söndag 20 juni 2010

Dagen efter dagen G.


Jaha...
Då var det gjort.
Både Viktoria och Daniel ha sagt ja till varandra.
Gud så vackert det var.
Jag satt som fastklistrad framför tv:n så gott som hela dagen...och kvällen.
(Tur att jag är van att sitta framför tv:n mycket och länge ;) )

Till middagen gjorde jag en tre rätters.
Och självklart kom fin porslinet och flaggan fram.

















Till förrätt blev det:













Rostad toast med skagenröra och egenodlad gräslök.

Varmrätt:













Stekt kalv entrecote med kantarell sås, potatisgratäng och en fräsch melonsallad.

Efterrätt:












Kladdkaka a´la Camilla med handvispad vanilj visp.

Kort och gott.....en riktig underbar dag.

See You!

34 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Det lät trevligt.kram på er.

Miruschka sa...

Men vem lagade maten??
För du hade väl inte tid med det??
Kram och god morgon!!

Miss Juni sa...

Åååh vad smaskens...ok, jag får väl erkänna att det slog lite högre än min chorizo med färdigköpt potatissallad... :)

Fröken Ellinor sa...

Men åh vad mysigt att gjort det till en hel grej :) Jag fastnade också i TV:n, ändra fram till bröllopsdansen. Så pampigt, så vackert!

Bara Jag sa...

Här blev det inte trerätters, faktiskt inte ens 1 min. framför TV:n

Sussi sa...

Här har vi en som vet hur man firar!! Vi skäms lite.. vi glömde till och med att flagga! ;)
Inte kunde jag hålla mig borta från att titta på bröllopet heller. Jag skulle bara titta lite sen var man ju fast. Vi hade bröllopet på som bakgrund under tjejkvällen med hihi

Sv. Jag köpte teét på teaffären som ligger i gallerian efter åhlenshuset (kommer aldrig ihåg vad den heter) nere på stan..

Kramisar

Rita sa...

Det så gott ut =)
Jag såg nästan allt fr o m att de gick in i kyrkan. Egentligen inte så intresserad, men det var kul o se alla dessa vackra smycken ;)
Hoppas att de lever lyckliga i alla sina dar!
Ha de gott!
Kramis/Rita

Petra sa...

Så fint och mysigt du hade gjort det.

Tigris Predikantan sa...

Det där ser riktigt mumsigt ut!
:)

ansepanse sa...

:D trevligt hade ju du också då
fast jag tittade som sagt var inte
kramar

lillaMy sa...

Ser underbart gott ut:=) Kram

gunsan sa...

Vilken härlig dag du hade o sicken god mat;))

Ska det firas så ska det ;)
krmaizzzz

Carina Sjölund sa...

Hade du tid att laga all den maten?men gott ser det ut i allafall!Ha en bra Söndag!Kram på dig.

marie sa...

Vi skålade i champagne och åt chokladdoppade jordgubbar.....Det var mycket kärlek i luften igår.
Hoppas kärlekskänslan stannar kvar länge, länge.
Ha en skön söndag. kram

Mia64 sa...

ja klart man måste fira lite själv medans man ser på det.Ha en skön söndag /Kram

Sus sa...

Ja visst var de söta!
Du hade en smaskig egen bröllopsmiddag, ser jag.
Trevlig söndag, kraaaaaaaaaaaaaaam

Diana sa...

Vad trevligt att du gjorde det så fint!
Men hur hann du med en trerätters middag om du satt bänkad framför tv:n? Jag hann knappt gå på toa. ;)

Mona sa...

Vad trevlig mat du gjorde till middagen. Själv åt jag middag ur en matlåda på jobbet igårkväll. :)
Kram

Susanne P sa...

Vilken festprisse du är!
Men visst var det vackert...
Vad jag grinade!!!!
Kram

diana sa...

Visst var det alldeles, alldeles underbart :) Här satt vi, jag och maken, som sälar i soffan :)

Anonym sa...

Mmmm.... Smarrigt!
Jag tittade inte på tv igår. Men jag satt klistrad framför datorn och svtplay :-)

soffie sa...

otroligt vackert var det och jag tycker de är så mysiga och avslappnade,de såg verkligen kära ut,
MUMS va gott ni har ätit,
kram

Eva sa...

Oj, ser att ni firade rejält hemma hos dig!
Ser ju supersmaskigt ut! :-P
Ja jag satt också framför datorn, i timmar! Och snyftade för att det var så himla rörande. Vilket härligt bröllop!
Sv: Nä, jag har inte fått så mycket hjälp av läkare. Bara smärtstillande, men nu tyckte de på akuten att min vårdcentral borde utreda min värk i höften som jag haft i över ett år. Det kan vara grundproblemet.
Själv hoppas jag bara att jag blir bättre till den 1 juli då jag börjar semestern.
Ha en fin kväll!
kram,
Eva

Madeleine sa...

Vilket bröllop, fantastiskt. kolla stort sett hela dagen. Kram Madde

♥ Carina ♥ sa...

Åh, vad abitiös du är. Hade du tid med matlagning? Vi värmde rester och åt framför tv:n :)
Kramen

Miss M sa...

Hej! Ville bara berätta att jag kommer att lägga ner min blogg, dock tillfälligt i ca 2 månader då jag har både f.d elever och f.d kolleger som jag absolut inte vill ska läsa min blogg! Har försökt flytta den till annan adress, men då måste jag göra om hela bloggen, därför väljer jag detta sätt! Men spara mig bland dina favoriter, om du nu har mig där ;) Cause I´ll be back =) XOXO Miss M

marie sa...

Tack och lov var vi inte på stranden,,,,,,bodde 30 m därifrån och vi var på väg. Hade vi varit på stranden tror jag i nte vi hade kommit hem hela familjen.
Det konstiga är att vi var på väg tidigare på morgonen, hade packat o fixat klart för stranden . Jag öppnade dörren men tittade då på maja som var 4,5 år och sa. nej, vi går in o tar ut dina flätor innan vi går....( Hon hade huvudet fullt av såna där småflätor som tjejerna brukar göra..)
Vi gick in igen o fixade håret, tog nästan en timme innan vi ar klara...
Kan inte fatta vad som flölg i mej, varför skulle vi helt plötsligt ta ut flätorna????
Det var det som räddade oss.
Hade verkligen våra skyddsänglar med oss.
Vi fick sen springa genom vattenmassorna efter första vågen för vi trodde huset skulle rasa..
Läs från 26 december på mitt inlägg så kan du läsa lite om mina tankar 5 år efteråt....
Man ska vara rädd om varandra och livet, man vet aldrig vad som kommer att hända.
kram

Åsa sa...

Hade du också 400 gäster på din middag? =)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

såg jättegott ut!
Själv satt jag också klistrad framför tvn somnade till och med.

maria sa...

När vi kom hem från stan så satt vi i soffan resten av dagen och kollade på teven :)
Första parkett, ett måste, och allt blev bara perfekt.

Ha en go vecka !
Kram

Mia systeryster sa...

Åh, vilken fest måltif dagen till ära. Det är rätt, sånt där ska firas stort!Nu vattnas det i min mun=D Kram

Fenixmonas sa...

Väldigt vackert bröllop, ett riktigt sagobröllop! Kramiz

Stattinskan sa...

Åh jisses ... här har jag missat mycket. Måste läsa ikapp :-)
Gomorron

Nette sa...

Det var en fantastisk dag! Det gick åt många näsdukar under dagen kan jag lova.. ;)

Kram
Nette