fredag 4 juni 2010

Mera minnen.

Som jag sagt tidigare har jag inte så många minnen från det jag var barn.
Men som tur är, har jag några saker som jag lyckats spara från det jag var liten.
Och det är väl ett sorts minne,fast man inte minns dom ;)
Bland annat har jag sparat dessa skor.













Dom vita skorna är i storlek 17 och jag fick dom av en av mina mostrar, då jag var sex månader.













Som ni säkert förstår minns jag inte det, men min mamma har berättat att jag fick dom då.
Och man ska väl ändå lita på sin mamma...eller? ;)
Träskorna fick jag några år senare. Jag vet inte vilken storlek det är men dom är 5cm längre än dom vita.
Och se... hur nötta dom är.













Nja...i alla fall den vänstra skon,eller högerskon,beroende hur ni ser det ;)
Hur gick jag som?
Jag kanske bara var halv lat på den tiden ;)

See You!

21 kommentarer:

pillan sa...

Träskor ja det har man än.

percingen i naveln är flera år gammalt , bara smycket som är nytt

hoppas du får en skön fredag

Carina Sjölund sa...

Jag har ett par skor med storlek 16 kvar sen jag var liten.Det är lite skillnad på skorna då och nu!Ha en bra dag! Kram på dig!

Stattinskan sa...

Du hoppade väl på ett ben :-) det gjorde man ju som barn. Jag har också mina sparade ... och det var ju så länge sedan att de säkert är värda en förmögenhet på auktion ;-D

Anonym sa...

varför minns du inte? har du råkat ut för en olycka eller opererat dig eller nåt?
kram

Afrodite sa...

Hihi...vilka härliga "minnen"! Näpp, nu måste jag ut och sola...;)
Kram och go' fredag till dig!

Åsa sa...

Tänk att dom första skorna är så speciella!

Diana/Decdia sa...

Fysiska minnen är skoj! Jag har också ett par vita finskor som är mina första.

Miruschka sa...

Idag köper man knappast träskor till sina barn. Jag minns när Rebecca var ca fyra år, då fick hon sina första.
Hur kunde de springa och leka i dem, måste ha varit besvärligt.
Ha det bra/kram

sara - Glitterögon sa...

Trevliga och väldigt söta minnen att spara :)
Ha en fin dag - kramar.

ansepanse sa...

några egna barnskor har jag inte kvar men jag har sparat några av flickornas
kramar och ha en fin fredag

Madeleine sa...

Vad kul, jag har inga såna minnen kvar sen jag var ett litet barn. Ha en skön helg, Kram Madde

Mona sa...

Roligt med minnen. Jag har rensat ur en del, men mycket teckningar har jag.
Kram (skrev "krem" i vanlig ordning...fniss)

Moster sa...

Fick du dom av mej?????? nä det finns ju fler som tänker på dej!

Susanne P sa...

Skotokig redan som bara?!

Och du...jag tror inte att vi drog i dockan Anna, det var nog bara jag som höll och du drog! ;)
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Har du skorna som prydnad ute i trädgården?? ;)
Kram

Sus sa...

Kul med sparade minnen. Jag har själv inga men mina barn har sina första skor upphängda på min hallvägg...färdiga att hämtas när de blir gamla nog att förstå VIKTEN av dessa ting :)

Kraaaaaaaaam

soffie sa...

å va roligt att ha så mycket minnen från din barndom,Jag har kvar mina allra första skor som mamma har sparat:)
kram

Susanne P sa...

Sv. ja, så äre när man ska lägga höna i blöt ve ett... ;)
Kram

cecce sa...

Hej!
Nä. Solkräm är inget för dej:-)

Vad kul att du sparat dina saker. Sitter här och funderar på om jag sparat något...Det enda jag kan komma på är en hårlock från min första klippning. Varför sparar man det???:-)

Ha nu en skön helg och sola på!!

Kramar

gunsan sa...

Ohh vad härligt med gamla skor, o träskor sen, det ser man ju inte ofta nu för tiden, förr gick man ju alltid i träskor.
kramizzzz

Sussi sa...

Jag har inte sparat en enda sko från när jag var liten. Jag vet inte om mina föräldrar fortfarande sitter och trycker på saker, antagligen gör dom det :)
Men träskorna kommer man ju ihåg. Jag hade ett par blå som jag tyckte så mycket om. Jag hade inte alls någon förståelse varför dom var tvungen att kastas när dom var helt utnötta!! Likaså gäller det mina röda sammetsbyxor!! Dumma mamma ;)

Kramisar