måndag 21 juni 2010

15 år igen.

Nu har jag gjort något som jag inte har gjort på många många år.
Jag har nämligen....

...kört moped.

Lätt som en plätt hoppade jag upp på mopeden.












Sedan vinglade jag lite hit.















Och sedan vinglade jag lite ännu mera hit.













Sedan körde jag full fart framåt.

















Nja...full fart var väl kanske att ta i,men framåt gick det.
Jag körde runt kvarteret utan några problem.
När jag väl var hemma klev jag stolt av mopeden.
-Var du orolig då jag var borta så länge,frågade jag Sanna.
-JAAA,svarade hon.
-Då kanske du kan förstå mig... att jag kommer vara orolig ,då du ska ut på vägarna.
-Jag var inte orolig över dig. Jag var orolig över mopeden.

:0

Nu tror ni säkert att det var det som jag gjorde ,som jag skulle göra... som jag inte hade gjort på 20 år.
Nä!!
Där trodde ni fel!
Nä,ni hade egentligen inte fel.För kört moped har jag heller inte gjort på över 20år.
Men vad var det jag menade då?
Jo...
Det jag har gjort är detta!
















Nu var det faktiskt meningen att det skulle bli mycket ljusare slingor i håret, men så blev inte fallet. Utan så här blev slutresultatet:











Jag har inte haft "blekta" slingor i mitt hår på över 20 år.
(Förutom här.)
"Blondare" än så här kan jag kanske inte vara ;)
Jag kan ju inte vara alltför lik min syster ;)

See You!

29 kommentarer:

Sussi sa...

Nämen ser man på.. En bild på frisyren, så trevligt! Snygg var den också :)
Jag som tänkte skriva att du vill se min sminkning när inte ens jag får se din frisyr!! Den föll liksom platt till golvet nu hihi
Jag får komma på en annan anledning alltså ;)

Jag körde moppe en gång för lääääänge sen. Min kompis hade fått en i present. Det gick skitbra fram till jag skulle svänga in på en väg som var lite grusig. Jag gled lite och blev skiträdd så jag hoppade helt enkelt av i farten..
Du kan ju gissa om min kompis blev glad på mig. Som tur var blev det bara en liten repa hihi¨
Sen dess har jag inte kört igen..

Kramisar

Petra sa...

Vad skoj att köra moppe igen.
Tycker att dina slingor är fina.

Miruschka sa...

God morgon!
Tror också att de där slingorna inte ska vara ljusare, tycker det såg jättesnyggt ut.
Rebecca fick en moped när hon fyllde 15, körde en gång och aldrig mer. Hon blev nämligen så rädd när hon tvärsläppte kopplingen och mopeden skuttade framåt;))
Ha en skön måndag/kram

Carina Sjölund sa...

Det blev ju jätte snyggt med dom där slingorna,fin färg oxå.Ha en bra dag! Kram.

Marran sa...

du blev väldigt fin i håret! :)

SV:
tack så mycket :)

Anonym sa...

Blev ju jättefina slingor!

Jag började inte köra moppe förrän jag var över 30 år. Slow starter, liksom. Sen körde jag moppe till jobbet på somrarna ända tills jag flyttade hit. Här törs jag inte varken cykla eller köra moppe - trafiken är inte direkt den lugnaste...
:-)
Kram

Miss M sa...

Jag bara älskar att åka moped fortfarande och funderar starkt på att köpa en gammal Puck Dakota bara till mig själv ;) KRAM

Mia64 sa...

se där jag..snyggt med slingor i håret.Ha den bästa måndagen /Kram

Tigris Predikantan sa...

Ja, jag kan knappt cykla ordentligt hur skulle det då gå med moppe? *ler* Fina slingor, passar fint!
:)

Mona sa...

Bli blond vettjá. Det är MYCKET roligare! ;)
Kram

Diana sa...

Håret blev snyggt, fräckt med slingor. Coolt också att du åker moppe. Men vad skådade mitt öga, ett par lila Foppatofflor? Som du dessutom bar utanför husets gränser... tss. ;)

Lena sa...

Kul med moppe. Du kör väl inte omkring i området och stör grannarna ;)
Ha de

Madeleine sa...

misstänkte att det var nåt med håret du skulle göra, jätte fint vart det. Moped har jag faktiskt aldrig kört, aldrig varit intresserad, kanske jag provar när grabben blir 15 till jan. Kram Madde.

Susanne P sa...

Ha, ha, ha! Det såg ju säkert ut när du körde... ;)
Ljusa slingor??!! Då ska du se mina!!!!
Kram

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Du ser ut som en tonåring på den där moppen!
tuff frilla!

Åsa sa...

kanske du skulle ha provat klorin? =)

♥ Carina ♥ sa...

Vad fin du blev i håret, men det är ju du jämt :)
Kramen

Mollan70 sa...

jag försöker samla mod till att prova att åka på sonens Yamaha men än vågar jag inte. Fniss! Man blir visst larvigare med åren!!!

Mia systeryster sa...

Fasen min kommentar stack iväg ngn stans i cyberrymden. Jag skrev att det var lagom med slingor, det blev fint. Jag har inte kört moppe på säkert 25 år. Kram

cecce sa...

Hej!
Jag tycker du blev alldeles lagom ljus i håret!
Coolt och moget:-)

Jag har aldrig kört moppe!
Däremot kör dottern en likadan som din dotter.
Å det går minsann undan.
Bäst man inte ser!:-)

SV: Hästbettet var inte så djupt men det sved ordentligt. Har inte pratat med min systerdotter i dag, men antar jag hade hört något om det blivit värre...

Kramar!

soffie sa...

å va kul med moppe,
å va snygg du blev i håret,
ha det gott

diana sa...

Vilken cool frilla du har :)

gunsan sa...

Ohhhh nu gäller det att man ser sig för ute på byns vägar;)) man vet ju aldrig, du kanske får mersmak;))
Riktigt tuff frisyr o mycket snygga slingor, perfekt färg;)
kramizzzzz

Sus sa...

Har inte kört moppe sen jag var 15 och då hamnade jag i rabatten :)
Och inte heller gjort slingor på minst 20 år.
Du blev så fin så fin, precis lagom ljust! Och moppeturen blir jag lite avundsjuk på, skulle vilja testa! Men våga?

Kraaaaaaam

Marran sa...

mm jag får försöka hitta på någonting. På onsdag blir det picknick i allafall:)

Bara Jag sa...

Jag kommer aldrig att kunna slinga mitt hår..... Den där mössan är bara för FUL!

Fenixmonas sa...

Morn. morn! jag fick sluta att dra bort konstiga strån...Hade jag fortsatt så hade jag inte haft några strån att dra idag...hihihi...Kramiz

Fröken Ellinor sa...

För det första, bröllopet så vackert. Jag erkänner att jag lipade en skvätt när jag läste kvällstidningarna dagen efter.

Sedan, du blev grymt snygg i håret. Kul att fixa till sig lite annorlunda än vad man brukar. :)

Och moppe sen,vad roligt!!!!! Säga vad man vill men det är kul att köra. :)

Hannah sa...

Hej!
Det blev ju riktigt snygg. Kul med lite liv i håret.
/Hannah