onsdag 16 juni 2010

A B C.

....har många olika betydelser.
Alfabetet börjar med ABC.
Anna Book hade en "hit" med låten ABC, en gång i tiden.
Hahaha...Tänk om Anna skulle vara gift med en Carlsson,men ändå behållit sitt efternamn. Då skulle hennes initialer bli ABC :)
(Anna Book Carlsson.)
Man kan ha A-körkort.
B-körkort.
C-körkort.
Förr i tiden fick man betyg i form av lilla A och stora A.
Sedan finns det B-kändisar och B-filmer.
Och jag kan säga er...
Håll i er nu!
Glamour var verkligen en B serie.
Gudarna ska veta vad jag skrattade, i måndags(och igår),när jag såg det allra första(och det andra) avsnittet av Glamour.
Snacka om "den stora B serien".
Vilka B skådespelare!!
Men jag ska säga er en sak.....att efter 24 år i serien har skådespelarna faktiskt vuxit enormt mycket.
Både storleksmässigt och i skådespeleri ;)














(Bilderna har jag "lånat" från google)


See You!

31 kommentarer:

Afrodite sa...

Åh, underbara Forresters! =) Ja, lite fylligare får man väl säga att de är...=) Men vem är inte det liksom...=/
Ha en fin dag! KRAM
Ps. Vi har SOL idag! =)))

♥ Carina ♥ sa...

Tänk att dom åldras dom med, fast dom bor i Hollywood ;)
Ha en fin dag vännen!
Kraaaaam

Miss M sa...

Ibland måste man liksom övertyga sig själv ;) Men även B-serier har sin charm =) ha en skön dag! KRAM

Tigris Predikantan sa...

Uj, de där bilderna: tänker på nya och gamla foton av ... mig, ryser! *ler*

Madeleine sa...

de har verkligen förändrats i den serien, fast det bor i Hollywood, otroligt va :). Ha en underbar onsdag. Kram Madde

Carina Sjölund sa...

Tänk att en serie kan vara i så många år,det är ju samma med hem till gården den har ju oxå varit i många herrans år.Kram på dig.

Sussi sa...

Efter så många år skulle jag ha blivit förvånad om dom inte växt som skådespelare ;)
Men det var nog inte långt borta att serien las ner i början..? Hörde något om det förr

Kramisar

Miruschka sa...

Kanske jag skulle ta och följa den serien också....nä, tror inte det!!
kram

Marran sa...

Det hade varit en väldigt rolig tanke. Det hade varit ännu roligare om hon gift sig just då hon hade släppt den där hiten. Vilken PR det hade blivit

Gbgmamman sa...

Har av någon anledni ng inte alls fastnat för den serien. Ganska konstigt med tanke på att jag gillar att titta på tv så mycket som jag gör.
Men jag förstår att skillnaden måste varit enorm från förr till nu. :D Kram på dig!

Anonym sa...

Jag som aldrig tittat på Glamour blev riktigt sugen nu :-)

Diana sa...

Ibland får man se riktigt gamla klipp på tillbakatittar i serien, jag håller med dig... de har verkligen åldrats på 24 år! Men skönt att de är hyffsat naturliga. Läser du på webben och sånt om de med och är med i "fanklubbar"? Stephanie är tydligen med och skriver en del av avsnitten om jag inte minns helt fel.

Sus sa...

Det mesta ifrån den tiden var riktigt uselt, vadå skådeSPELARE? Och det är jättekul att se gamla serier som man då tyckte var toppen :)

Kraaaaaaaaaaam

Fröken Ellinor sa...

Det har hänt lite...Var inne i Glamour-träsket ett tag men nu orkar jag inte med när de pratar för sig själva ut mot ett nerdraget fönster ;-)

Må väl

diana sa...

Måste erkänna att jag aldrig kollat på Glamour. Missat det helt.

Mona sa...

Ja du, de är sig lika, men ändå inte. ;)
Kram

syren sa...

Åldern tar ut sin rätt inget att göra åt. Anna Book hom är toppen. kram

Åsa sa...

Gamla såpor kan vara riktigt komiska.

Lena sa...

Jag råkade se i din blogg att din man och du snart firar 10 års bröllopsdag.
Har ni planerat något??
Min sambo och jag har varit "ihop" (fniss) i 10 år nu i sommar. Något speciellt datum har vi inte. Haha, det bara blev...
Ha de bra

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

häftigt med en så lång serie!

Susanne P sa...

Oj, oj, oj...har den gått så länge och jag inte sett ett enda avsnitt??!!
Nä, nu ljuger jag lite, jag har försökt att titta men tyckte det var så världelöst så jag gav upp och somnade! ;) (men å andra sidan; när gör jag inte det?)
Kraaaam

Mia64 sa...

ja den serien har gått länge, men det är ingen jag har sett på/Kram

soffie sa...

har aldrig kollat Glamour och ska ej börja nu heller,Däremot så följde jag Falcon Crest jag älskade den serien,
kram

cecce sa...

Fattar inte hur skådespelarna orkar!
En del ser ta mej sjutton likadana ut fter alla dessa år!

Kramar!

Nette sa...

Ja det var lite skillnad! ;)
Men en annan har ju också ökat en del i omfång på 24 år!

Kram

Mia systeryster sa...

Hoppas VERKLIGEN att de har utvecklats på 24 år;) Det var mycket abc du fått ihop"skrattar" Kram

Diana sa...

Sv: Vaddå gränser? Är man riktigt intresserad så går man med i deras fanklubbar (dessutom vet jag att flertalet skådespelare bloggar med). ;)

Anonym sa...

försöker du övertyga dig själv att det är helt normalt att följa den serien ;)

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Japp!Sen finns det A o B m'nniskor...Vi B/m'nniskor brukar vara uppe och v'cka tuppen...hehehe...Kramiz

Dansbandsfrun sa...

Jamen jag höll på att skratta på mig när jag fick på kanalen det går på o tyckte blondinen var bekant o insåg att det var Brooke ;) Den enda som var sig lik var Ridge. (ser det ibland) men hm...nja...inte det bästa program som finns. Men ett shysst tidsfördriv när man stryker ;)
Sv: jag tror operationen blir efter sommaren som först. Puh ;) vem vill gå med inälvorna hängandes utanför magen på sommaren... En motorsåg lämnar sällan SNÄLLA ärr ;) kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna fredag! Nu är det helg igen! Kramiz