,visst ska han leva uti huuuundradeeee ååååår!
♪♫ ♫ ♫♪♫  ♫ ♪ ♪
Ett fyrfaldigt leve för Hastan.
Han leve.....Hurra! Hurra! Hurra! Hurraaaa!
(Fanfar!!!)
Ja....självklart bjuder jag på en bild, på syrran,farfar och mig :)

 Oj...det blev visst två bilder  ;)

Och fyra generationer.



See You!

47 kommentarer:

Stattinskan sa...

Ett stort grattis från mig också men om jag kindpussar blir han kanske generad ;-)
Gomorron härliga Camilla

Susanne P sa...

Jag kunde inte sagt det bättre själv! ;)
Han är ju bara så bäst, näst efter dej & mej! ;D
Kram

Carina Sjölund sa...

Grattis till honom! Det är så roligt med kalas :)
Nästa år firar vi en som fyller 80 och en som fyller 40 år.
Kram på dig

Miruschka sa...

Men jag ser bara tre generationer!!!
"Gammelfarfar",farfar och de yngsta ser jag ju, men det fattas ju en person;)
Grattis till farfar!
Kram♥ och god morgon

Diana sa...

Grattis farfar! Vilken smarrig tårta syster gjort, hon är bra hon. Hehe!
God morgon!

Helen sa...

Hälsa å gratta!
Smörgåstårta är minst lika gott som räckmacka.....å ja det blev ett glas!
Ha en go dag!

Herr Nilssons Fru sa...

Ja just de ja, Susanne o du är ju systrar..*ler*. Var nydligen o berömde er farfar hos henne, men lägger ett gott ord för honom här med, är väldigt impad av "inga hål i tänderna". Hoppas Ni brås på honom.
Jo du har ju sovmorgon om du sover till sju...skratt. Nä då, jag brukar inte stiga upp så där tidigt, men sista tiden har jag från o till vaknat vid 3 tiden o kan INTE somna om. Idag sket jag i att äns försöka helt enkelt.
Kramiz

♥ Sanna ♥ sa...

Grattis till farfar!!!
Hoppas att du går en alldeles underbar vecka nu
Kramizar
Och såååå fina bilder,( du e ju skitsnygg vännen!!!)

bokhyllan sa...

Grattis till farfar!!!
Kramar.

Ingrid sa...

Ja, grattis till jubilaren. Skrev precis till syrran din att den bilden med kindpussarna bara MÅSTE ni ju förstora och ge honom i julklapp, KANONBILD!!

Ann-Louise sa...

Nu har jag nynnat en trudilutt för farfar. Grattis!
Men som sagt... verkligheten har landat även här! =)

Diana sa...

Sv: Jag tänkte er slåss för min gunst...

Sussi sa...

*harkel* La la la la laaa la laaaaa la
Så där ja.. Nu är man uppsjungen ;)

Så pigg din farfar såg ut för den anrika åldern av 85. Roligt med bilden på fyra generationer. Roligt för honom med pussbilden med ;)

Kramisar

curlingmamman sa...

Coolt,jag vill oxå bli minst 85!kram och fin dag till dig!

Mona sa...

Fina bilder. Härligt att ha farfar kvar. Du var lite smålik honom.
Kram

Quila o Ronja sa...

Och nu??? När jag sjungit så vackert??? Blir det någon smörgåstårta? Eller???
Sv. Javisst, blev ju så vansinnigt inspirerad. Har stått i startblocken länge. Tur att ni startade ;-)))

Ha en bra dag, själv ska jag tapetsera nu.
Susanne

Miruschka sa...

Svar: Det var en stoooor komplimang:)))

Krönikören sa...

Härliga kort! Fast farfar ser lite generad ut, eller är det tillbehören som gett röda kinder ;)
God morgon!

Madeleine sa...

Ett stort Grattis till honom. Tapetseringen går undan. Ha en fin måndag. Kram Madde

Douglas Söderlind sa...

Bra bild

sara - Glitterögon sa...

Grattis farfar :)
Aldrig fel med smörgåstårta.

Fina Frun sa...

HURRA, HURRA!

ansepanse sa...

GRATTIS till er farfar! vad fina ni är allihop!
kramar

Emilias sa...

Grattis grattis :) Fina bilder på er!!
Kramkram

Johanna sa...

Nu ligger vinnaren av chokladfontänen upp! Kika in och se om det var du som vann! Tack för ditt deltagande, var gärna med i framtiden!

Majken sa...

Vilka härliga kort...
Han ser pigg ut farfarn :-) Grattis till honom :-)

Skynda dej med tapeterna nu då... det tar ju en eeeeevigheeet ;-)

ha en riktigt skön måndag!
Kram

Daniel sa...

åååh så fin han e! Hurrar å grattar!!!

Bara Jag sa...

85 år är en aktningsvärd ålder! Stort grattis!

Kram!

Marran sa...

Stort grattis till er farfar ! Det verkar som att ni hade en fin dag!

Sus sa...

Härliga bilder!
Som jag skrev till din syrra...Så bra har ingen av er nånsin mått ;)
Kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

Jättegrattis till honom!
Då har du ju en giltig anledning till att bilderna dröjer. Fast nu börjar jag bli ganska otålig här va?
:-D

Eva sa...

Åh, det är roligt med såna där kalas.
Och så ÄLSKAR jag smörgåstårtor! :-P

Sv: Asch, men nu har vi det ju lugnt... så det är inte synd om oss! Fast för två år sedan var det ju inte roligt, då var det nog som värst. Fy sjutton. Känns overkligt idag, som om det bara var en otäck dröm. Men jag är glad att det är över :-)

Mia systeryster sa...

Grattis till Farfar!! Vilka fina bilder på er alla. Kul med kalas=D Ni verkar vara en härlig familj=D

♥ Carina ♥ sa...

Vad fina ni är allihopa. Och grattis till er fina farfar!
Kram

Jo, just det. Tårtan var också fin :)

soffie sa...

♫♪♪♪ ♫ ♪ ♫♫ ♪
Ja,må han leva. Ja,må han leva. Ja,må han leva uti hundrade år.

maria sa...

Vad fina ni är :)
Grattis till farfar !

Kramen

Anonym sa...

han ser mkt yngre ut än 85´men det gör ju du med :) yngre ut än för din ålder alltså
kram

Camillasrum sa...

Vilka fina bilder på er :-) Hoppas farfar fick mycket tårta o kramar! Ha det gott, kram Camilla

Helen sa...

Här var det inget nytt.........
Såg att det blev ett C i mackan, skriver på värmländska ibland, inte stockholmska för då hade det blivit reek.
Sussa sött

gunsan sa...

Ohhh vad fin farfar är o grattis till honom;)
Superfina kort på er allihop och du bruden, jädrans vad snygg i håret du är;)
kramizzzzz

Huskatt sa...

Stort grattis till Farfar och gudars vilkenn smarrig tårta!

Fenixmonas sa...

Godmorgon ovch grattis till honom! Jag har barn som fyller idag o i morgon! Kramiz

Stattinskan sa...

Gooood möööörning Husum :-)

Miss Juni sa...

Vilken söt farfar!! GRATTIS!
(Och vilken smarrig smörgåstårta!) =)

Agneta sa...

vad roligt med en bild på flera generationer, och farfar ser inte alls ut att fylla 85 år! Ett stort grattis

Fenixmonas sa...

Såg allt ditt inlägg om ljus och siffror men kunde inte få upp kommentarsfunktonen där...Kramiz

Carro sa...

åå, smörgåstårta är ju bland det godaste som finns!