måndag 28 juni 2010

The Final Countdown.

Japp...nu kan jag snart börja nedräkningen till min semester.
Efter i morgon kväll kan jag räkna arbetsdagarna på mina fingrar.

10
arbetsdagar kvar innan mina sex veckors semester börjar .
10 arbetsdagar!!!!
Det är ju nästan ingenting.
Sex underbara lediga veckor att se framemot.
Måtte det bli fint väder då.
Det blir så mycket roligare då.
Åka båt,sola,bada,fiska.....nå ja....sola i alla fall ;)
Visst är det roligt att fiska också,men bara om det nappar mycket.
Och visst är det roligt att åka båt också, men jag har en väldig respekt för vatten.
Näst intill rädd,faktiskt.
Undra om David har tänkt på det???
Vem skulle rädda honom om han skulle ramla i vattnet?
Jag???
Haha...jag som måste hålla för näsan om jag nu måste vara under vattnet.
Och bada.....det gör jag bara utomlands.
Och vem skulle köra båten?
Jag och tjejerna kanske hamnar i Finland med båten medan David lugnt och skönt simmar hem igen.
Det kanske är det han är ute efter.
Det kanske är därför han är så ivrig... att vi ska ut med båten så snart som möjligt ;)













See You!

27 kommentarer:

Susanne sa...

Skönt att det vankas semester för din del och 6 veckor är ju inte fel :o)
Förstår om nedräkningen har börjat!!!

Ha en bra dag
Kramisar

Sussi sa...

Jag hoppas också du får njuta av 6 härligt soliga veckor :)
Jag hör att dina fiskekunskaper och båtkunskaper är ungefär som mina. Nästan obefintliga hihi
Fiska är kul som du säger så länge det nappar. Men jag måste ha någon med mig som kan ta bort fisken från kroken också. För det gör inte jag!! Ibland har jag lyckats med att skaka av den från kroken.. ;)

Kramisar

Susanne P sa...

Ni får håller er nära land om nu David skulle hamna i vattnet för inte kan jag se mej dej hoppa i och rädda honom...med förhållen näsa... ha, ha, ha!
Kram

Sus sa...

Visst får du bara sol och värme på din semester:)
Ge helt enkelt sjutton i att äventyra familjen med några båtturer. Det verkar inte riktigt tryggt...liksom :D
Hej och hå...kämpa på...snart är det bara bikinin på!

Kraaaaaaaaaam

Åsa sa...

Jag har också två veckor kvar till min semester. Hoppas solen håller i sig så att vattnet är minst 25 grader då....(annars badar inte jag).

Carina Sjölund sa...

Härligt att du har snart semester,men tänk då är ju min slut. :( Ha en bra dag! Kram.

Diana sa...

Sex veckor?! Wow, någon har sparat på sina semesterdagar. Haha. Själv gör jag av med mina på löpande band och måste nu hålla hårt i dem inför Kina. :)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

förstår att du längtar!
10 dagar går fort.

♥ Carina ♥ sa...

Sitt ner i båten och ha flytväst på, så ska du se att det går bra :)
Du kan ju ha en klädnypa på näsan också så du har båda armarna fria i fall du behöver simma...
Kram

annas perssonliga sa...

Hej!
Båt, vatten o sol är mysigt men man ska ha respekt för sjön. Glöm inte flytvästar så ordnar det sig nog!!!

Kram

Miruschka sa...

Lite lugn och ro skulle nog inte kännas helt fel för David, tre tjattrande fruntimmer runt sig hela tiden;))
Tänk då på J som ett tag hade SEX stycken hemmaboende, till och med katten är av kvinnligt kön:)
Ha en bra måndag/kram

Anonym sa...

Sex veckor låter helt underbart! Då kan du ju öva på att vara under vatten utan att hålla för näsan och på att köra båt. Gott om tid för att öva upp dig :-)

Petra sa...

6 veckor!!!! Det är ju helt galet underbart jö.

pillan sa...

fniss ,,lika även där märker jag ..kunde varit jag som skrivit ...hihi

9 jobb dagar kvar nu sen får jag 5 veckor ..sååå skönt alltså

anne sa...

Ute på vatten är inte heller min grej om det nu inte är en jättefärja jag befinner mig på.

Afrodite sa...

Åh, vilken gottegris! Sex veckors semester!!! =) Väl förunnat, tycker jag! =)
Jodå, båda dina kommentarer kom med! Och OK då...i morron får du (kanske) se chockrosa bikinin in action. Idag får du bara se mitt strandläger...;)
Kramiz

Anonym sa...

sv: Men om du missade storken, hur vet du då att den var där???
;-)

Diana sa...

Sv: Bara du uppdatarar bloggen nån gång så är det ju inte hela världen om man inte gör det lika frekvent.

Mollan70 sa...

Snart är väntan slut och din semester är här.
Vi får hoppas att vädret håller i sig.

Maria sa...

Vad härligt med 6 veckor ledigt :)
Mina 6 veckor börjar på måndag :)

Ser att ni firar 10-årig bröllopsdag nu i veckan <3 Hur ska ni fira ?

Kram kram

gunsan sa...

Härligt värre med 6 veckors semester o mycket sol bad båt o .............en o annan liten promenix hihi;)
Båtturerna kommer att gå som smort, gör som Carina säger, klädnypa o flytväst, då kan ingenting gå tokigt, ja det skulle vara om du behöver nysa då..........
SV: trumpeterna växer o frodas, kikar varje dag efter knoppar;)
kramizzzzz

cecce sa...

Haha!
Ja vem vet???
Han kanske ser sin chans:-)
Härligt med så lång semester. Men det har du ju gjort dej förtjänt av!!

Kramar

Mia systeryster sa...

Det värsta är att komma i båten;) När man väl sitter där så är det ingen fara. Ha flytvästen på bara. 6 veckor , så otroligt lyxigt!!Kram

Bara Jag sa...

Nu kom du allt på något!! Han kanske har en slags baktanke som du inte har tänkt på tidigare!

Kram!

Fenixmonas sa...

Förstår att nedräkningen har börjat! Japp! Nappa måste det ju göra annars är det inte lika kul! Kramiz

Stattinskan sa...

Haha - du får skaffa dig en näsklämma och grodmansdräkt så ordnar det sig säkert ;-D
Gomorron

Miss Juni sa...

6 veckor??!! Guuud vilken lyx! Så härligt det låter!