lördag 26 juni 2010

En sommardikt.

Hur mår ni dag?
Ont i huvudet? ;)
Som jag sa igår så jobbar jag i helgen. Det blev alltså lugna puckar för mig i går.
Som tur är har jag en mycket kär vän som bjöd oss på middag.
(Och visst drack jag ett......två glas vin till maten....och snaps.....och likör.)
Det måste man väl få unna sig.
Men jag tror att jag var ganska lugn ;)
Tusen tack Carina för en jätte trevlig kväll.
Kvällen blev kort( plikten kallade,för oss som har ansvar i helgen? ;) ....men det blev en mycket trevlig kväll.......som vanligt då vi är tillsammans.

Men nu till en "dikt" som jag skrivit alldeles själv ;)

"En död mygga,
är en bra mygga.
"














Japp....det var allt! ;)

See You!

22 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Tack själv för en trevlig kväll!
Jag gillar din dikt. Den går ju att förändra lätt liksom. Man kan ju byta ut mygga mot orm, geting, knott, fästing, spindel, skalbagge......
Hare lungt på jobbe´
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Ni verkar haft en trevlig kväll,fast den blev kort!Tråkigt att måsta jobba midsommar helgen,men man har väl inget annat val när plikten kallar.Ha en bra dag!Kram :)

Afrodite sa...

Nope, ingen huvudvärk eller någon annan baksmälleåkomma, faktiskt! =) Lite trött och schleeten kanske, men det handlar nog mest om dansande virvlar in på småtimmarna...=)
Låter underbart, din och Carinas midsommar! =)
Och vilken dikt! ;)
Kram på dig vännen! (sorry att jag varit lite frånvarande...but I'm back! ) =)

Diana sa...

Det verkar som om du hann med att fira alldeles lagom trots arbete. Härligt! Men varför inga bilder på gårdagen? Det är ju typ lag... ;)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Det var en fin dikt!

Sus sa...

Jag mår alldeles utmärkt, trots vin till sena timmen. Men...inget jobb idag, du får slita och lida, men snart är det väl slut :)
Det finns en stor fördel med mina trakter...bara fyra mygg skådades i går, varav två är garanterat DÖDA!
Mycket bra dikt!

Kraaaaaaaaaaaaaam

Petra sa...

Haha, underbar dikt.
Ingen skållebonk här idag.

Miss M sa...

*S* älskar din dikt, som fångat så mkt på så få rader ;)

Ha det gott! I morgon bär det av till Bornholm för vår del =) KRAM

Tigris Predikantan sa...

Gillar din dikt! Varför skall man krångla till de när kort = bra?
:)

Stattinskan sa...

.. men är det inte så att underbart är kort? :-)
Kram

floosan sa...

vilken underbar dikt, kan inget annat än att hålla med kram

♥ Sanna ♥ sa...

Hoppas att du hade en underbar midsommar, och sååå rättdu har angående mygg hatar dom....
Bort med dom alla
kram

anne sa...

Det var en mycket djup dikt, om det är OK för dig skulle jag vilja skriva en analys på den vid tillfälle! ;)

cecce sa...

Du borde bli poet!:-)

Hoppas du haft en fin helg trots jobb!

Kramar!

Bara Jag sa...

Plikten framför allt!
Kram!

gunsan sa...

Ohh den där dikten var sååååå bra, den säger allt;))
krmaizzzz

Mia64 sa...

Blev en lugn kväll här med .Ha en fortsatt skön helg /Kram

Mia systeryster sa...

Ingen huvudvärk här, trots vin o snaps. Lugnt, mysigt, med bad och båtfärd, och midsommarfirande som sig bör;) Kram

Sussi sa...

En bra dikt det där. Jag kan inte ens räkna till hur många myggbett jag fått under helgen..
Hatar dom små liven!!

Ingen huvudvärk för oss på midsommardagen inte. Vi tog till och med bilarna på dan för att åka och titta på dragkamp. Jag är såååå imponerad av oss :)

Kramisar

Lena sa...

Vilken fin dikt du har skrivit.
Den fastnade med en gång i hjärnan.
Ha de

Stattinskan sa...

Har "vi" tagit sovbmorgon idag? ... det gjorde i allafall jag och nu börjar det bli bråttom :-)
Gomorron

diana sa...

En mycket bra, djup och tänkvärd dikt :)